تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۴۴۶۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

مردم زیلایی گرمابخش جشن پرشور پیروزی انقلاب اسلامی / پاسخ مسئولان به مردم محروم چیست؟ (+ تصاویر و فیلم)

۸
کبنا ؛آیین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد آن، در منطقه موشمی زیلایی شهرستان مارگون در با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز سه شنبه (19 بهمن ماه 1400) مردم شهیدپرور منطقه محروم زیلایی بصورت خودجوش با همکاری اداره آموزش و پرورش عشایر جشن پیروزی انقلاب را برگزار کردند. هر چند که هوا بسیار سرد و طاقت فرساد می نمود، اما برگزاری این جشن توسط مردم گرما و شور و نشاط خاصی ایجاد کرده بود. برگزاری سرود و نمایشنامه و برنامه های پرنشاط، خوشامد دختران و پسران دهستان زیلایی به مسئولانی بود که برای حضور در این جشن به زیلایی آمده اند.
زنان و مردان و پیرزنان و پیرمردانی که 43 سال پیش، انقلاب را نویدی برای بهبود شرایط زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خود می دانستند، برای آن تلاش کردند و شهیدان زیادی را در این راه داده اند، امروز در این جشن حضور داشتند.

برگزاری جشن انقلاب بهانه ای برای نشاط و شادابی مردمی بود که محرومیت های زیادی را از سر گذرانده اند. این دهستان با جمعیت بیش از 12 هزار نفر، هنوز در جدال با طبیعت، بدون امکانات اولیه گاز و جاده و دیگر امکانات به سر می برند.
خوشامدگویی به مسئولانی که امروز در این جشن حضور یافته اند، بزرگ منشی مردم سختی کشیده روستایی است که بودشان برای وجود این انقلاب و نظام مهم است. این نظام را مردم روستایی و محرومی ساختند که هیچ امکاناتی نداشتند و امروز هم با مشکلات زیادی مواجه اند.
 
پیر و جوان پوسترهای جشن 22 بهمن و تصویر امام خمینی (ره) و شهیدقاسم سلیمانی را در دست داشتند، دخترها سرود و دکلمه خواندند، پسرها نمایش اجرا کردند، زنان آتش چای و آش را گرم نگه داشتند، هر کسی به نوبه خود کاری کرد تا همچنان ثبات قدم و پایبندی خود به انقلاب را نشان دهند. این روستا مشکلات زیادی دارد و مردم بارها این را به گوش مسئولان رسانده اند، مسئولان استانی هر بار به این منطقه سفر می کنند، اما تاکنون دستاورد خاصی نداشته اند. پس از 40 و اندی سال مسئولان چه پاسخی به این جشن زیبا در دهستان زیلایی شهرستان مارگون به مردم دارند؟

به گزارش کبنا نیوز از منطقه زیلایی، امروز سه شنبه (19 بهمن ماه 1400) رییس اداره آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از حضور مسئولان و همچنین پرسنل آموزش و پرورش و دانش آموزانی که در جشن امروز همکاری داشتند، به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران از غرب آسیا تا قلب اروپا و تا آمریکای لاتین مشاهده می شود.
مختار اندرخور اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب اتمام نعمت ولایت بود، بعد از 2500 سال حکومت پادشاهی برای اولین بار حکومت جمهوری اسلامی به نام اسلام مستقر شد.
اندرخور گفت: نرخ باسوادی در جامعه روستایی و جامعه عشایری زیر 1 درصد بود. در منطقه زیلایی بزرگان ما یادشان است شاید به تعداد انگشتان یک دست معلم برای مدارس نداشتیم.
وی بیان کرد: مدرسه ای نداشتیم، مدارس ما گلی بود، ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی 67 مدرسه در منطقه زیلایی دایر است که تعداد 2 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
اندرخور افزود: نخبگان زیادی در این منطقه و در این مدارس پرورش داده شد. بعد از گذشت 43 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هنوز مردم ما جشن می گیرند، این دلایل درونی و بیرونی دارد.
اندرخور گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران حادثه مهم و ناباورانه ای برای همه مردم جهان بود، این حادثه مهم معادلات جهانی و کشورهای استکباری را بر هم زد.
وی اظهار کرد: هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست چرا که استکبار جهانی به ملت ها، خصوصا به ملت های مسلمان، به چشم برده و بردگی نگاه می کردند.


وی گفت: کشورها و ملت ها را نوکر خود می دانستند، محمدرضا شاه پیش از انقلاب اسلامی به نام شاه ایران بود، ولی در اصل نوکر کشورهای استعماری بود و هیچ اختیاری از خود نداشت، تمام دستورات به او دیکته می شد.
رییس اداره آموزش و پرورش عشایر استان افزود: در همین مناظرات گذشته ریاست جمهوری آمریکا دیدیم که بین دو کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات، بیش از 100 بار اسم ایران برده شد، این نشان از نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران است و نشان از این است که مردم دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت اسلامی باور کردند.
اندرخور  اظهار کرد: دستاورد دیگر انقلاب موج بیداری بود که در ملت های دیگر ایجاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای اندرخور تاریخ ایران را بخوان چون ایران راتصرف کرد َ وحکومت اسلامی مستقر شد خدایی حقایق را بیان کنید ولی نه برا حفظ میز و ریاست وآیا میدانی در دنیا ارتباطات به گفتارت میخندنشش
@
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1