تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۳۰۹۳۸
کبنا گزارش می‌دهد

آخرین خبرها از زلزله سی‌سخت؛ نگرانی مردم و لزوم تسریع خدمات‌رسانی

۰
کبنا ؛زلزله شدید 5.6 ریشتر شهر سی‌سخت و یاسوج سبب شده تا مردم سراسیمه و با ترس به بیرون از خانه‌ها بیایند. در همان ابتدا مسئولان و جمعیت هلال احمر، اورژانس پزشکی و... در شهر سی‌سخت برای خدمات رسانی مستقر شدند. اما بعضی از مردم نگران وضعیت خودشان هستند، آنها با ارسال کلیپ‌های از دولتی‌ها و صدا و سیما انتقاد کردند. زلزله 3.6 ریشتر ساعت 6 و 50 دقیقه صبح باز مردم را تا حدودی نگران کرد. بارش باران نیز تا حدود شرایط کار را سخت کرده است.

     

به گزارش کبنا، حدود 6 زلزله در شهر سی‌سخت رخ داد که بزرگترین آنها زلزله شب گذشته بود. رسانه‌ها گزارش می‌دهند که تمامی نانوایان سطح شهر تعطیل بوده و هیچگونه واحد صنفی باز نمی باشد و مسئولان بایستی هر چه زودتر به فکر برطرف کردن و تامین مایجتاج ضروری مردم باشند.

  

مردم از حضور در منازل خودشان ترس دارند، و باید برای آنها فکر اساسی کرد. هر چه سریعتر باید دولتمردان کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و برای ساماندهی، مقاوم سازی و ایجاد سرپناه ایمن برای مردم اقدام کنند.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خوشبختانه زلزله شب گذشته در شهر سی‌سخت تلفات جانی نداشته است.
وی با بیان اینکه ستاد بحران را در شهر سی‌سخت تشکیل خواهیم داد تا به ارزیابی میزان خسارت‌ها پرداخته شود افزود: در حال حاضر آب و برق و گاز این شهر مشکلی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که از روستاها چه خبری دارید و آیا مشکل جدی وجود دارد خاطرنشان کرد: در روستاها نیز زلزله خرابی‌هایی به بار آورده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: کل مصدومین زلزله تا صبح امردز 47 بوده و امور درمانی و مداوای حادثه دیدگاه در شرایط تثبیت قرار دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست، ضمناً برخی از مصدومان حادثه به یاسوج منتقل شده‌اند.
محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگلویه و بویر احمد گفت: طبق برآورد اولیه، بین 10 تا 15 درصد منازل مسکونی سی سخت مرکز شهرستان دنا به طور کامل تخریب شده است و هیچ گونه واحد مسکونی بدون آسیب در سی سخت و 78 روستای تابعه نداریم.
روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ستاد بحران با حضور استاندار این استان خبر می‌دهد و می‌نویسد: نشست ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار، معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع جمعیت هلال احمر کشور و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی ساعت ۳ بامداد در فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
در گزارش روابط عمومی آمده است، حسین کلانتری بامداد روز پنجشنبه در این نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت با اشاره به ضرورت اسکان اضطراری مردم در شهر سی سخت و روستاهای اطراف، اظهار داشت: از امشب اسکان اضطراری مردم و توزیع چادر بین آنها باید در دستور کار باشد.
 وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های امدادی، پزشکی، دستگاه‌های خدمات رسان در سطح شهر سی سخت و روستاهای اطراف مستقر و آماده خدمت به مردم هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در شهر سی سخت با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان قطعی برق و آب شهر برطرف شد اما در برخی مناطق با قطعی گاز مواجه هستیم، که شرکت گاز در تلاش برای رفع سریع این مشکل است.
 کلانتری از پیش بینی و تأمین همه نیازها در شهر سی سخت خبر داد و گفت: همه تیم‌ها و دستگاه‌ها برای خدمت رسانی و حضور در مواقع اضطراری در حالت آماده باش کامل هستند.
استاندار دستور داد دستگاههای خدمات رسان با تمام توان نیازهای ضروری رو برطرف کرده و تا پایان بحران به صورت تمام وقت معاون عملیات امداد و نجات جمعیت و بسیج همه امکانات پای کار باشند.
معاون هلال احمر کشور در این نشست گفت: به دستور دبیر کل جمعیت و رییس جمعیت هلال احمر کشور فوراً تیم واکنش سریع به استان اعزام شدند.
محمدی افزود: هم اکنون ۴ استان همجوار برای کمک رسانی و امداد رسانی در آمادگی کامل به سر می‌برند و در صورت نیاز و درخواست با تجهیزات کامل وارد استان می‌شوند.
وی اسکان اضطراری و رفع نیازمندی‌های مردم از جمله چادر را از اولویت‌های اساسی خواند.
روابط عمومی فرمانداری دنا نیز در پیامی که در گروه‌های واتس آپی آن را ارسال کرده نوشته است؛ این زلزله شدید که دیشب اتفاق و به صورت پس لرزه‌های مختلف ادامه دارد در اول ایجاد زیرساخت از جمله وصل، برق، گاز و آب بوده که در ابتدا با توجه به شرایط موجود، اردوگاه موقت اسکان چادر انجام و مسئولین استانی و شهرستانی با حساسیت موضوع پای کار و با تشکیل تیم‌های ارزیاب در ۸ محله به صورت ویژه توسط کارشناسان شروع و درحال بررسی هستند. قطعاً همه موارد و جوانب رصد و هر جا نیاز باشد امکانات لازم در اختیار خسارت دیدگان قرار خواهد گرفت.
فرمانداری شهرستان بویراحمد اعلام کرد باتوجه به شرایط جوی موجود وزلزله شب گذشته،  ساعت کار ادارات ودستگاه های دولتی امروز پنجشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۳۰ با دوساعت تاخیر آغاز می‌شود.
همچنین فرماندار بویراحمد در خصوص وضعیت حادثه دیدگان گفت: ده ها مورد مصدومیت جزئی ناشی از تعجیل خروج از منزل به بیمارستانها مراجعه که به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی ادامه داد: در برخی مناطق یاسوج قطعی برق همچنین قطعی مخابراتی و اینترنتی بر اثر قطعی برق رخ داده است که مشکل برطرف شده است.
شاهرخ کناری از ترک خوردگی منازل روستایی خبر داد و گفت: ده‌ها نفر مصدوم از شهر سی سخت نیز به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مراجعه و تا کنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.
رئیس ستاد بحران شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و بیمارستانها و تیم های عملیاتی در اماده باش کامل هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اهورا
Iran, Islamic Republic of
....خانواده من خونش کامل تخریب شده هیچ کس هم دیشب به فریادشون نرسید با یه دختر معلول توی سرما تا صبح رو سر کردند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1