تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۳۲۹۶۷
کبنا از سفر مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد به منطقه مورنای بخش لوداب گزارش می‌دهد

سنگ مسئولین جلوی پای مردم مورنا / وقتی بغض فرماندار بویراحمد ترکید / بی‌بی‌ ململ در جاده با فرزندش جان داد / احمدی: اگر مسئولی از مردم سرکشی نمی‌کند، به حساب جمهوری اسلامی آن را نگذارید ( + فیلم و تصویر )

۱
کبنا ؛مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد به روستاهای بخش لوداب سفر کرد و ضمن دیدار با مردم منطقه امام‌زاده حسین (ع) مورنا، پای درد دل‌های آنها نشست و برخی از مشکلات این روستاها را مورد پیگیری قرار داد.
به گزارش کبنا از لوداب، صبح روز (یکشنبه 22 فروردین ماه 1400) مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد به همراه تعدادی از مسئولان شهرستانی به منطقه دور افتاده، مورنا، در فاصله 125 کیلومتری از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و پای درد دل‌های مردم نشست و برخی از مشکلات مردم این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانده بسیج سپاه ناحیه شهرستان و علی علی‌پور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بویراحمد از نزدیک پیگیر مشکلات مردم مورنا شد.
بنا بر این گزارش، یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم این منطقه سال‌ها با آن دست به گریبان بودند، جاده ارتباطی و دسترسی که به گفته مردم این روستا بیش از ۱۰ سال است که مسئولین به این جاده سرکشی می‌کنند و دست روی دست، بدون نتیجه و سر به زیر به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردند.
 
صعب العبور بودن و صخره‌ای بودن مسیر همراه با هزینه هنگفت بازگشایی این جاده بزرگترین چالش‌های بود که مدیران با آنها روبرو بودند.
 در انتهای جاده در بازدیدی که فرماندار بویراحمد به همراه هیئتی از آن داشته است؛ پرتگاهی وجود داشت که مردم گاه آن را پیاده طی می‌کردند تا به نزدیکترین روستا خود را برسانند و گره از مشکلات روزمره زندگی‌شان بگشایند و مایحتاج خود را تأمین کنند.
در جاده رها شده روستای مورنا به مرکز بخش لوداب صخره‌ای قرار داشت که گفته می‌شد؛ مردم لوداب نام آن را سنگ مسئولین نام نهادند، یعنی آخرین جایی بود، مشرف، به دره و پهنه‌ای از طبیعت بکر بخش لوداب که همه توقف می‌کردند، عکسشان را می‌گرفتند و می رفتند؛ ولی این بار احمدی با تیم همراهش از آن هم پایین‌تر رفتند.
مرد کهنسالی بیان می‌کرد: وقتی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به این سنگ بزرگ با چشم‌انداز زیبا می‌رسیدند، عکس می‌انداختند و می‌رفتند، لذا به همین خاطر مردم روستا اسم این سنگ را، سنگ مسئولین نامیده‌اند.
او از فرماندار شهرستان بویراحمد قدردانی کرد و گفت: حداقل این فرماندار از این سنگ صعب‌العبور، گذشت، و میان مردم روستا آمد.
به گزارش کبنا، گفته شد؛ عدم دسترسی به جاده ارتباطی جان انسان‌های زیادی را گرفته است، گاهاً مادرانی باردار بوده که پس از ۹ ماه تحمل سختی، موقع زایمان و وضع حملش بوده، می‌خواستند دراز کشیده روی چارچوبی از این مسیر او را به سلامت به درمانگاهی برسانند، تا نجاتش بدهند؛ اما افسوس، بی بی ململ زن جوانی بود که هرگز نتوانست فرزندی به دنیا بیاورد و خودش نیز در دوران جوانی و زمانی که روزگار خوشی را با همسر خود سپری می‌کرد، به دلیل نبود، جاده دسترسی، جان به جان آفرین سپرد. آه، و افسوس در چهره فرماندار بویراحمد از سهل‌انگاری و گاهاً بی‌توجهی مسئولان به مردم دیده می‌شد و او بارها در صحبت‌هایش با مردم می‌گفت، همه ماها باید روزی پاسخگو عملکردمان نزد خداوند باشیم.
در ادامه احمدی بغضش ترکید و بیان کرد: وقتی کودکان این منطقه را مشاهده کردم، اشک، از چشمان سرازیر شد. به فرموده امام علی (ع)، بالاترین عبادت خدمت به مردم است. مسئولان شهرستان بویراحمد نباید منتظر دستورالعمل‌های بالادستی باشند، بلکه باید به صورت جهادی و آتش به اختیار که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند، برای باز کردن گره‌ها و مشکلات از زندگی مردم شتاب کنند.
وی افزود:  «مسئولین در جمهوری اسلامی، نوکر و خدمت‌گذار مردم هستند. اگر به دنبال باقیات صالحات و عاقبت بخیری هستیم، باید خدمت‌گذار مردم باشیم. اگر فرمانداری و یا مسئولی به مردم سرکشی نمی‌کنند و به مناطق محروم نمی‌آیند، نباید، آن را به حساب جمهوری اسلامی ایران گذاشت. چرا که جمهوری اسلامی، متعلق به مردم است، این مردم جمهوری اسلامی را به وجود آوردند.»
بنا بر این گزارش؛ پیگیری تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه برای اجرای عملیات راهسازی و جاده دسترسی در دستور کار قرار گرفت و همچنین احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد به مردم وعده داد که این جاده را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مورد توجه و تاکید قرار می‌دهیم.
در ادامه به برخی از مصوبات سفر مجید احمدی فرماندار بویراحمد به منطقه صعب‌العبور امامزاده ولی حسین (ع) مورنا اشاره می‌شود.
*در راه مواصلاتی روستا با لوداب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انفجاری صورت بگیرد، در ادامه زیرسازی و آسفالت  توسط اداره راه و شهرسازی انجام می‌گیرد.
*گلزار شهدای روستا، توسط بنیاد شهید ساماندهی گردد.
*مشکل منبع آب روستا، توسط اداره آب و فاضلاب برطرف شود.
*مشکل مدرسه روستا با پیشرفت فیزیکی۹۰ درصدی و بلااستفاده ماندن به مدت ۵ سال، توسط اداره نوسازی مدارس برای اول مهرماه امسال آماده و تحویل گردد.
*مبلغ ۲۰ میلیون تومان به دهیاری روستا جهت امورات روستا اختصاص داده شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

میهمان
Iran, Islamic Republic of
پول دو تا بنر 12 متری که جمعا24 متر و هزینه داربستها را هم که سرجمع یک و نیم میلیون می شد را به روستا می دادین. دهیار روستا این هزینه را خرج چند دست لباس ورزشی و توپ می کردین بهتر نبود. در ضمن این یک روستاست فقط فرماندار و رییس بسیج می رفت کافی بود نیاز به این همه قشون کشی نبود. لابد ناهار هم میهمان دهیار و بخشدار بودین و هزینه های دیگر مثل بنزین و... پیشکش. سال 2021 لطفا کمی نروژی فکر کنیم.
کمکی
Iran, Islamic Republic of
این اشک های شما مسولین اشک تمساح روستایی پایین دستی این روستا روستا کمک هست اینقد وعده دادین عمل نکردین 16ساله دآرین سر اهالی این روستا / خبر از اسفالت کردن نشد این همه تظاهر تا کجا واقعا نمیدونم
Romania
سلام بعدچهل سال حتما یکی می اید چراازچدول روستایی تلدراز که نزدیک چهل سال خوابیده حرف وگزارش تهیه نمی کنید
مورنایی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر فرماندار و ...
به داد مورنایمان برسید
حیدر
Iran, Islamic Republic of
کاش محیط زیست گزارشی از جنگلهای به فنارفته روستا هم میداد
Iran, Islamic Republic of
به خدا دو هفته پیش دکتر جانی پور تشریف آوردن به روستا و بیست میلیون تومن بسته غذایی برا روستا آوردن بدون کوچکترین تبلیغی. مطمئنم نصف این مبلغ رو شما برا روستا ندارید. خدا خیر بده دکتر جانی پور و همه افرادی مثل ایشون که بدون تبلیغات و سر وصدا دارن به مردم خدمت میکنند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1