تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۳۹۴۱۹
سفر مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به بخش کبگیان؛

قول «مهدی روشنفکر» به مردم کبگیان؛ اجرای 20 طرح کلنگ خورده و نیمه تمام ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛تسریع در احداث سد چیتاب «پراِشکَفت»، اتصال چیتاب به محورهای مواصلاتی و خروج از بن بست، حل مشکلات تردد جاده بین شهری چیتاب صالحان لیشکان، توسعه ایستگاه پمپاژ آب به اراضی روستاهای بخش، رفع مشکلات مخابراتی، جانمایی شهرک صنعتی، تجهیز و تامین کادر مراکز بهداشتی و درمانی و شبانه روزی نمودن آن و ده‌ها موضوع زیر ساختی از مصوبات اجرایی سفر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد به بخش کبگیان بود.
به گزارش کبنا، در سفر یک روزه نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با همراهی فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی، مهدی روشنفکر «هر گونه خدمت به مردم را وظیفه و ادای دین به شهدای والا مقام دانست» و اظهار داشت: هر چند که شرایط کرونایی مانع توفیق دیدار مستمر با اقشار فرهیخته این بخش گردید اما نسبت به پیگیری مشکلات زیر ساختی و انعکاس آن به مقامات بی تفاوت نبوده‌ایم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مهمترین سرمایه بخش کبگیان را علاوه بر پتانسیل کشاورزی، منابع انسانی در تراز نظام اسلامی دانست.
وی با ذکر منابع و اعتبارات تخصیص یافته به این بخش در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، زیر ساختی تصریح کرد: علیرغم شرایط تحریم و فروش نفت، اقدامات در خور توجهی جهت پیشرفت، آبادانی و رفع مشکلات مردم انجام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در مقاطع گذشته بودجه حاصل از فروش نفت چندین برابر شرایط امروزی بوده ولی در عین حال با همه نارسائی‌ها، نسبت به حل مشکلات سد راه و رسیدن به پیشرفت و توسعه‌ی مجموعه روستاهای اقماری بخش توجه جدی شده است.
وی افزود: مطالبات مردم در زمینه احداث سد چیتاب در تنگه «پراِشکَفت» با تصویب و انجام کار مطالعاتی در دستور کار قرار گرفته است و صرف قول دادن با عنایت به ابعاد مختلف این مهم از حیث کلنگ زنی و بهره برداری در کوتاه مدت صحیح بنظر نمی‌رسد، بلکه نیازمند کار کارشناسی و انجام فرآیند قانونی است.
روشنفکر در خصوص دیگر خواسته‌ها و نیازهای مردم از جمله ایجاد شهرک صنعتی، توسعه ایستگاههای پمپاژ آب، بندهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری کشاورزی، بویژه خروج کبگیان از بن بست اظهار امیدواری کرد که با توجه به تصمیمات کارشناسانه و برنامه‌های در دست اقدام حوزه راهسازی، با اتصال این بخش به محورهای اصلی، مشکل بن بست بودن این نقطه جغرافیایی بزودی حل شود و تولید و اشتغال رونق یابد.
وی با بیان تلاش و موفقیت در افزایش چند برابری اعتبارات در برخی امور تصریح کرد: برخی پروژه‌های در دست اقدام تا دو برابر مبلغ مصوب، افزایش اعتبار داشته‌ایم ولی شان و شوکت و صفای این مردم را با پاسخ به شیطنت‌های جناحی و مغرضانه معاوضه نخواهم کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با دردمندی از تنگ نظری و شایعه پراکنی عده‌ای مغرض خاطر نشان کرد: اگر در ۴۰ سال گذشته، سالی چند پروژه درشهرچیتاب و کبگیان اجرا می‌شد اکنون شاهد این حجم از مشکلات در منطقه نبودیم.
روشنفکر در خصوص مطالبات فرهنگیان نیز تصریح کرد: مطالبات فرهنگیان در حوزه رتبه بندی و همسان سازی را با حمایت سایر نمایندگان در کمیسیون تخصصی مطرح و با درخواست حضوری از ریاست جمهوری خواهان حل و فصل آن برای همیشه شده‌ایم که بزودی شاهد خروجی مثبت آن خواهیم بود.
وی با یادآوری ظرفیت‌های بخش کبگیان در جهات مختلف، افزود: با توجه به فرامین مقام معظم در خصوص تولید و رفع موانع و همچنین ظرفیت بخش کبگیان در این حوزه برخود می دانیم که با بسترسازی لازم زمینه این مهم را که موجب رونق تولید و خودکفایی، رفاه و عدالت اجتماعی، اشتغال و مهاجرت معکوس است، فراهم نمائیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در بیانی کوتاه ضمن برشمردن خدمات و اعتبارات تخصیص یافته، اظهار داشت: هر گونه نگاه ناسیونالیستی، آفت پیشرفت و توسعه است و معتمدین و فرهیختگان نباید تحت تأثیر القائات خاص، در روند خدمت رسانی به مردم اخلال ایجاد کنند. احمدی افزود: این نگاه غلط ناسیونالیستی و طرح غلط خط کشی‌های سیاسی و سیاه نمایی، ناسپاسی در مقابل خدمات انقلاب و مسئولان و مردم است که موجب بروز مشکلات متعدد می‌شود.
روح الله وحدتی مدیر میراث فرهنگی گردشگری شهرستان بویراحمد نیز در رابطه با تخصیص بودجه کارگاه‌های زود بازده در بخش کبگیان، اظهار داشت: باتخصیص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان دو طرح کارآفرینی در روستاهای گردوه و سرچنار ایجاد کرده‌ایم که به حول و قوه الهی باتمام تلاش در سایه عنایت دولت جدید انقلابی گامهای راسخی در ترغیب جوانان مستعد بخش برای تخصیص و  اجرای طرحهای زود بازده و اشتغال زا خواهیم داشت.
به گزارش کبنا، جلسه شورای اداری بخش کبگیان در مسجد جامع شهر چیتاب برگزار شد، بخشدار کبگیان، رئیس شورای شهرچیتاب و چندین نفر از فرهنگیان و معتمدین، مشکلات و مطالبات مردم را مطرح کردند. در پایان تسریع در احداث سد چیتاب تنگه پراِشکَفت، اتصال چیتاب به محورهای مواصلاتی و خروج از بن بست، حل مشکلات تردد جاده بین شهری چیتاب صالحان لیشکان، توسعه ایستگاه پمپاژ آب به اراضی روستاهای بخش، رفع مشکلات مخابراتی، جانمایی شهرک صنعتی، تجهیز وتامین کادر مراکز بهداشتی و درمانی و شبانه روزی نمودن آن و موضوع زیر ساختی دیگر از مصوبات اجرائی سفر مسئولان به بخش کبگیان بود.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از روستاهای آبزالو، آب گرمک، صالحان و دروهان و نقاره خانه بازدید کردند و در ادامه سری هم به پروژه کمربندی یاسوج زدند. ادای احترام به شهدای چیتاب از دیگر برنامه‌های مسئولان بود.
-------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناظر
Iran, Islamic Republic of
این گوی این میدان. اگر بجز این خک وبای در جاده نقاره خانه کاری برای کبگیان انجام شد اون موقع حرف شما را باور میکنیم. ضمنآ این بند انحرافی ده سال طول کشید تا به سرانجام رسید. شما چطور از احداث سدی حرف میزنید که در آمایش استان نیامده واگر قرار بر ساخت آن باشد زیر ساخت این بند انحرافی پاسخگوی آن نخواهد بود. اگر امکان احداث سد بود همان زمان به جای بند انحرافی احداث میشد اساختار تزمین شناسی و روستاهای مسیر رودخانه اجازه بالا بردن تاج همین بند انحرافی را نداد وگر نه ما خود مردذ میدان بودیم.
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
هرکه هسی خیلی میسوزی...آقای دکترقول الکی وکسی نی..
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1