تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۳۲۵۵۴
کبنا گزارش می‌دهد

سفر مسئولان به پیچاب باشت / 300 هکتار از اراضی باشت آبیاری می‌شود ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰۰ هکتار از اراضی باشت جهت انتقال آب رودخانه شور اشکفت شاه خبر داد.
به گزارش کبنا، وحید محمدی‌تبار با اشاره به درخواست‌های چندین ساله اهالی منطقه پیچاب باشت و  روستای خزیون جهت انتقال آب رودخانه شور اشکفت امام به اراضی کشاورزی، اظهار داشت: تیم کارشناسی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای شهرستان باشت به منطقه صعب‌العبور پیچاب اعزام و بصورت میدانی از رودخانه شور و اراضی این منطقه بازدید کارشناسی صورت گرفت.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاعات اولیه احصاء و طرح توجیهی با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی و استانداری در سال جاری به مرحله مطالعات تخصصی‌اش پیگیری و نهایی خواهیم کرد.
وی به اطلاعات این پروژه اشاره و عنوان کرد: بالاترین ارتفاع از سطح دریا مربوط به زمین‌های قابل کشت ۱۶۶۵ متر است،ضمن اینکه  ارتفاع طرح از سطح دریا مربوط به رودخانه جاری یک هزار و ۳۳۵ متر است، پراکندگی اراضی از نزدیکترین فاصله خط انتقال تا دورترین نقطه ۱۰ کیلومتر و اختلاف ارتفاع ۳۳۰ متر است.
محمدی‌تبار عنوان کرد: در مرحله اول حدود ۳۰۰ هکتار اراضی می‌تواند در پوشش این طرح قرار گیرد، در صورتی که طرح نهایی شود منطقه از لحاظ کشاورزی و تولیدی و اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی و گیاهان دارویی رونق جدی خواهد گرفت.
بنا بر این گزارش، اخیراً پایگاه خبری کبنا نیوز گزارش‌هایی را از منطقه پیچاب باشت تهیه و منتشر کرد که مردم این روستا خواستار حمایت مسئولان از بخش کشاورزی و توسعه جاده‌های این منطقه شده بودند.

بیشتر بخوانید:  

مردمی محروم در بطن سرزمینی ثروتمند/ حکایت‌ تلخ و نگران کننده پیچاب ( + تصاویر)

نهایت محرومیت / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از پیچاب غافل نشوند/ فقر و کمبود امکانات بیداد می‌کند!

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1