تاریخ انتشار
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۳۱۰۱۶
سید یوسف مرادی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس:

مناطق زلزله‌زده دنا دارای ردیف مستقل در بودجه 1400 شد

۱
کبنا ؛آخرین نشست کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که از ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه (۱ اسفند ماه 99) با حضور اعضای آن در مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان پذیرفت. در این جلسه ردیف مستقل برای مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا در بودجه سالانه کشور به ثبت رسید.
سید یوسف مرادی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با کبنا از اختصاص ردیف مستقل در بودجه سالانه کشور برای مناطق زلزله زده شهرستان دنا با ردیف مستقل خبر داد.
مرادی افزود: از صبح روز بعد از زلزله و با توجه به اینکه فقط یک روز تا پایان کار کمیسیون تلفیق بودجه وقت بود، به طور مستقیم یا از طریق آقای دکتر صادق ستاری فر تماسهایی را با بعضی از روسای فراکسیونها و اعضای کمیسیون تلفیق برقرار کرده و همچنین در کمیسیون تلفیق به طور مستقیم با آنان صحبت شد.
مرادی افزود: از دیشب دکتر روشنفکر که خوشبختانه عضو کمیسیون تلفیق هستند این پیشنهاد مطرح و ایشان نیز در طول این یک روز با توجه به اینکه در منطقه زلزله زده حضور داشتند، اما با پیگیریهایی مداوم که با اعضای کمیسیون و توضیح شرایط رخ داده در دنا داشتند، در رسیدن به این هدف کمک بسیار کردند.
 ابتدا مبلغ مشخصی برای کمک به شهرستان دنا در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به اینکه مقدار دقیق خسارت مشخص نبود، به گونه‌ای این ردیف بودجه‌ای تنظیم شد که مجلس اجازه داد که دولت با توجه به خسارات بودجه اختصاص دهد.
مرادی افزود: ابتدا مقرر شد در ردیف بودجه زلزله کرمانشاه با شماره ۷۵-۵۰۰۰۰۰ نام شهرستان دنا هم اضافه شود، اما بررسی‌ها نشان داد که این اقدام به سود دنا نیست و بهتر است ردیف مستقلی در بودجه سالانه کشور برای مناطق زلزله زده دنا در نظر گرفته شود.
سیدیوسف مرادی افزود: با ثبت این ردیف بودجه‌ای و تأیید نهایی منطقه دنا به عنوان منطقه بحران زده، طبق رویه و همچنین قوانین مربوطه علاوه بر اینکه این ردیف در صورت پیگیری در سالهای بعد می‌تواند همچون مناطق زلزله زده کرمانشاه تا چند سال در بودجه سالانه کشور بماند، باعث می‌شود در مواردی همانند؛ امکان تسهیل پذیریش دانشجو مناطق زلزله زده، استمهال کلیه وام‌های این مناطق، به تعویق افتادن زمان سربازی مشمولین و موارد دیگر استفاده شود که البته این موارد به پیگیری مجدد هم نیاز دارد.
 سید یوسف مرادی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در آخر متن ردیف مستقل ثبت شده در کمیسیون تلفیق را عنوان کرد: «الحاق یک بند به جدول ۹-برآورد ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۰ کشور با شناسه ثبت ۱۳۰۳ تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ «۸۸-۵۵۰۰۰۰ بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا».
لازم به ذکر است؛ مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به دلیل حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس مدیریت بحران کشور و رئیس بنیاد مسکن در شهر سی‌سخت، نتوانست در جلسه پایانی حضور داشته باشد.  مهدی روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی قبلاً گفته بود: «پیگیر پیش بینی ردیف بودجه‌ای مشخص در بودجه سال آینده برای مناطق زلزله زده دنا هستیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
United States
جناب آقای سردبیر کبنا نیوز ابن خبر به خود شما توهین شده کارشناس پژوهش ها ی مجلس پیگیر !ونماینده وعضو کمیسیون تلفیق بسیار تلاش کردند؟ به نظر شما زشت نیست ؟از کی مجلس نماینده رادرنظر نمی گیرد ونظر کارشناس مهم است؟حیف وصد حیف
سعید
Iran, Islamic Republic of
برادر جان فک کنم با سازوکار مجلس اشنا نیستی ، کارشناس مرکز پژوهش ها مثل هئیت علمی میمونه و مغز کاری مجلس مرکز پژوهش هاست . اتفاقا من خوشحال شدم که هم نماینده و هم ظرفیت های استان در مرکز برای مناطق استان تلاش میکنن . مهم خروجی کاره . تقوا چیز خوبیه .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
من جلسه ویسه تااخر
مجلس
Iran, Islamic Republic of
مگه مجلس تونست بودجه بررسی کنه؟
خدا رو شکر 😅
آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1