تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۳۵۵۱۳
در بازدید نماینده بویراحمد و دنا از روستای تنگ سرخ مطرح شد

محرومیت زیر صفر روستای تنگ سرخ؛ آب، گاز، امکانات نداریم / از سد تنگ سرخ فقط گرد و خاک نصیبمان شد

۰
کبنا ؛منطقه تنگ‌سرخ در شهرستان بویراحمد و در نزدیکی شهر یاسوج قرار دارد. منطقه تنگ‌سرخ دارای ۱۵ روستا و ۴۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر است. مردم ۱۵ روستا منطقه تنگ‌سرخ این روزها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، منطقه‌ای که قرار است با تکمیل سد تنگ‌سرخ در آینده مردمانش رنگ خوش زندگی را به خود ببینند.
به گزارش کبنا نیوز، به نقل از روابط عمومی نماینده حوزه بویراحمد و دنا امروز یکشنبه  (23 خرداد1400) مردم منطقه تنگ‌سرخ در شهرستان بویراحمد امروز میزبان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، فرمانده تیپ مستقل ۴۸ فتح استان و مدیران شهرستانی بودند.
غلامپور نماینده مردم منطقه تنگ‌سرخ اظهار داشت: سال نود کلنگ سد تنگ‌سرخ به زمین زده شده و به جز گرد و خاک این سد چیزی عاید مردم منطقه نشد و هنوز بخشی از مطالبات مردم در قبال احداث این سد بر زمین مانده‌است.
وی افزود: روستای تنگ‌سرخ بعد از گذشت چهل و اندی سال از انقلاب از شبکه گازرسانی محروم هستند و هنوز طرح هادی روستا اجرا نشده است.
غلامپور بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای روستای تنگ‌سرخ و روستاهای حومه اما متأسفانه هیچ فضای ورزشی در این منطقه وجود ندارد و کشاورزان این منطقه نیز از نبود سردخانه و عدم توجه جهاد کشاورزی نسبت به ارائه خدمات نظیر بهسازی جداول آبی، قطره‌ای نمودن آبیاری باغ‌ها و ... گلایه مند هستند.
وی اضافه کرد: آب آشامیدنی روستا در سال ۵۷ ایجاد شده و هم‌اکنون به دلیل فرسودگی شبکه مردم منطقه با مشکل کمبود آب روبرو هستند.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روستاهای منطقه تنگ سرخ در موقعیت زیبای خدادادی و در بیخ گوش یاسوج بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی افزود: عمق محرومیت در استان چنان عمیق است که هرچه تلاش شود، نمی‌توان این شکاف عمیق را پر کرد.
روشنفکر افزود: سعی شده که مشکلات مناطق در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از طریق منابع مختلف شناسایی شود و سپس با حضور مدیران در این مناطق مشکلات بررسی و رفع اشکال در دستور کار قرار می‌گیرد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان سعی کنند با وعده‌های غیر قابل تحقق و عدم تلاش برای حل مشکلات مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین نکنند.
روشنفکر خاطرنشان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در صحنه‌های مختلف و حساس پای کار بوده و رکورد دار حضور هستند، و همه مردم در کشتی نظام و انقلاب هستیم و اگر این کشتی آسیب ببیند، ما نیز آسیب خواهیم دید.
وی افزود: ۴۹۵ میلیارد تومان در حوزه محرومیت زدایی به غیر از بودجه و پیشنهاد دولت و مجلس به بخش محرومیت زدایی در سال‌جاری اختصاص یافته‌است و بودجه امسال استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری رشد بیش از ۷۰ درصدی را تجربه می‌کند.
وی افزود: از سال ۹۰ که کلنگ سد تنگ‌سرخ به زمین خورده تا سال ۹۸ قریب به ۳۴ میلیارد تومان به این سد اعتبار تزریق شده، و از سال ۹۹ تاکنون قریب به ۲۳۵ میلیارد تومان جهت تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ لحاظ شده‌است و این اعتبار نسبت به اعتبارات تزریق شده در ۱۱ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سد تنگ سرخ بدبخت شده شعار نماینده ها ،بابا دیدن نداره بریدکارشو کنید.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1