کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی استاندار برگزار شد

بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در یاسوج ( + تصاویر )

9 تير 1400 ساعت 19:55

نشست بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از خانواده‌ی معظم شهدا و جانبازان عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر در محل سالن شماره‌ی یک استانداری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


نشست بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از خانواده‌ی معظم شهدا و جانبازان عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر در محل سالن شماره‌ی یک استانداری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، احد جمالی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج، سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد. عزیزانِ نیروی انتظامی جان و سلامتی‌شان را کف دستشان می‌گذارند تا اعتبار نظام خدشه‌دار نشود.
وی افزود: ما بخش قابل توجهی از امنیت‌مان را مرهون عزیزانِ حاضر در نیروی انتظامی هستیم. این مجموعه به صورت شبانه‌روزی حضور دارند تا دیگران مشغول رتق و فتق امور زندگی‌شان باشند.
جمالی با اشاره به 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز، گفت: جانبازان عزیز، شهیدانِ زنده هستند. وی گفت: استانِ ما نیز 15 شهید و 15 جانباز در این راه داده است.
جمالی اظهار داشت: طرح یاری‌گری زندگی، طرح بسیار خوبی است و تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته است.
وی گفت: وجود معتادان کارتن‌خواب چهره‌ی خوبی برای هیچ جامعه‌ای ندارد. وی گفت: قابل تقدیر است که ما در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ معتاد بی‌خانمان و کارتن‌خوابی نمی‌بینیم.
جمالی ادامه داد: در بحث زنان معتاد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، همت خاصی شده است که قابل تقدیر است.
جمالی با اشاره به این‌که باید فرهنگ عمومی در جامعه تقویت شود تا آسیب‌های اعتیاد شناسایی شوند، اظهار کرد: صدا و سیما با پخش برنامه‌های مرتبط در این زمینه، حرکت قابل تقدیری انجام داده است.
وی ادامه داد: تقاضای ما از رسانه‌ها این است که در این بحث فرهنگ‌سازی کنند. رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها در این موضوع خیلی می‌توانند کمک کنند.
وی گفت: من از سمن‌ها تشکر می‌کنم؛ چرا که بدون هیچ پاداش و تنها با انگیزه‌ی انسانی فعالیت می‌کنند.
جمالی در پایان با اشاره به این‌که کشور ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است گفت: امیدواریم در آینده شاهد جامعه‌ای عاری از مواد مخد و عاری از معتاد باشیم.
سردار کیقباد مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه به ذکر نکاتی پرداخت. وی گفت: تجارت مواد مخدر یکی از چهار تجارت پرسودِ جهان است. ایران به واسطه‌ی همجواری با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی مواد مخدر سنتی، با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو است.
سردار مصطفایی افزود: اقداماتِ نیروی انتظامی در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر در دو دسته جای می‌گیرد: یک اقدامات سلبی. دو، اقدامات ایجابی. اقدامات سلبی همچون جمع‌آوری معتادین، شناسایی فروشنده‌ها و دستگیری آن‌ها، مبارزه با حمل، توزیع و جابجایی مواد مخدر و ... . اقدامات آموزشی هم شامل اقداماتی است از قبیل آگاه‌سازی، توزیع بروشور، نصب بنر، تولید محتوای آموزشی و غیره.
وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در سال 1399 در این زمینه آماری ارائه داد: کل کشفیات در سال 99، 2466 کیلوگرم بوده است که از آن میان، 2289 کیلوگرم تریاک، 23 کیلوگرم هروئین، 127 کیلوگرم حشیش، 16 کیلوگرم شیشه و مابقی مربوط به سایر مشتقاتِ مواد مخدر بوده است.
وی افزود: مجموع کشفیاتِ ما در سال 99 نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش یافته است. وی گفت: در این رابطه، 589 نفر دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته، 35 درصد افزایش داشته است. 89 دستگاه خودرو نیز توقیف شده‌اند.
وی اظهار کرد: 9 باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند. 9704 عدد قرص روان‌گردان و 2 قبضه اسلحه نیز توقیف شده است.
در پایانِ نشست، از خانواده‌های معظم و معزز شهدا و جانبازان عرصه‌ی مبارزه با مواد مخدر تجلیل به عمل آمد.


کد مطلب: 436368

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/436368/2/بزرگداشت-روز-جهانی-مبارزه-مواد-مخدر-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1