تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۳۴۵۶۵
در بازدید معاون عمرانی استاندار از مناطق عشایری شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون مطرح شد:

جاده و آب شرب معضلات عمده عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری

۰
کبنا ؛معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: جاده و آب شرب دو معضل اساسی جامعه عشایری است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، روز دوشنبه (3 خرداد 1400) کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به سفر به مناطق محروم روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد با تبربک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سال ۱۴۰۰ سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده و عشایر به عنوان قشر تولید‌گر و مولد قطعا مورد توجه و حمایت هستند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکیدات استاندار در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان افزود: به همراه مدیران استانی و شهرستانی از مناطق عشایری زنگوای بویراحمد، زیلایی مارگون و جلاله از توابع شهرستان دنا بازدید کردیم که عمده مشکل عشایر در جاده‌های روستایی و عشایری است، البته کارهای خوبی در همین دولت صورت گرفته است.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال جاده مارگون به برد پهن شروع و مصوب شد، ادامه مسیر در سال جاری به مناقصه رفته و اعتبارات گذاشته شود، پیمانکار هم فاز دوم به طول ۱۶ کیلومتر را شروع کند، پیمانکار فعلی قول مساعد داد ۳۰ کیلومتر این جاده را با رعایت مسائل فنی ظرف دو سه ماه آینده به پایان برسد.
این مسئول بیان کرد: روستای آبعلی با مشکل آب شرب مواجه بود که مصوب کردیم شرکت آبفای استان مشکلات آبرسانی را انجام دهند.
وی بیان کرد: مناطق عشایری زنگوا نیازمند برق و  آب بودند مصوب کردیم تا پایان خرداد ماه مشکل برق و منابع آب با مشارکت امور عشایر، آبفا و شرکت برق رفع شود.
حاجی‌زاده از طرح آبرسانی به بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: منبع آب این طرح تکمیل و  لوله‌کشی انجام شده که نیازمند لوله‌ هستیم و مصوب شد که امور عشایر لوله مورد نیاز را تهیه و پروژه فعال باشد تا این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
معاون امور عمرانی استاندار بیان کرد: در بازدید از مناطق عشایری جلالیه، جاده مهمترین مشکل مناطق عشایری است ۵ کیلومتر از جاده دچار مشکل است که هدف ما رسیدگی به امورات عشایر و روستائیان مناطق محروم است.
وی جاده و آب شرب را دو مشکل عمده عشایر استان دانست و یادآور شد: در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب خدمات زیادی به ویژه در حوزه جاده به عشایر انجام گرفت اما عمق محرومیت‌ها زیاد است که خدمتگزاران مردم  تا روزی که در این مسئولیت هستند به مانند روزهای اول پای کار باشند. خر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام اقای اذر فر تخصص ضعیفی دارن در مدیریت اداره عشایر لطفا تغیر دهید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1