تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۲۷۹۶۴
در جشنواره مالک اشتر بسیج؛

دانش آموز دهدشتی فرمانده برتر بسیج شد

۲
کبنا ؛بسیج بیش از آنکه سازمان رزمی باشد دارای یک فرهنگ و تفکر است که شالوده آن را تشکیل می‌دهد و روحیه جهادی و تفکر بسیجی زمینه موفقیت در هر عرصه‌ای است.
به گزارش کبنا نیوز، جشنواره مالک اشتر بسیج جشنواره ای است که هر سال بسیجیان نمونه و رده های بسیج برتر هر استان و سپس بهترین رده های بسیج در سطح کشور را معرفی می کند.
مریم افشون دانش‌آموز دهه هشتاد فرمانده برتر واحد بسیج دانش آموزی مدرسه صدیقه کبری در دهدشت یکی از فعالان عرصه بسیج است که با تلاش و کوشش خود و دوستانش در واحد دانش آموزی مدرسه خود توانستند رتبه برتر را در جشنواره مالک اشتر بسیج در کهگیلویه و بویراحمد کسب کنند.
«بسیج بیش از آنکه سازمان رزمی باشد دارای یک فرهنگ و تفکر است که شالوده آن را تشکیل می‌دهد و روحیه جهادی و تفکر بسیجی زمینه موفقیت در هر عرصه‌ای است.» به مناسبت هفته بسیج گفت‌وگویی با این بسیجی برگزیده داشتیم که از نگاه شما می‌گذرد.

**خودتان را معرفی کنید
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»-مریم افشون متولد 1381 که در خانواده‌ای مذهبی و ساده و عاشق اهل بیت در شهرستان کهگیلویه به دنیا آمدم، از همان کودکی به یاد دارم با پدرم با اذان صبح راهی مسجد جامع شهر(مسجد صاحب الزمان)می‌شدم و در همه جلسات مذهبی شرکت میکردم و نقطه مثبت جهت شروع فعالیت‌های مذهبی و اعتقادی من شد.
**از سوابق تحصیلی خود بگوئید
 دانش آموز رشته علوم انسانی از دبیرستان صدیقه کبری(س) هستم از دوران راهنمایی به عضویت بسیج درآمدم و از سال ۱۳۹۸ به عنوان فرمانده واحد بسیج دانش آموزی مدرسه صدیقه کبری(س) انتخاب شدم.
**هدفتان از ورود به عرصه بسیج چیست ؟
با توجه به اینکه بسیج، قدرتمندترین عنصر دلسوز برای حفظ آرمان و اهداف امام راحل (ره) و مطمئن‌ترین سنگر برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و عنصری است که زیباترین مصادیق و بهترین مفاهیم همچون ایثار، اخلاص و رشادت و از همه مهمتر فرهنگ شهادت را در خود جای داده است وارد بسیج شد.
بدون اغراق تمام موفقیت‌های زندگی خودم را مدیون بسیج و تفکر بسیجی می‌دانم و تحولی که بسیج در زندگی و احوالات بنده بوجود آورد این بود که باعث شد اخلاص و صداقت را دست مایه تمامی کارهای خود قرار دهم و امیدوارم بتواند در دریای بیکران میقات پا برهنگان وظیفه خود را به انقلاب، امام راحل (ره)، شهدا و بسیج ادا کنم و خداوند متعال عاقبت بخیری را نصیب بنده کند.
**نقش بسیج در زندگی و موفقیت شما چیست؟‎
از زمانی که وارد بسیج شدم هم در یادگیری‌های علمی و هم در آموزش به دانش آموزان موفقیت‌های خوبی را به دست آوردم.اگر در هر ‏کاری به فعالیت‌های‌مان رنگ خدایی بدهیم موفقیت آن دو چندان می‌شود که فعالیت در بسیج چنین حکمی ‏دارد. در واقع تمام موفقیت‌هایی که داشته‌ام را ابتدا توفیق الهی و در مرحله دوم ناشی از فعالیت‌ در بسیج ‏می‌دانم.‏
 **سوابق حضور شما در بسیج و فعالیت‌هایی که داشتید را ذکر کنید
7 سال از پایه هفتم با تشویق فرمانده بسیج مدرسه به عضویت عادی بسیج دانش آموزی درآمدم در پایه دهم هم عضو فعال بسیج شدم،در پایان سال دهم به درخواست حوزه بسیج دانش آموزی از دبیرستان ، تعدادی از واجدین شرایط از طریق مدیر مدرسه و فرمانده واحد قبلی به حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(س) معرفی شدند بعد از آن از طریق مصاحبه حضوری که توسط مسول حوزه بسیج دانش آموزی گرفته شد اینجانب به عنوان فرمانده واحد صدیقه کبری انتخاب شدم در حال حاضر هم عضو شورای فاطمی بسیج دانش آموزی هستم.
**برنامه‌های تحقق اهداف و ماموریت‌های بسیج
این بسیجی فعال تشکیل شورای بسیج مدرسه، تشویق دانش آموزان و هم کلاسی‌ها به شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنان با کمک گرفتن از مشاورین مدرسه و خیرین استانی و ملی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و روشنگری برای دانش آموزان و همکاری در جهت برگزاری کارگاه آموزشی برای اولیاء با موضوعات مختلف آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، مشکلات نسل جوان را از جمله برنامه‌های خود برای تحقق اهداف بسیج اعلام کرد.
فرمانده برتر پایگاه‌های بسیج گفت: تشکیل گروه مجازی و عضو گیری قابل توجه،جذب 100درصدی دانش آموزان مدرسه و عضویت در بسیج، فضا سازی فرهنگی در مدرسه به منظور ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان، فراهم نمودن فضای مناسب برای الهام گیری از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و برنامه‌ریزی جهت فضاسازی و تقویت و تعظیم شعائر انقلابی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

**معیارهایی که شما را در ردیف رده برتر قرار داد چه بود؟
کار تشکیلاتی و گروهی و اجرای برنامه‌های مختلف و همکاری با کادر اجرایی دبیرستان با محوریت دانش آموزان بسیجی،حضور به موقع و حداکثری دانش آموزان مدرسه در برنامه‌های فرهنگی، علمی،ارائه الگوهای برتر به دانش آموزان از طریق معرفی آثار شهدا ی دانش آموز،برگزاری مسابقات فرهنگی اعم از شعر، مقاله نویسی، کاریکاتور، طنز، نقاشی،آموزش دروس عقیدتی و سیاسی به دانش آموزان،برگزاری آموزش‌های غیر حضوری از طریق پاسخ گوئی به سوالات و ابهامات دانش آموزان از شاخصه‌هایی است که این بسیجی را در رده برتر قرار داده است.
**وی در خصوص دیگر معیارهای برگزیده شدن می‌گوید: اجرای صبحگاه به مناسبت‌های مختلف، مشارکت دانش آموزان در انجام بازدیدهای معنوی، اعزام بیشترین درصد حضور دانش آموزان برای بازدید از مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور، تشویق دانش آموزان موفق و معرفی به حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی،کمک به نهادینه کردن اخلاق و باورهای دینی در بین دانش آموزان با برگزاری نشست‌های بصیرتی را داشتیم.
این بسیجی فعال ادامه داد: کمک به حفظ روحیه و شور انقلابی و آرمان خواهی دانش آموزان و تقویت توانایی گفتمان اعضا برای زمینه سازی حضور آنها در عرصه‌های سیاسی و اجتمایی،بالا بردن سطح آگاهی و شناخت دانش آموزان برای انتخاب اصلح، آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و معارف قرآنی با برگزاری محفل انس با قرآن و سازماندهی و انسجام گروهی اعضا از طریق برگزاری مراسم و اجرای برنامه های متنوع پایگاه ما را به کسب موفقیت‌ رساند.
افشون با بیان اینکه گسترش جذب و سازماندهی اعضاء بسیج  در مدرسه، ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت شرکت در نماز جمعه و راهپیمائی‌ها،برگزاری اردوی فرهنگی تفریحی با هدف پر کردن بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان قبل از شیوع کرونا، از دیگر برنامه‌های پایگاه مقاومت بسیج مدرسه است، گفت: نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری از قبیل کتاب، عکس برپا و با معرفی قهرمانان نمونه دفاع مقدس برای نسل جوان کشور الگوپردازی می‌کنیم.
**برای این کارها چقدر حقوق گرفتید؟
فعالیت‌های ما در بسیج عاشقانه و افتخاری و بدون چشمداشت هست و من به فرموده امام راحل (ره) در این دنیا  افتخارم این است که بسیجی ام.

**در مدرسه چند نفر عضو بسیج هستند؟
تمام دانش آموزان مدرسه ما عضو بسیج دانش آموزی هستند
**آیا  اولیاء از فعالیت‌های شما راضی هستند؟
بله کاملا.حضور  حداکثری اولیاء در کارگاه‌های آموزشی مدرسه موید گفته ماست.اولیاء مشوق دانش آموزان مدرسه هستند برای حضور پر رنگ در برنامه‌های بسیج  و در برنامه‌های خدمت رسانی در ایام کرونا  پا به پای فرزندانشان خدمت رسانی می‌کردند.
کرونا و کمک‌های مومنانه
جمع آوری کمک‌های مردمی  و تهیه بسته‌های غذایی و معیشتی وبهداشتی و توزیع بین خانواده‌های دانش آموزان بی بضاعت،راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع ماسک و دستکش یکبار مصرف بین دانش آموزان و سایر افراد از فعالیت‌های دوران کرونا است.
**در ادامه چه برنامه‌هایی برای پیشبرد اهداف در نظر دارید
فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و به شناخت هرچه بیشتر آسیب‌های اجتماعی پرداخته و به دنبال آن سعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی درون استانی را در برنامه خود دارم امید است در ذیل  توجهات امام مهدی(عج) و در سایه مقام معظم رهبری توانسته باشم خدمتی و حرکتی در راستای هرچه بهتره پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به اطاعت از مقام عظمای ولایت داشته باشم.
**سخن پایانی
با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی سپاه پاسداران به ویژه بسیج دانش آموزی، همگام و همسو با فعالیت‌های آموزش و پرورش در زمینه فرهنگسازی و بهبود وضعیت عمومی جامعه بوده و در یک کلام می‌توان گفت اثر فعالیت‌های هر کدام از این دو نهاد انقلابی مکمل دیگری بوده، جادارد ادارات کل آموزش پرورش نرم افزار برنامه شاد را به گونه‌ای طراحی و تنظیم کنند که ما دانش آموزان بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در بستر نرم افزار شاد بارگزاری کنیم.
من هموراه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام-صحیفه امام ج21 ص194

 
نام شما

آدرس ايميل شما

از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
1