تاریخ انتشار
جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۴۷۲۴۶
پرسش و پاسخ داغ دانش‌آموزی در حاشیه نمایشگاه بهار ضیافت؛

مهمترین چالش‌های دهه هشتادی‌های یاسوجی کدامند؟

۰
کبنا ؛
نوجوانی را یکی از مهمترین دوره‌های زندگی انسان می‌دانند؛ چرا که بخش اعظمی از هویت افراد در این دوران شکل می‌گیرد. برخی معتقدند هویت فرد در این دوره ثبات می‌یابد و در سنین بعدی، تغییرات اساسی دیگری در وجوه هویتی افراد رخ نمی‌دهد. از این رو لزوم توجه جدی به این دوره سنی از سوی متولیان فرهنگی و اجتماعی احساس می‌شود.
در نمایشگاه بهار ضیافت که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است، در راستای صیانت از هویت دانش‌آموزان و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات آنها، غرفه راه روشن در حال فعالیت است که می‌توان گفت در این مدت اندک تبدیل به پاتوقی برای دهه هشتادی‌های یاسوج شده است. این غرفه از طرف مجموعه بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویراحمد حوزه شهید فهمیده یاسوج راه‌اندازی شده است. به گفته امین کشاورز مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویراحمد، وجه تسمیه غرفه راه روشن، تمثیلی از آینده دانش‌آموزان و راهی است که پیش روی خود دارند.
وی در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: دانش‌آموزان در این غرفه می‌توانند ابراز عقیده کنند و علاوه بر دست یافتن به پاسخ شبهات و چالش‌هایشان، دوستان جدیدی نیز پیدا کنند.
در این غرفه در مورد موضوعات مختلف و در قالب‌هایی همچون تریبون آزاد، گفت‌وگو، میز گرد و مناظره برگزار می‌شود. مشکلات دانش‌آموزی در نظام آموزشی، در خانواده و حتی در بین خود دانش‌آموزان از مواردی بود که در این پنج روز دربارۀ آن از سوی دانش‌آموزان بحث و گفت‌وگو شده است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی بویراحمد گفت: یکی از مواردی که در این مدت در مورد آن بحث شده است، بحث الگوسازی دانش‌آموزی بوده که دانش‌آموز از چه الگویی تبعیت می‌کند و نهایتاً آن الگویی که مورد نیاز قشر دانش‌آموز است را خود دانش‌آموزان تبیین کردند که کدام الگو برای دانش‌آموز ما می‌تواند بهتر باشد.
وی گفت: در این غرفه سعی کردیم از ظرفیت کسانی که صبغه فرهنگی و تجربه کارهای تربیتی داشته‌اند را نیز استفاده کنیم.
در طول پنج روزی که از برگزاری نمایشگاه بهار ضیافت و غرفه راه روشن می‌گذرد، چالش‌هایی که دانش‌آموزان با آن روبرو بوده‌اند مورد گفت‌وگو قرار گرفته است. یکی از مهمترین چالش‌ها برای این دانش‌آموزان، اعتیاد بود. برخی از این دانش‌آموزان بیان می‌کردند که دوست و یا دوستانشان گرفتار اعتیاد شده‌اند و در این غرفه در پی پاسخی برای رهایی از آن و عوامل روی آوردن به اعتیاد بودند.
یکی دیگر از چالش‌های دهه هشتادی‌ها ارتباط با جنس مخالف بود که باز هم در این غرفه مورد گفت‌وگوی دانش‌آموزان قرار گرفت.
اما یکی دیگر از این موضوعات که تبدیل به چالشی اساسی برای دهه‌هشتادی‌های یاسوج شده است، الگوهای زندگی غربی است؛ برخی از دانش‌آموزان می‌گفتند که بازیکنان اروپایی تبدیل به الگوی مرجع برای سبک زندگی‌شان شده است که حتی در نوع راه رفتن، سبک پوشش و حرف زدن از آنها الگو می‌گیرند.
گفتنی است غرفه راه روشن علاوه بر اَشکال مختلف گفت‌وگو، در این مدت، سلسله مسابقاتی نیز در موضوعاتی مثل اطلاعات عمومی، جاذبه‌های گردشگری، شخصیت‌های سیاسی، حوادث ملی، بین‌المللی و استانی داشته است و به برندگان جوایزی از قبیل کتاب و وجه نقد اهدا می‌شد.
یادآور می‌شود که این غرفه در پنج روز نخست نمایشگاه مختص به دانش‌آموزان پسر و پنج روز دوم، میزبان دانش‌آموزان دختر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1