تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۴۳۲۶۵۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهر زلزله‌زده سی‌سخت بازدید کرد

۷۰ درصد مناطق شهری سی سخت آوارب رداری شد/ مردم به ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود سرعت ببخشند

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان سفر عصر امروز به مناطق زلزله زده شهر سی‌سخت گفت: مردم با سرعت بخشیدن به ساخت و سازها از امتیاز ویژه معاون اول رئیس جمهور استفاده کنند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری عصر امروز در جریان سفر به مناطق زلزله زده شهر سی سخت در نشست با اعضای ستاد بازسازی و نوسازی شهرستان دنا بر سرعت بخشی به ساخت و سازها و
روند تسریع بازسازی‌ها تاکید کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به امتیاز ویژه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در جریان سفر آقای جهانگیری به استان مصوب شد که در صورت سرعت بخشی به ساخت و سازها در مناطق زلزله زده و اینکه مردم بتوانند در موعد مقرر واحدهای خود را به بالای ۸۰ درصد پیشرفت برسانند، درصورت نیاز مجدد به اعتبار با تأیید استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات لازم افزایش خواهد یافت.
کلانتری در ادامه واحدهای احداثی شهر سی‌سخت را ۱۵۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: از این تعداد 900 واحد مسکونی در مناطق شهری و 600 واحد مسکونی در مناطق روستایی احداث خواهد شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای تعمیری شهری در این شهرستان را 1400 واحد و واحدهای تعمیری روستایی را ۱۵۰۰ واحد عنوان کرد.
 کلانتری افزود: از مجموعه ۱۵۰۰ واحد احداثی مسکونی شهری و روستایی 600 واحد تاکنون آواربرداری برداری شده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس جدول زمانبندی مقرر بود آواربرداری تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد ولی با همکاری مردم و جدیت و تلاش مسئولان آواربرداری بالای ۷۰ درصد شهری انجام شده و پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ۲۵ فروردین ماه به اتمام برسد که در این صورت یک هفته از برنامه زمانبندی جلو هستیم.
وی بر تسریع در روند آواربرداری و ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: خود را در مقابل هر کسی که در این زلزله آسیب دیده مسئول می دانیم و حمایت خواهیم کرد.
 استاندار افزود: مردم پس از صدور پروانه و دریافت مجوز بدون فرصت‌سوزی و از دست دادن زمان اقدام به ساخت و ساز نمایند تا از امتیازات ویژه‌ای که از سوی دولت در جریان سفر معاون اول به استان مصوب شد، به آنها داده شده تا قبل از پایان این دولت بهره‌مند شوند.
 کلانتری همچنین اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد صدور پروانه در شهر سی سخت انجام شده است.
وی افزود: تاکنون کار پی کنی ۱۲۰ واحد مسکونی شهری و ۴۰ واحد روستایی و احداث فونداسیون برای 40 واحد و همچنین دیوارچینی 8 واحد مسکونی انجام شده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصالح ساختمانی از جمله سیمان، آجر، میلگرد و ... اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی در زمینه تأمین مصالح ساختمانی وجود ندارد و به اندازه کافی تأمین شده است و تاکنون 3 هزار تن میلگرد وارد شهرستان شده است.
 کلانتری همچنین از پای کار بودن بانک‌ها در روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خبر داد و گفت: در این هفته جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها خواهیم داشت و قراردادهای لازم منعقد خواهد شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر سرعت دهی به روند جاده دسترسی به شهرستان و بیمارستان شهرستان دنا که مورد توجه ویژه معاون اول رییس جمهور بود، تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حمایت‌های ریاست محترم جمهوری، معاون اول محترم رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ویژه به نمایندگی از مردم سی سخت تقدیر و تشکر کرد.
 کلانتری در ادامه به صورتی میدانی به همراه معاون عمرانی خود و اعضای ستاد بازسازی شهرستان دنا از روند ساخت و سازها و عملیات آواربرداری‌ها، بازسازی و نوسازی‌ها بازدید کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید سرعت بخشی به ساخت و سازها را خواستار شد و گفت: همه در تلاشیم که بر اساس وعده‌های اعلام شده به سرعت شهر سیسخت و روستاهای اطراف را بسازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوای دنا
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم در مورد کوتاهی معاون فنی در واگذاری زمین جهت اقدام ملی مسکن توضیح بخواهد بدترین عملکرد در اقدام ملی مسکن در بویر احمداست لطفا پیگیری شود
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1