تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۳۲۸۹۸
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید معاون تعاون روستایی کشور از شهر زلزله زده سی سخت

۰
کبنا ؛معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور از شهر زلزله زده سی سخت و ساختمان‌های اداری تعاون روستایی این شهر بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از شهرستان دنا، عصر روز شنبه (21 فروردین 1400) مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور، سید حشمت‌الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از شهر زلزله زده سی‌سخت بازدید کردند.
در این بازدید، عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا، قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند. همچنین معتمد معاون سازمان تعاون روستایی با همراهی مسئولان از یکی از خانواده‌های معظم ایثارگر شهر زلزله زده سی‌سخت و کارکنان تعاون روستایی دیدار کردند.
مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور، اظهار داشت: در نظر داریم که طی این سفر سه روزه، بررسی اجمالی از زیرساخت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، یک یا دو طرح را برای اجرا مشخص کنیم و این را در نظر داشته باشیم که سرمایه گذار هست و مهم این است که طرح ارزیابی شده برای اجرا را پیدا کنیم.
معتمد در ادامه گفت: اگر در استان کارخانه در حیطه‌ مواد و صنایع غذایی وجود داشته باشه که اکنون به هردلیلی غیرفعال است را مشخص کرده و ارزیابی‌های لازم را انجام داده تا با حمایت بانک‌های مرتبط، این‌کارخانه‌ها به تملک ما در آیند و آن‌ها را دوباره فعال کنیم. برای نمونه کارخانه کنسانتره شاهرود که غیرفعال بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون یک کارخانه‌ فعال است و مواد اولیه و میوه از سرتاسر کشور به این کارخانه ارسال می‌کنیم.
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد اقلیم فوق‌العاده‌ای دارد و باید از این اقلیم و ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.
ویسی رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان محدودیت ذخیره و نگهداری مواد وجود دارد  یعنی ما نیاز به احداث سردخانه در سطح استان داریم. به منظور حمایت از باغداران  و حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار،سازمان تعاون روستایی و شبکه‌ها را در خرید شرکت دادیم و میوه‌ها در سردخانه متعلق به سازمان نگهداری می‌کنیم.
وی اظهار کرد: اتحادیه‌های ما در سال گذشته اقدام به خرید گندم کردند و از ۵۴ هزار تن گندم خریداری شده در سه بخش، ۵۱.۵ درصد از خرید کل، متعلق به سازمان و بخش‌های‌ ما بود.سازمان تعاون روستایی در همه جا همراه کشاورزان بوده و این باعث خوشحالی کشاورزان بوده است.
وی در ادامه گفت:برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خرید حمایتی از کشاورزان کردیم و ما جزو اولین استان‌هایی بودیم که صورت وضعیت را ارسال کردیم و با حمایت شما این کار بزرگ را انجام دادیم.
ویسی در مورد تشکل‌های سازمان تعاون روستایی گفت:۱۲۰ تشکل داریم که از این تعداد، ۱۰ تشکل روستایی‌، ۱۴ تشکل و اتحادیه تولید است. ۶۰ تا ۷۰ درصد تشکل‌ها فعال هستند و مابقی نیمه فعال یا غیرفعال هستند.
وی اضافه کرد:ما عرصه‌هایی برای فعالیت داریم که به دلیل بنیه ضعیف مالی تشکل‌ها، زمین‌ها و غرفه‌ها را اجاره می‌دهیم و خود نمی‌توانیم در آنجا فعالیت کنیم. یکی از اقداماتی‌ که باید انجام شود آوردن تولیدات استان بر سر سفره مردم است و ما باید یک بازار روستا تشکیل دهیم.
ویسی در آخر گفت: همانطور که گفتم ما نیاز به سردخانه در سطح داریم. ما نیاز به کارخانه بسته‌بندی داریم داریم و مشکل سبدسازی داریم و اگر کارخانه سبد سازی در استان ساخته شود برند هم در ادامه می‌توانیم داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1