تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۲۹۲۰۲
حواشی و متن جلسه شورای شهر یاسوج؛

داستان عجیب و غریب قراردادهای شهرداری یاسوج با سرمایه‌گذاران؛ سرمایه‌گذار آفتابی نمی‌شود، شهرداری یاسوج با او قرارداد بسته / نماینده سرمایه‌گذار به جای پاسخ به نمایندگان مردم عصبانی شد / سرمایه‌گذار بیلبوردها کجا رفته؟

۱
کبنا ؛ آخرین جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج در حالی با حضور عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد و نستهن مقدم شهردار یاسوج برگزار شد که مطابق جلسات قبل و البته روشن‌تر اعضای شورای شهر از ابهامات و تخلفاتی پرده برداشتند که افکار عمومی منتظر این هستند، برای یک بار دستگاه‌های نظارتی روشن به این مسائل ورود و نتایح را به مردم اعلام کنند.
به گزارش کبنا، در جلسه چهارشنبه (10 دی ماه 99) در حالی موضوع سرمایه گذار کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اولاً سرمایه گذار اصلی در این جلسه حضور پیدا نکرد و هیچ کدام از مسئولان به جزو علی اکبری‌تبار خواستار حضور سرمایه گذار در جلسه نشد، اکبری تبار گفت: ما نمی‌دانیم، سرمایه گذار چه کسی است؟ خانه دار است؟ معلم و یا کارمند، او چه کسی است؟ که اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان ناظرین بر عملکرد شهردار او را نمی‌شناسند.
از ابتدا تا پایان جلسه فردی چانه این کارخانه را می‌زد که اصلاً سرمایه‌گذار اصلی نبود، اما اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به منظور رفاه حال عموم و منافع شهرداری زیر پای او فرش قرمز پهن کرده بودند و از هر گونه همکاری دریغ نورزیده بودند.
در این جلسه پرده از سرمایه‌گذاری فردی در بیلبوردهای شهر یاسوج برداشته شد که او هم به اسم شخص دیگری با شهرداری یاسوج قرارداد بسته بود و با دلال بازی پول‌های را برده و فعلاً از او خبری نیست. اینگونه سخن‌ها و اتفاقات تخلفات گسترده در شهرداری یاسوج را نشان می‌دهد.
به گزارش کبنا، شورای شهر یاسوج در دو سال اخیر به یک شورای پویا تبدیل شده، هر چند به گفته محمدرحیم دهراب‌پور شهردار یاسوج از اجرای مصوبات اعضای شورا امتناع می‌ورزد، اما این شورا در قامت یک شورای مطالبه‌گر عمل می‌کند.
 در این جلسه موضوع احداث کارخانه بازیافت زباله یاسوج مورد بحث قرار گرفت. همه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج بر ضرورت احداث این کارخانه تاکید کردند، اما چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج [محمدرحیم دهراب پور، علی اکبری تبار، فرشاد نگین تاجی و مسعود خوبانی] به نحوه قرارداد سرمایه گذار با شهرداری ایراداتی را وارد کردند. به گفته آنها در این قرارداد منافع شهر و مردم دیده نشده است و شهرداری یاسوج به مدت 23 سال به سرمایه‌گذار اجازه داده که در دوپشته زیلایی سرمایه گذاری کنند، بدون اینکه ابعاد این قرارداد برای مردم مشخص باشد.
 آنطوری که سرمایه گذار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج بیان می‌کردند: سازمان شهرداری‌های کشور 4 میلیارد تومان برای احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج مجوز دریافت کرده بود که این اعتبار برگشت خورد. شهردار یاسوج به جای اینکه منافع مردم را در نظر بگیرد، برای حفظ صندلی به بازی اکثریت و اقلیت تن داده و به همین خاطر فرصت‌ها یکی یکی از دست می‌رود، و الا اگر شهردار تنها هدفش کار کردن بود، نمی‌بایست تن به خواسته اکثریت و اقلیت می‌داد.
شهرداری یاسوج بدون نظارت شورای اسلامی شهر یاسوج اقدام به قرارداد با سرمایه گذار کارخانه بازیافت کرده و این قرارداد اکنون ابهامات زیادی را در بر می‌گیرد، تاجایی که احسان روانگرد وکیل سرمایه گذار در این جلسه گفت: قراداد بین سرمایه گذار و شهرداری یاسوج منعقد شده است و ما با شهرداری طرف حساب هستیم هر اختلافی بین شورا و شهرداری هست، به سرمایه گذار ربطی ندارد.
روانگرد می‌گفت: طبق دعوت نامه قرار است در باره قرارداد تصمیمات نهایی گرفته شود، اگر مطلب و یا صحبت جدید و خاصی وجود دارد، شورا و شهرداری به توافق برسند، بعد به مدیران کارخانه اعلام کنند تا به نتیجه برسیم.
وی تاکید کرد: سرمایه گذار تاکنون ۱۷ میلیارد تومان از سال گذشته تاکنون هزینه کرده اگر آن پول را در هر جای دیگری سرمایه گذاری می‌کرد چند برابر می‌شد.
   
وکیل سرمایه گذار گفت: وقتی با سرمایه گذار به این شکل برخورد می‌شود چه انتظاری می‌توان داشت!
 محمد رحیم دهرابپور رییس شورای شهر یاسوج در این جلسه صحبت‌هایش را با گلایه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد شروع کرد و گفت: مسائل حاشیه‌ای شهرداری و شورای شهر یاسوج در این دوره به جاهای باریک رسید و حتی یک بار مجموعه استانداری دخالت و پا در میانی نکرده است.
دهراب پور از مکاتباتش با دستگاه‌های نظارتی و استانداری در خصوص مشکلات و موضوعات مختلف شورای یاسوج خبر داد و گفت: چندین بار موضوعات و مشکلات را در مکاتبات مختلف به استانداری ارجاع داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری در این زمینه از طرف استانداری استان صورت نگرفته و هر روز بر این مشکلات و معضلات افزوده می‌شود.
وی افزود: در روند اجرای این پروژه همکاری لازم از طرف شورای شهر یاسوج صورت گرفته و چون احداث کارخانه بازیافت را به عنوان یک پروژه ضروری می‌دانیم خواستار اجرای آن مطابق با ضوابط و قوانین هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: شورای شهر برای مجموعه استانداری و شهردار مهم نیست، و ما جزء دغدغه دفاع از حقوق شهروندان و شهرداری هیچ دغدغه دیگری نداریم و علناً بخاطر موضوع استیضاح شهردار که حق قانونی اعضای شورای شهر است، حجم زیادی از بی‌مهری‌ها در حق شورای شهر روا می‌شود.
 عیسی شهامت مدیر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه خواستار رفع اختلافات بین شهرداری و شورای شهر یاسوج شد و اظهار داشت: اصطحکاک همیشه بازدارنده است انتظار از شورا و شهرداری این است که اصطحکاک موجود را برای سرعت بخشیدن به امور کنار بگذارند.
  
وی ادامه داد: در بحث کارخانه بازیافت مطالعاتی از قبل داشتم و از روزی که گفتند برای طرح بازیافت زباله دشتروم سرمایه گذار پیدا شده، تعجب کردم چرا که اولین آیتم مد نظر برای سرمایه‌گذاری برگشت سرمایه است و این در حالی است که شهر یاسوج ۲۰۰ تن زباله دارد، از نظر سرمایه گذاری برگشت سرمایه با وضعیت موجود سخت است مگر اینکه سرمایه‌گذار در اجرای کار اصولی و حساب شده حرکت کند و اگر روزی 50 میلیون تومان سود داشته باشد، سال‌ها باید بگذرد تا سرمایه اولیه او برگردد.
شهامت در این جلسه پیشنهاداتی داد و گفت: هنر ما درباره موضوع زباله در شهر یاسوج با توجه به مزاحم بودن آن باید ابتدا تمرکز در دفع زباله و سپس بازیافت آن باشد. باید تسهیلات به سرمایه گذار پرداخت شود و قرارداد اولیه، قرارداد BOT بوده و بحثی از سرمایه گذاری در قرار داد نبوده که اگر قرارداد BOT است، در پرداخت تسهیلات ۴ میلیارد تسهیلات به سرمایه گذار مشکل وجود دارد.
شهامت گفت: پیشنهاد داده شد که یک متمم به این قرارداد اضافه شود و این تسهیلات به سرمایه گذار پرداخت شود و در مقابل شهرداری از طرح سهم دریافت کند، کل سرمایه برای این طرح ۱۷ میلیارد تومان است، که شهرداری در یک چهارم آن سهیم شود، و بعد از پرداخت تسهیلات در هر قسط شهرداری سهم دریافتی را به سرمایه‌گذار برگرداند.
مدیرکل امورشهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طولانی شده بهره‌برداری از کارخانه ابراز نگرانی کرده‌اند، حاشیه‌ها زیاد شده و وی خواستار جمع شدن این موضوع در سریعترین زمان شد.
 دهراب پور رییس شورای شهر یاسوج در ادامه گفت: همه از سرمایه گذار و احداث کارخانه حمایت می‌کنند، اشکالی بر این قرارداد وارد است و الان طرف شما شهرداری است و ما هم طرف شهرداری هستیم، ما هیچ اطلاعی از قرارداد نداشتیم، در جلسه شورا هم تاکید کردیم مسئله قرارداد باید روشن شود، مشکل قرارداد را بر دوش شهرداری می‌بینیم، ما حتی تلاش می‌کنیم که برخورد ما با شما باعث تعطیلی کار نشود، الان هم اعلام می‌کنیم که هیچ بهانه‌ای برای تعطیلی کار پذیرفتنی نیست. اگر کار تعطیل شود، شما را به دادگاه می‌کشانیم.
 مسعود خوبانی سخنگوی شورای شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: کمیته سرمایه گذاری دو، سه سال در شهرداری فعالیت دارید یک سال و خورده‌ای است بخاطر اختلافات با شهرداری از مسیر خارج می‌شود بجای اینکه کمیسیون سرمایه گذاری تصمیم گیری کند، شهرداری خودش تصمیم اتخاذ می‌کند.

 
 وی افزود: شهرداری هر کاری انجام بدهد بایستی زیر نظر شورا باشد و همکاری‌های لازم را هم انجام دادیم، ما فکر نمی‌کردیم قرارداد بسته باشد، مصوبه داشتیم که بایستی جزئیات در شورا مطرح شود، مخالف سرمایه گذار نیستیم، بحث ما قرارداد است که ابهاماتی دارد و در این قرارداد حق و حقوق شهرداری مشخص نشده است.
 خوبانی به ابعاد دیگری از این قرارداد اشاره کرد و گفت: هم زمین و هم زیر ساخت، متعلق به شهرداری است که فکر می‌کنم ایراداتی وجود دارد. من موافق سریعتر انجام شدن این طرح هستم، ابهاماتی هست که ممکن است بعداً مشکلاتی را بوجود آورد، اگر به جمع بندی برسیم که دوران مشارکت کننده شود ادامه کار راحت‌تر می‌شود.
 فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز اظهار داشت: در بحث کارخانه بازیافت، سرمایه گذار ادعا دارند که ما مانع هستیم، اما من رأی دادم به ایجاد کارخانه، آقای دهراب پور در دفترخانه زمین را انتقال داده، زمانی که هر قراردادی در شورا و شهرداری منعقد می‌شود، باید منافع مردم در نظر گرفته شود، بصورت کلی کارخانه بازیافت برای منافع مردم خیلی مهم است اما این قرارداد منافع مردم را تحت تأثیر قرار داده است، چرا شهردار قرارداد را به شورا نفرستاده است، اگر قرار است شهرداری قرارداد ببندد و شورا بی اطلاع باشد درست نیست، شهرداری زیر نظر شورا است ما در مقابل رأیی که مردم به ما داده‌اند مسئول هستیم.
نگین تاجی به صراحت گفت: غافل از اینکه نوع قرارداد طوری است که منافع مردم را تحت تأثیر قرارداده است، من حقوقی نیستم اما بحث عدم تمکین سرمایه و … چرا شهردار محترم این قرارداد را به شورا نفرستاده است، اگر قرار است که سرمایه گذار، استانداری و دیگران درباره این کارخانه بحث کنند، دیگر موضوع چه ارتباطی به شهرداری و حوزه شورای شهر دارد و این جلسه واهی خواهد بود، اما گر قرار است شهرداری قرارداد ببندد بحث چیز دیگری است. 
  
وی افزود: اگر قرارداد به ما ارتباط دارد در این باره بحث می‌کنیم اگر ندارد دیگران و دوستانشان در این خصوص بحث خواهند کرد، چه ارتباطی به ما دارد چه ربطی دارد که من و آقای عدالت خواه مقابل هم قرار گیریم.
نگین تاجی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: استاندار اگر واقعاً دغدغه دارند، من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که وی روی این موضوع فقط زوم کرده است، آیا از این ۴ سالی که در شورا هستیم، مشکلاتی که به وی منعکس شده، ایشان چه اقداماتی انجام دادند که الان موضوع بازیافت اینقدر برایشان مهم شده است. به اعتقاد بنده آقای استاندار هیچ دغدغه‌ای ندارد، استاندار فقط می‌خواهد، چندسالی مدیریت کند، بعد به سلامت، اگر دغدغه دارد، معاون عمرانی را تا الان مشخص کرده بود، پس در مجموع ما مشکلی با سرمایه گذار نداریم هر سرمایه گذاری بیاید ما همکاری خواهم کرد. اما من به عنوان منتقد جدی شهردار سؤال دارم چرا بدون اینکه شورا در جریان باشد، یک قرارداد یک طرفه بین شهرداری یاسوج و سرمایه گذار بسته شده و منافع مردم به صراحت در این قرارداد دیده نشده است.
 سید هدایت اکبری که از حامیان نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز به شمار می‌رود، در ابتدا پاسخی به صحبت‌های دهراب‌پور رییس شورای اسلامی یاسوج داد و از دولت حمایت کرد و اظهار داشت: قرار شد در این جلسه بحث سرمایه گذار مطرح شود، اما ابتدای جلسه آقای دهراب پور به دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد و حمله کرد، برای نمونه بگویم که در این چند سال اخیر، پروژه سد تنگ سرخ چقدر اعتبار گرفته شد، زمان آقای کلانتری ۳۶۰ میلیارد اعتبار گرفته است که جای تشکردارد. هیج گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد، سرمایه گذار دنبال منافع هم هست، اینکه بگوئیم ما موافق و یا مخالف هستیم درست نیست قرارداد یا ۱۷ و یا ۲۷ سال باشد و هیج بحثی هم نباشد اگر روی بندی ایراد باشد باید مطرح شود، ما می گوییم وام جور کرده‌ایم برای این طرح، در حالی که سرمایه گذار می‌گوید در تهران خودش دنبال وام بوده است.
 اکبری تبار گفت: باید مشکلات را از سد راه برداریم نه اینکه سنگ اندازی کنیم توقع داریم چوب لای چرخ نگذارید، در بحث سرمایه گذاری پسماند ما گرگان را در دور چهارم بازدید کردیم آن چیزی که شما تصور می‌کنید، درآمد آنچنانی دارد، نیست.
وی افزود: وقتی هر کدام از ماها [مسئولان] پشت تریبون قرار می‌گیرند، از فرش قرمز جلوی پای سرمایه گذار سخن می گویند. کدوم سرمایه گذار از اول تا الان به این استان آمده و کارش انجام شده است. کجا سرمایه گذار آمد و ما چوب لای چرخش نگذاشتیم.
  وی ادامه داد: یک نفر در این شهر سرمایه گذاری نکرده است الا یکی با قرارداد بیلبورد شهرداری را غارت کرد و رفت باید واقع بینانه حرکت کنیم، اینکه ما بگوییم سرمایه گذار بیاید وسط میدان بعد بگویم نه، اصلاً درست نیست در یاسوج هیچ کسی با این وضعیت سرمایه گذاری نکرده است.
اکبری بیان کرد: نباید سرمایه گذاری برای یک کافی شاپ را با سرمایه گذاری کارخانه بازیافت زباله، که الان آب شهر به خطر افتاده را یکی بدانیم. اگر سرمایه گذار این هزینه‌هایی که انجام داده طی این چند سال را در بانک سپرده گذاری می‌کرد، سود بیشتری می‌برد.
وی با بیان اینکه من هم با برخی از موارد قرارداد، موافق نیستم، تاکید کرد: باید بحث منطقی باشد نه سنگ اندازی. فکر می‌کنید چقدر سود برای سرمایه گذار دارد، باید یک جاهایی برخی مطالب را نادیده بگیریم تا به یک نتیجه برسیم.
این عضو شورای شهر یاسوج افزود: یک روز اهالی دشت روم از وضعیت محیط زیست ناراحت هستند، یک روز محیط زیست ایراد می‌گیرد، اعضای شورای شهر با این سرمایه گذاری موافق هستند، اگر کسی بحث دارد، مطرح کند، شهردار و سرمایه گذار توضیح می‌دهند، تا به یک جمع بندی واحد برسیم، با متهم کردن همدیگر به جایی نمی‌رسیم.
اکبری این را هم گفت که یاسوج، تنها مرکز استانی هست که زباله‌ها بصورت سنتی دفع می‌شود و کارخانه بازیافت زباله ندارد.
دهراب پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج به صحبت‌های اکبری پاسخ داد و گفت: من هیچ ابایی ندارم، من شخصاً آقای استاندار را فردی دین دار و سالم می دانیم، توجه به مسائل شورا منظور ما هست، آقای اکبری نباید برای خودشیرینی جوسازی کرد. البته آقای اکبری نماینده دولت در شورا هستید نماینده مردم نیستید.
 کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه با قدردانی از شهرداری و سرمایه گذار، اظهار داشت: بابت کمک به حل معضلی که سالیان سال که کل استان را تهدید کرده است از سرمایه گذار و شهرداری تشکر می‌شود، محیط زیست اخیراً علیه شهرداری بابت همین زباله‌ها شکایت کرده و شاید رأیی علیه شهرداری دریافت کنند، البته ایراداتی بر شفاف سازی این قرارداد وارد است اما بر سرمایه گذار ایرادی وارد نیست.
   
وی افزود: ابهاماتی در قرارداد است، بحث تعدیل و شرایط تعدیل، مبلغ سرمایه گذاری ۱۷۴ میلیارد ریال عنوان کردند و اگر این مبلغ بیشتر یا کمتر شود، چه شرایطی دارد؟
آشنا گفت: شهرداری جمع آوری زباله را به مدت ۲۷ سال به سرمایه‌گذار واگذار کرده و این برچه پایه و اساسی به سرمایه‌گذار واگذارشده‌است؟
اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه، اظهار داشت: سرمایه‌گذار کس دیگری است و در این جلسه حضور ندارد و باید برای برطرف شدن شبهات حضور داشته‌باشد.
وی گفت: شورای شهر در انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری و سرمایه‌گذار ابهامات و اشکالاتی را وارد می‌داند که هدف از تشکیل این جلسه شفاف سازی این موارد است.
اکبری تبار بیان کرد: در گذشته در مورد بیلبوردهای شهری قراردادی منعقد شده و هم‌اکنون هیچ کس جوابگو نیست، و سرمایه‌گذار اصلاً حاضر به حضور و جواب نیست، برای اینکه موضوع بازیافت سرنوشتی شبیه بیلبوردها پیدا نکند باید موضوع و اشخاص طرف قرارداد مشخص باشند.
وی توضیح داد: ما برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کردیم، من اصرار دارم و می‌بینم که شهرداری از گذشته تاکنون مورد ظلم قرار گرفته است افرادی زیادی برای انجام این کار متقاضی بودند، و در شورا ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح مصوب کردیم، خدماتی که شهرداری به این طرح داده خود پهن کردن فرش قرمز است، اینجا دادگاه، پاسگاه، شورای حل اختلاف نیست، اینجا شورای شهر است و ما موظف به حمایت از حقوق شهرداری و شهروندی هستیم.
اکبری تبار تاکید کرد: برای تسریع در کار سرمایه گذار ساعت‌ها و روزها وقت گذاشته شد و بنده و همه همکارانم با راه اندازی این کارخانه موافق بودیم و هر کس به اندازه توان خود، وقت گذاشت.
وی افزود: انتقال سند توسط رئیس شورا در دفتر انجام شد، ساعت‌ها جلسه گرفته و بالغ بر ده نفر در شهرداری جلسه گرفته است. شهرداری مرکز استان کارخانه پسماند می خواد واگذار کند اما باید همه چیز مشخص باشد اصل تناسب رعایت نشده، اینجا پاسگاه و دادگاه نیست شورای شهر است ما باید سرمایه گذار را بشناسیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: من مطالعه کردم در طول سالیان اخیر اظهارات من در شورا بر اساس مطالعه بوده است اولاً بر هیج کس پوشیده نیست ما فرش قرمز پهن کردیم ما بدون ترک تشریفات به سرمایه گذار طرح را واگذار کردیم من می‌بینم به شهرداری چقدر در این سالها ظلم شده است.
  
اکبری تبار ادامه داد: بعضی از اعضای محترم شورا که می گویید شورا باید نظارت کند، چرا خودتان نظارت نکردید، با شهرداری مکاتبه کردیم که در این خصوص جواب دهید مثل همیشه بدون جواب مانده است. ما قراردادی دستمان نبوده است همه ۷ نفر شورا موافق پسماند هستیم اما حق و حقوق مردم را باید دید، من هر کاری می‌کنم که قراردادهای چشمه میشی، نان بهارستان و... اعلام شود، انجام نمی‌گیرد.
وی گفت: آقای عدالت خواه من شما را نمی‌شناسم اما می گویم حق و حقوق مردم رعایت شود. من سرمایه گذار را نمی‌شناسم. اطلاع ندارم ایشان چه کسی است؟ خانه دار است، معلم است، و ایراد بر اصل موضوع وارد است. شورا یک نهاد نظارتی است که باید بر امور نظارت داشته باشند.
روانگرد وکیل سرمایه گذار در این جلسه توضیحاتی بیشتری نداد و تنها گفت: کار انجام شده مهم است، اینکه سرمایه گذار چه کسی است، خیلی مهم نیست، علیرغم اینکه تعهدات طرف مقابل ما انجام نشده است، ما همه تعهداتمان را انجام داده‌ایم. طرف مقابل قرارداد هستیم و اگر ابهامی وجود دارد، باید مجموعه شهرداری ابهامات شما را رفع کنند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه به ابهامات اعضای شورای شهر یاسوج پاسخ داد و بیان کرد: نزدیک سی سال است که از انعقاد اولین قرارداد احداث کارخانه بازیافت و دفع پسماند برای شهر یاسوج می‌گذرد و زباله‌های دوپشته دشتروم آب‌های زیر زمینی و حتی سد شاه قاسم (ع) را تهدید می‌کند و بارها این موضوع مورد تاکید مسئولان مربوطه هم قرار گرفته است.
وی افزود: ما مناقصه برگزار کردیم آگهی زدیم، بخاطر میزان تولید و سرانه زباله کسی استقبال نکرد. یاسوج جزو شهرهای اصلی کشور اعلام شد، صدای ما، شورا و مسئولین به گوش مسئولان کشوری هم رسید. ده‌ها بار جلسه گذاشته‌ایم به اتفاق برخی از اعضای شورا بازدید کردیم. کارگروه پسماند فرصت 10 الی 11 ماهه به ما داد و شهرداری، وزارت کشور را در بحث تفکیک جابجایی وایجاد کارخانه بازیافت مکلف کرد. زودتر اقدام شود. بالاخره سرمایه گذار پیدا شد و ما هم تشکر کردیم.
  نستهن مقدم شهردار یاسوج خطاب به نگین تاجی گفت: آقای نگین تاجی شما که به طرح ایراد می‌گیرد خود شما در جلسه‌ای که مصوبات این طرح ااعلام شد حضور نداشتید. [مرخصی بودی.]
وی گفت: روی مصوبات کارگروه تاکید شده است اگر ما کارنکنیم و وضعیت کنونی زباله ادامه داشته باشد مدعی العموم، محیط زیست، امور آب شاکی خواهد شد. الان هم محیط زیست رأی محکومیت شهرداری را در دست دارد، تکلیف شهرداری چیست آیا باید دست روی دست بگذاریم؟ ما مناقصه برگزار کردیم کسی با توجه به میزان تولید و سرانه تولید زباله کسی پیشقدم نشد صدای ما و شورا ره گوش سازمان شهرداری کشور هم رسید ما بازدید کردیم کارگاه مدیریت پسماند به ریاست استاندار محترم شهرداری و وزارت کشور را در بحث احداث کارخانه پسماندمکلف کرد.
شهردار یاسوج گفت: بالاخره پس از کش و قوس‌ها سرمایه گذار پیدا شود در بحث شکایت محیط زیست رأی محکومیت شهرداری را داشتیم، آتش سوزی‌هایی که بدست افراد غیر مجاز انجام می‌شد مشکلات رابیشتر کرد و تهدیدات زیست محیطی را برای مردم شهر مضاعف می‌کرد.
وی افزود: کم کاری شهرداری در ادوار گذشته حساسیت را در منطقه بیشتر کرد و ورود دستگاه محترم قضا را در پی داشت، رئیس کل محترم، معاون پیشگیری، دادستان ورود پیدا کردند، من درخواست دارم همکاری بیشتر شود فرش قرمز را کنار بگذاریم و پای کار باشم من مطمئن هستم این قرارداد به نفع مردم و شهرداری خواهد بود.
  
مقدم افزود: در کل کشور بجزء شهرهای شمالی و یاسوج این تسهیلات را دریافت کرده است، شما درست می گویید، مجوز این تسهلات با حمایت رئیس سازمان شهرداری‌های استان دریافت شده است، که الان سنگ اندازی می‌شود.
دهراب پور در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر احداث کارخانه بازیافت شهر یاسوج و لزوم سرمایه گذاری، اظهار داشت: ما می‌خواهیم سهم شهرداری در این قرارداد محفوظ بماند در هر قراردادی سهم شهرداری باید لحاظ شود.
عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر خوب دقت شود، سقف سود این کارخانه برای سرمایه گذار ۵۰ میلیون تومان است. اگر سرمایه گذار بخواهد آورده خود را محاسبه کند. چند ماه ۵۰ میلیون سود کند، تا به ۱۷ میلیارد تومان برسد. آیا بعد از ۲۰ سال نباید سرمایه گذاران انتظار سود داشته باشد.
به گزارش کبنا، سرمایه گذار در این جلسه وقتی حرف برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج را شنید که بر رفع ابهامات بندهای از قرارداد تاکید می‌کرد، عصبانی شد، کت خود را برداشت و قصد ترک جلسه را داشت که با پادرمیانی سر جای خود قرار گرفت.
پایان این جلسه حاشیه هم وجود داشت
. وقتی دهراب پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج خطاب به شهامت گفت: از من گله مند باشید، برخی می گویند من زود عصبانی می‌شوم ولی به ولله زمانی عصبانی می‌شوم که کارد به استخوانم رسیده باشد. هدایت اکبری خطاب به او گفت: شما طوری می گویید که استان ما گلستان است، بگو قرارداد را هم بیاورند. دهراب پور خطاب به او گفت: شما مرتب به رئیس جمهور زنگ می‌زنید، بگو قرار داد راهم بیاورند.
اکبری به دهراب پور گفت: پس باید افتخار کنی که همکارت با رئیس جمهور تماس می‌گیرد. دهراب پور اضافه کرد: اصلاً افتخار ندارد، مردم باید راضی باشند، شهر یاسوج باید منافعی به دست بیاورد که به دلیل ندانم کاری شهردار و شماها فعلاً کاری برای شهر نشده است.
 دهراب پور ادامه داد: دستگاه‌های دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه برای شورای شهر یاسوج بهایی قائل نیستند و نه اهمیتی می‌دهند.
رییس شورای شهر یاسوج گفت: به معنای واقعی برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرده‌ایم و این مصوبه را گذراندیم ما تصمیمی گرفته‌ایم و این سرمایه گذاران بندگان خدا هم ورود کرده‌اند ایرادی بر آنها وارد نیست اشکال بر ما شورا وارد است، الان هم ما را نبینید شما پول را گرفته‌اید پرداخت کنید.
  
شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمی‌شود همین طور بدون مصوبه پرداخت کرد.
دهراب پور تاکید کرد: چرا می‌توانید، آقای استاندار بخواهد، می‌تواند از این قضیه خارج شود، شورا هم هیچ بهایی برای شما ندارد، من هم اگر اکثریت تصویب کند، برای مردم و بنا بر ضرورت به عنوان عضوی از شورا موافقت خود را اعلام می‌کنم. اما این بی انصافی که مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره شورا دارد در حق این شهر ظلم است، در یک کلمه از تفکر شورایی در شورای ما بویی به مشام نمی‌رسد. شهرداری هم بحث خودش را می‌کند. جرم ما این است که طبق قانون شهردار را استیضاح کردیم و الان زیر فشار هستیم و بعد التماس کردیم که بیا در خدمتت باشیم، آمد ماشین زیر پای ما را گرفت [آخر این چه هنری است که می گویند ماشین رئیس شورا را پس گرفتیم.] آقا مصوبه را امضا کنید.
هدایت اکبری خطاب به دهراب پور گفت: به رأی بگذارید. دهراب پور پاسخ داد: شما به رأی بگذارید.
  اکبری در بخش دیگری از کلکش با دهراب‌پور، گفت: آقای دهراب پور الان شما ۴ ماه است، رئیس شورا شده‌اید، ۴۰۰ نامه علیه اعضای شورا نوشته‌اید، بعد می گویید شورا ارزش ندارد، حرمت امام زاده به متولی است. دهراب پور گفت: شماها حرمتی برای شورا نگذاشته‌اید. بنده مشکلات و تخلفات قانونی را مطابق با قانون در اختیار دستگاه‌های نظارتی داده‌ایم. مردم باید بدانند که من تخلفات را گزارش داده‌ایم. چرا که ما به مردم باید پاسخگو باشیم. اگر فردا سئوال کردند، چرا جلوی تخلفات را نگرفته‌اید، باید بگویم که من طبق وظیفه تخلفات را به گوش مسئولان نظارتی و اجرایی مربوطه رسانده‌ام. همه منتظر هستند که دستگاه‌های نظارتی به تخلفات ورود کنند و نتیجه را شفاف به مردم اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
په اقای اکبری تو که سرمایه گذار را نمیشناسی خواستی حاشیه ها را کنار بزاری و بری محل اجرای طرح بشناسیش
کارمند مالی شهرادری
Iran, Islamic Republic of
اقای نگین تاجی اگر شخص معاون محترم و زحمتکش دستگاه قضا حاج حسنی نبود کار این پروژه عظیم و حیاتی این همه پیشرفت نداشت . غیر از کارشکنی کار دیگه ای هم میکنی . تو این شهر را به لج کشیدی . اگر چهار تا مردم میدان و چهارتا توانمندی مثل مدیر کل دستگاه قضا جناب دکتر نگین تاجی و حاج حسنی و دکتر کلانتری در این استان نبود و جلوی شما و اعضای شورا نمی ایستاد این شهر را نابود میکردی . این شهردار خدوم و زحمت کش شهر یاسوج شبانه روز خدمت خالصانه به شهر میکند و اینو بدون این طرح باید تو زمان شخص شهردار یاسوج به بهره‌برداری برسد چرا چون این شهردار شبانه روز پیگیر کار این پروژه بود اگر این شخص نبود تو انجام میدادی . اقای اکبری تبار چطور سرمایه گذار را نمیشناسید میدونی علتش چی هست علتش این هست که ایقدر تو حاشیه هستی حتی برای یک بار به محل اجرای طرح نیومدی ببینی سرمایه گذار طرح کیه . از کدوم فرش قرمز حرف میزنی تو با سنگ انداری هات فرش که پهن نکردی هیچ خود سرمایه برات هم فرش قرمز پهن کرد هم جاده دوپشته را برات اسفالتش را فرش و پهن کرد نیامدی بری ببینی . تو این شهرداری و شورا را به نابودی کشیدی . برو بابا دم از حق و حقوق میزنی
احسان حاتمی
Iran, Islamic Republic of
امثال آقای دهراب پور در سیاست زیاد رفت و آمد دارند و نه تنها سودی برای شهر و استان نداشتن بلکه باعث آبروریزی هم هستن. جناب آقای دهراب پور،شما که این همه از مردم حرف می زنید و وکیل الرعایا شدین، چرا محبوبیت ندارید؟ تا حالا با خودتون فکر کردین چرا در ایل بزرگ تیرتاجی هم محبوب نیستید؟ بجای مغلته بافی و نامه نگاری علیه مردم و جوانان استان کمی هم به کارهای اشتباهی که در این چند سال انجام داده اید فکر کنید و از درگاه خداوند طلب بخشش کنید شاید بار گناهانتان سبک شود برای آن دنیا
Iran, Islamic Republic of
داستان اوراق بانک ملت با شهرداری وعدم اجرای سررسید توسط شهرداری یاسوج چیست که صدای ان در شورای شهر اصفهان بلند شده
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اکبری تبار . مگه شما تو شورا نیستی که ببینی سرمایه گذارتون کیه
دلی خمسیر
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور کارمفیدت چیه
بنیاد مسکن
Iran, Islamic Republic of
این پروژه حیاتی و مهم به هر حال کار شد و باید به شهردار شهر یاسوج خسته نباشید گفت . درود خدا برشما
بیشه جنی
Iran, Islamic Republic of
اقای نگین تاجی باتوجه به متنی که خوندم اگر این دستگاه قضا و معاون دستگاه قضا نبود تو مشکل را حل میکردی .
قلی محمدی
Iran, Islamic Republic of
به اقای نگین تاجی فقط بگید کت شلوار برند مخملی بپوش و با سایت ها خوش بش کن . برو بابا خجالت داره حیف اون رای که به تو دادم . بعد از این همه سال این کار عملی شد حالا این شد همکاری شما.
دبیر خانه شهرداری
Iran, Islamic Republic of
میگم خدایی اقای دهراب پور چند سالته . بابا تو کی میخوای بنشینی تو خونت . کی میخوای بنشینی خونت پیش زن بچه ات . یه کار مفیدتت نام ببر.
دکتر زارع مرکز بهداشت شهید دامیده
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر مقدم دست شما درد نکنه بخاطر تلاش خدمتگزاری به مردم فهیم شهر یاسوج دارید ولی بیا خدایی یه کاری که انجام میدی تا آخرش باش و کار را به اتمام برسان و با شورای شهر بحث و جنگ جدال نداشته باش ،خوب دیگه برای مردم شهر یاسوج هویت این شورا اثبات شده . واقعا خسته نباشی بخاطر تلاش های که دارید
دانشگاه علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
آفرین دکتر مقدم که همیشه پای کار هستند و باعث افتخار هست، این مشکل و بحرانی که در دوپشته دشتروم سال های سال گریبان مردم شهر و روستاهای تابعه بوده و یکی از دغدغه های دانشگاه هم بود به حول قوه الهی و توانمندی های دکتر مقدم شهردار فهمیم و نستوه شهر یاسوج حل شد . آفرین شما
هشت متری رجا
Iran, Islamic Republic of
اقای مقدم یه مشکل داره مشکلش این هست که قاطع برخورد نمیکنه و نسبت به کارهاش سرد هست . باید با جدیت و قاطعیت کامل برخورد کنند
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1