تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۳۶۳۶۸
با حضور دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی استاندار برگزار شد

بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در یاسوج / کشفیات مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد 22 درصد افزایش داشت ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛نشست بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از خانواده‌ی معظم شهدا و جانبازان عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر در محل سالن شماره‌ی یک استانداری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج، سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد. عزیزانِ نیروی انتظامی جان و سلامتی‌شان را کف دستشان می‌گذارند تا اعتبار نظام خدشه‌دار نشود.
وی افزود: ما بخش قابل توجهی از امنیت‌مان را مرهون عزیزانِ حاضر در نیروی انتظامی هستیم. این مجموعه به صورت شبانه‌روزی حضور دارند تا دیگران مشغول رتق و فتق امور زندگی‌شان باشند.
جمالی با اشاره به 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز، گفت: جانبازان عزیز، شهیدانِ زنده هستند. وی گفت: استانِ ما نیز 15 شهید و 15 جانباز در این راه داده است.
جمالی اظهار داشت: طرح یاری‌گری زندگی، طرح بسیار خوبی است و تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته است.
وی گفت: وجود معتادان کارتن‌خواب چهره‌ی خوبی برای هیچ جامعه‌ای ندارد. وی گفت: قابل تقدیر است که ما در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ معتاد بی‌خانمان و کارتن‌خوابی نمی‌بینیم.
جمالی ادامه داد: در بحث زنان معتاد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، همت خاصی شده است که قابل تقدیر است.
جمالی با اشاره به این‌که باید فرهنگ عمومی در جامعه تقویت شود تا آسیب‌های اعتیاد شناسایی شوند، اظهار کرد: صدا و سیما با پخش برنامه‌های مرتبط در این زمینه، حرکت قابل تقدیری انجام داده است.
وی ادامه داد: تقاضای ما از رسانه‌ها این است که در این بحث فرهنگ‌سازی کنند. رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها در این موضوع خیلی می‌توانند کمک کنند.
وی گفت: من از سمن‌ها تشکر می‌کنم؛ چرا که بدون هیچ پاداش و تنها با انگیزه‌ی انسانی فعالیت می‌کنند.
جمالی در پایان با اشاره به این‌که کشور ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است گفت: امیدواریم در آینده شاهد جامعه‌ای عاری از مواد مخد و عاری از معتاد باشیم.
سردار کیقباد مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه به ذکر نکاتی پرداخت. وی گفت: تجارت مواد مخدر یکی از چهار تجارت پرسودِ جهان است. ایران به واسطه‌ی همجواری با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی مواد مخدر سنتی، با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو است.
سردار مصطفایی افزود: اقداماتِ نیروی انتظامی در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر در دو دسته جای می‌گیرد: یک اقدامات سلبی. دو، اقدامات ایجابی. اقدامات سلبی همچون جمع‌آوری معتادین، شناسایی فروشنده‌ها و دستگیری آن‌ها، مبارزه با حمل، توزیع و جابجایی مواد مخدر و ... . اقدامات آموزشی هم شامل اقداماتی است از قبیل آگاه‌سازی، توزیع بروشور، نصب بنر، تولید محتوای آموزشی و غیره.
وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در سال 1399 در این زمینه آماری ارائه داد: کل کشفیات در سال 99، 2466 کیلوگرم بوده است که از آن میان، 2289 کیلوگرم تریاک، 23 کیلوگرم هروئین، 127 کیلوگرم حشیش، 16 کیلوگرم شیشه و مابقی مربوط به سایر مشتقاتِ مواد مخدر بوده است.
وی افزود: مجموع کشفیاتِ ما در سال 99 نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش یافته است. وی گفت: در این رابطه، 589 نفر دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته، 35 درصد افزایش داشته است. 89 دستگاه خودرو نیز توقیف شده‌اند.
وی اظهار کرد: 9 باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند. 9704 عدد قرص روان‌گردان و 2 قبضه اسلحه نیز توقیف شده است.
در پایانِ نشست، از خانواده‌های معظم و معزز شهدا و جانبازان عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1