تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۴۹۲۷۴
همایش «ایران جوان بمان» در یاسوج برگزار شد

نماینده ولی فقیه: رشد منفی جمعیت در کشور / هاشمی: کاهش نرخ ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد / غلام نژاد: پنجره جمعیتی استان بین 15 تا 60 سال است

۰
کبنا ؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث جوانی جمعیت باید احساس مسئولیت کنیم زیرا قدرت امنیتی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه به نیروی انسانی جوان آن بستگی دارد.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در همایش "ایران جوان بمان" افزود: اگر نیروی انسانی یک جامعه کاهش یابد یا به سمت پیری برود قطعاً قدرت یک کشور کاهش می‌یابد و همه آحاد جامعه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
 وی ادامه داد: تلاش در راستای جوانی جمعیت یک واحب کفایی است، همانطور که جهاد در راه خدا یک واجب کفایی است، فرزند آوری و جمعیت زایی نیز یک واجب کفایی می‌باشد.
 وی خاطر نشان کرد: امروز شرایط جامعه ما شرایط خوبی ندارد و با رشد منفی جمعیت مواجه است بنابراین باید به عنوان یک وظیفه شرعی و یک ضرورت ملی به امر رشد جمعیت جوان بیش از پیش بپردازیم.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در گذشته زمانی که جمعیت در حال رشد بود با سیاست اشتباه کنترل جمعیت، امروز شاهد کاهش رشد جمعیت جوان هستیم.
 وی یادآور شد: اگر خدای ناکرده در امر ترویج و تسهیل ازدواج و فرزندآوری کاهلی صورت پذیرد، با کاهش جمعیت در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهیم شد. 
در ادامه سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعین نباید تنها به برگزاری همایش و سمینارها اکتفا کرد بلکه باید به صورت عملیاتی اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
 سید جواد هاشمی ادامه داد: اولین گام در تحقق سیاست جوانی جمعیت؛ رفع موانع و مشکلات، ترویج و تسهیل ازدواج در بین جوانان است.
 وی اظهار داشت: متاسفانه نرخ ازدواج در استان کهگیلویه بویراحمد کاهش یافته که یکی از عوامل مهم آن بیکاری و افزایش هزینه‌ها می‌باشد که باید در راستای مرتفع کردن آنها گام برداریم.
 هاشمی خاطر نشان کرد: اساس و بنیان تحقق هر کار و حرکت اجتماعی در جامعه خانواده‌ها هستند، اگر خانواده‌ها همراه ما نباشند خدمات بی نتیجه خواهند ماند بنابریان ضروری است با آموزش و اطلاع رسانی درست و تسهیل شرایط در راستای نیل به اهداف جوانی جمعیت گام برداریم. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این همایش وجود نیروی انسانی جوان، مولد و کارآمد را یکی از عوامل ایجاد قدرت در هر جامعه‌ای دانست و گفت: نیروی انسانی جوان در یک جامعه محور توسعه پایدار است.
 محمد غلام نژاد افزود: در سال 95 میزان باروری 2.1 درصد و در سال 1400 1.6 درصد بود که زنگ خطری است برای ما که اگر این روند ادامه یابد تا 20 سال آینده جمعیت کشور رو به پیری خواهد رفت.
 وی با بیان اینکه پنجره جمعیتی استان بین 15 تا 60 سال می‌باشد، اظهار داشت: این پنجره فرصت مناسبی است تا بتوانیم با مدیریت مناسب جوانی جمعیت را حفظ کنیم.
 غلام نژاد خاطر نشان کرد: دانشگاه به تنهایی متولی حوزه بهداشت و درمان نیست و برای تحقق اهداف نظام سلامت و نیز ترویج جوانی جمعیت همه سازمان‌ها و نهاد را باید همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1