تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۳۶۷۷۲
سفر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا به روستاهای شهرستان دنا؛

تشنگی مزارع کشاورزی روستاهای دنا / روشنفکر: مطالبات مردم حق است ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛مردم روستای بن‌زرد نسبت به عدم بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستا با روستاهای همجوار بادنگان و آب‌شیرین و دیگر روستاها گلایه مند بودند و خواستار توجه مدیران به این مسیر شدند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مهدی روشنفکر به همراه فرماندار شهرستان دنا، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس اداره برق، اداره آب و فاضلاب، و سایر مدیران شهرستان دنا از روستاهای آبزار، تنگ پوتک، ده‌شیرین، بادنگان، بن‌زرد سفلیٰ و علیا بازدید کرد و در جمع مردم این روستاها حضور پیدا کرد.
اولین مقصد مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون روستای آبزار در بخش پاتاوه بود.
مردم روستای آب‌زار نسبت به نبود آب جهت مصارف کشاورزی، کمبود آب آشامیدنی و کیفیت پائین آن، اجرای طرح هادی روستایی و افزایش مقدار تحت پوشش آسفالت جاده روستا را از مهم‌ترین مشکلات روستا عنوان کردند.
مردم روستای تنگ پوتک نیز پذیرای مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی بودند، مردم این روستا نیز عمده مشکلات خود را کمبود آب آشامیدنی، نبود آب کشاورزی و معطل ماندن چندین هکتار از مزارع کشاورزی، و آسفالت نمودن جاده بین روستا با روستای آب‌زار عنوان کردند.
مردم روستای ده‌شیرین، بادنگان نیز مانند مردم روستاهای آب‌زار و تنگ پوتک از نبود آب آشامیدنی، کیفیت پایین آب، نبود آب کشاورزی، در کنار عدم ساماندهی جداول کشاورزی، نوسانات شبکه برق و عدم تکمیل سالن ورزشی روستای بادنگان به عنوان یکی از مطالبات اصلی جوانان و عدم اجرای تعهدات بنیاد مسکن در قبال نوسازی منازل گلایه مند بودند.
روستاهای بن‌زرد علیا و سفلیٰ نیز از دیگر مقاصد سفر کاری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی بودند.
مردم روستای بن‌زرد نسبت به عدم بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستا با روستاهای همجوار بادنگان و آب‌شیرین و دیگر روستاها گلایه مند بودند و خواستار توجه مدیران به این مسیر شدند.
از دیگر مطالبات مردم روستاهای بن‌زرد علیا و سفلی تأمین آب کشاورزی از طریق احداث سد در بالادست روستا بود.
مردم بن‌زرد سفلی نیز در ادامه مطالبات خود خواستار ساماندهی شبکه برق در روستا شدند.
مهدی روشنفکر در جمع بندی سفر به روستاهای آب‌زار، تنگ پوتک، ده شیرین، بادنگان، بن‌زرد علیا و سفلی اظهار داشت: در برخی از مناطق بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب دارای مشکلات بسیار و ضعف زیرساخت‌های و نیازهای اولیه همچون آب آشامیدنی، جاده ارتباطی و دیگر اولویت‌های زندگی معمولی هستند.
وی افزود: کمبود آب آشامیدنی و تشنگی مزارع کشاورزی در این روستاها در حالی است که در دامنه کوه دنا به عنوان یکی از منابع تأمین آب در استان کهگیلویه و بویراحمد و در بالادست رودخانه بشار قرار دارند.
روشنفکر خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات مردم به حق هستند و حل و فصل آنها در فاصله کوتاه با شرایط اقتصادی موجود دشوار است، اما مدیران باید با تلاش و پیگیری مستمر خود در رفع این مشکلات بکوشند.
مدیران و مسئولان پس از احصا مشکلات در روستاهای هدف بازدید در شهرستان دنا به جمع بندی پرداختند و مقرر شد رفع این مشکلات با کارشناسی و در صورت تأمین اعتبارات لازم در دستور کار قرار بگیرد.
در پایان این بازدید مهدی روشنفکر به همراه فرماندار شهرستان دنا و دیگر مدیران استانی و شهرستانی با حضور در منزل یادگار هشت سال دفاع مقدس فیض الله شهلایی که در اواخر هفته گذشته پس از تحمل سال‌ها سختی و رنج عروج شهادت گونه به دیار حق داشتند، با قرائت فاتحه با خانواده و بستگان مرحوم ابراز همدردی نمود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینکه برا مردم نان نمیشه عمل میخوان قریب14ماه فقط حرع
Iran, Islamic Republic of
قریب14ماه همش حرف مردم عمل به وعده ها
زاگرس
United States
خداقوت سردار خدمت و وحدت ،مرد باشخصیت و خستگی ناپذیر.امیدوارم اقدامات انقلابی شما در ادامه زحمات نمایندگان محترم گذشته هرچه سریعتر کام مردم شریف بویراحمد و دنا و مارگون را شیرین کند.
Iran, Islamic Republic of
توراخدا اازبخشداری مرکزی شهرستان دنا
Iran, Islamic Republic of
همش گپ ،عمل ول!!!
حجت
Iran, Islamic Republic of
خوب مزارع شهرستان دنا بی اب هستند؟ ریس جهاد می خواهد براشون اب ببره؟ درش رو هم ببندند هیچ اتفاقی نمی افته. این همه کارمند اونجا فقط صبحانه می خورند و برمی گردند خانه
فیلی
Iran, Islamic Republic of
هرچی رای بهت دادیم/اون کسی که قدردان مردم نیست چرا همه روستاها اومدی بغییرازخونگاه مگه با بن زرد پنج دقیقه فاصله داره چون خویش،وقومات اونجا اومدند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1