تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۲۸۳۹۵
نگاه توسعه محور روشنفکر به مارگون؛

سد منطقه سقاوه سال آینده وارد فاز اجرا می‌شود

۰
کبنا ؛مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های بویراحمد و مارگون بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همراه مدیران استانی و شهرستانی، ابتدا با حضور در روستای سقاوه شهرستان مارگون، از محل پیش‌بینی شده برای احداث سد خاکی سقاوه بازدید نمود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح پروژه سد خاکی سقاوه اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه سقاوه در شهرستان مارگون در آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می‌شود، و از آنجا که اکثر صنایع به آب مصرفی نیاز دارند، و با عنایت به رشد جمعیتی شهرستان مارگون و همچنین ظرفیت منطقه برای کشاورزی احداث سد خاکی سقاوه در دستور کار قرار گرفت.
رسول فرهادی در ادامه افزود: مطالعات سد مخزنی با ظرفیت نه میلیون متر مکعب به صورت خاکی و با ارتفاع ۴۵ متر انجام شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: مصوبات مربوطه برای احداث سد آبی سقاوه، اعم از تخصیص وزارت نیرو، مجوزهای زیست محیطی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اخذ شده‌است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: مطالعات فاز اول این سد به پایان رسیده و مطالعات توجیه اقتصادی طرح نیز مصوب شده‌است، و باید اسناد مناقصه طرح آماده شود.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه ویژه مسولان در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای عملیات اجرایی در نظر گرفته شود.
رسول فرهادی گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و  مصارف صنعتی می‌تواند در تامین آب هزار هکتار از اراضی منطقه کمک شایانی کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پایان افزود: اگر اعتبارات لازم برای احداث سد  تخصیص داده‌شود، ظرف مدت سه سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد‌رسید.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: بهترین راه برون رفت مناطق از محرومیت ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، در راستای تحقق توسعه پایدار می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: مصوبات لازم سد سقاوه اخذ گردیده و مطالعات فاز اول انجام شده‌است، و امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این پروژه در سال آینده در ردیف پروژه‌های کد دار قرار بگیرد، و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
علی سلحشوری مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه ابراز امیدواری کرد اعتبار لازم جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه در بودجه سال آینده لحاظ شود.
وی افزود: در بودجه سال آینده سعی می‌شود این طرح پادار شود، و به عنوان یک پروژه کد دار معرفی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1