تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۳۱۸۲۵
با رأی اعضا:

رئیس خانه مشارکت سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

۲
کبنا ؛الهه شکیبایی با رأی اعضا به عنوان رئیس خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ اسفند ۹۹)، جلسه انتخاب رئیس و نایب رئیس خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
این جلسه به ریاست یگانه‌جو کارشناس همکاری‌های بین بخش مرکزی سیاست‌گذاری سلامت مردم و رئیس برگزاری انتخابات خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده سازمان‌ها، ادارات کل، تشکل‌های مردم نهاد عضو شورای مشارکت در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد. در نهایت بر اساس رأی حاضرین الهه شکیبایی مدیر درمان موسسه ملی مرهم با بیشترین آراء به عنوان رئیس خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
الهه شکیبایی، منتخب سومین دوره انتخابات خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین، ضمن تقدیر و تشکر از مدافعان حوزه سلامت و اصحاب رسانه که همواره زبان گویای مشکلات مردم هستند، اظهار داشت: از سالار جوکار رییس پیشین خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنم، همچنین ضمن تبریک به فرماندار جدید شهرستان بویراحمد به طور ویژه از تمام زحمات، پیگیری‌ها و حمایت‌های آقای کناری فرماندار سابق بویراحمد که همیشه پای کار و حامی حوزه سلامت و اردوهای جهادی بودند، تقدیر می‌شود و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای او دارم.
وی گفت: در طول ۲ ماه که رئیس خانه مشارکت سلامت مردم شهرستان بویراحمد بودم، بیش از ۱۰ سفر به تهران برای پیگیری مشکلات حوزه سلامت و درمان مردم داشتم. در این سفرها در مورد طرح‌های ارتقاء سلامت دختران و بانوان، ناباروری زنان و... پیگیرهای شد. همچنین از عضو بنیاد ملی طب ایرانی برای همکاری در حوزه سلامت و ناباروری دعوت کردم، با سفری که به یاسوج داشتند، تفاهم‌نامه‌های برای حمایت و کمک به زنان نابارور و سایر بیماران امضاء شد.
وی در ادامه افزود: خانم‌هایی که نابارور هستند، رایگان ویزیت می‌شوند و کسانی که به ما ارجاع داده شوند، از طریق دکتر خزایی از متخصصین حوزه زنان، رایگان ویزیت شدند و داروهایشان را از طریق خیّرین تهیه کردیم و ماهانه برای این خانم‌های مشکل دار ارسال می‌شود. بعد از 6 ماه که دوره دارو درمانی تمام شد، وارد پروسه عمل جراحی می‌شوند که باز با کمک بسیج جامعه پزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌شود. عمل‌های جراحی رایگان صورت می‌گیرد.
وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای با  کمیته امداد و بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برای بیمارانی که نیاز به جراحی فک و صورت، سوختگی‌های ترمیمی، ناهنجاری‌های سر و صورت و سایر بیماری‌هایی که از عهده بیمارستان‌های دولتی تهران بر می‌آید، منعقد کرده‌ایم و مبلغی بالغ بر 5 میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی تهران، شیراز، اهواز و سه تا از بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کردیم و کارهای ویزیت و درمان آنها را پیگیری می‌کنیم.
رئیس جدید خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از تفاهم نامه موسسه ملی «مرهم» با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به زودی این تفاهم نامه امضاء و اجرا خواهد شد.
شکیبایی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: جلسه‌ای با مدیرکل زندان‌ها داشتیم که اولین برنامه را در بند زنان زندانی برگزار شد. یک تیم پزشکی از زنان، کارشناس ماما، کارشناس سلامت و روان و دو تا روانشناس خانم داشتیم که از لحاظ روانی به خانم‌ها کمک می‌کنند.
وی گفت:
برای اجرای طرح ارتقای سلامت؛ از تمام محلات یاسوج، خانم‌هایی را شناسایی کردیم که خودشان به عنوان سفیران سلامت بتوانند برای خانم‌هایی که بد سرپرست، بی سرپرست و دارای مشکلاتی از قبیل؛ مشکلات درمانی و... هستند را به ما معرفی کنند و لیست این افراد تهیه شده است تا بتوانیم از طریق خیرین آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس خانه مشارکت سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جلسه‌ای با رئیس انجمن سوختگان ایران داشتیم تا با توجه به قبیله‌ای و عشیره‌ای بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود بیماران سوختگی، تفاهم نامه‌ای امضا شد تا افرادی که دچار سوختگی می‌شوند در بحث عمل‌های جراحی، لیزر، توانمندسازی بعد از عمل حمایت شوند.
وی همچنین گفت: با انجمن حمایت بیماران شبکه چشم (آر.پی) جلسه‌ای داشتیم، کسانی که مشکلات مادرزادی شبکه چشم دارند انجمن RP ایران برای سفر به استان اعلام همکاری کردند. هر بیماری از طریق خانه مشارکت سلامت مراجعه کنند. کارشان را انجام  می‌دهند.
شکیبایی اضافه کرد: با معاون وزیر بهداشت برای کمک و حمایت ویژه از پروژه بزرگترین بیمارستان خاورمیانه فک و صورت و سوختگی جلسه برگزار شد و منتظر آخرین جلسه با استاندار هستیم که کلنگ زنی این پروژه انجام شود. در سایر شهرستان‌های استان کهیگلویه و بویراحمدف پروژه‌های را خواهیم داشت. 
وی افزود: با نماینده انجمن MS ایران جلسه‌ای برگزار شد که برای بیمارانی «ام اس» استان پرونده‌های تشکیل و حمایت می‌شوند.  ما خادمان مردم هستیم و امیدوارم با تفکر جهادی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم بهره ببریم.
 در آخر شکیبایی قول ساخت یک خانه بهداشت و مدرسه را از طرف موسسه ملی مرهم داد و گفت: به زودی با پیگیری صورت گرفته بیش از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بسته غذایی در سی سخت توزیع می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1