تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۲۷۱۶۷
کبنا گزارش می‌دهد

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به گچساران / برگزاری نشست اضطراری ستاد کرونا / یزدان‌پناه: ۸۳ درصد از بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته‌اند

۰
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
به گزارش کبنا از گچساران، صبح امروز ( سه شنبه 13 آبان ماه 99) حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان گچساران سفر کرد و علاوه بر حضور در نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصمیمات و تمهیدات لازم را اتخاذ و دستورات لازم برای رفع نیازمندی‌ها و مشکلات بهداشت و درمان و تجهیزات بیمارستانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان را صادر کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این سفر یک روزه از بیمارستان نرگسی بازدید کرد و از نزدیک با مطالبات و نیازمندیهای درمانی آشنا شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این سفر یک روزه با حضور در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان، از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تقدیر کرد و کادر درمان و بهداشت را حافظان و خط مقدم سلامت مردم خواند و خاطر نشان کرد: همه تجهیزات و امکانات لازم برای کمک به کادر درمان، پزشکان و پرستاران به کار بستیم.

تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاست
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گچساران، گفت: تنها راه حل کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعملهای ستاد ملی و استانی است.
کلانتری افزود: توسعه فضای مجازی در بخش‌های متخلف نقش مهمی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در این استان دارد هر چند که تاکنون خدمات ارزنده‌ای در زمینه طرح غربالگری، آموزش مدارس و دانشگاه‌ها انجام شده است.
 حسین کلانتری افزود: برای پیشگیری از ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید خدمات الکترونیکی در این استان بیش از پیش افزایش یابد.
 وی اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۸۳ درصد آنها بهبود یافته‌اند.
 کلانتری تعداد بهبود یافتگان کرونایی در این استان را ۱۱ هزارو ۲۴۵ نفر اعلام کرد.
 وی با اشاره به مبحث فاصله گذاری اجتماعی و روند توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: برخی از دستگاه‌های استانی در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.
 کلانتری تصریح کرد: عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات کرونا در این استان نیاز است و به همین دلیل باید با دقت بیشتری پیگیری مصوبات این ستاد باشند.
وی ابراز کرد: امروز کرونا به شکل نگران کننده‌ای زندگی همه را به خطر انداخته و همه باید در قبال این شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم.
 کلانتری با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی استان، افزود: بحران کرونا امروز تمام دنیا را درگیر خود کرده و به همین دلیل باید کمترین عارضه از این شرایط دشوار عبور کنیم.
 وی قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت همگانی برشمرد و افزود: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌هاست.
 وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا گچساران جزء شهرستان‌های بحرانی که در وضعیت قرمز به سر می‌برند ولی تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مقابله با کرونا در این شهرستان برداشته شده است.
کلانتری گفت: با توجه به روند افزایش ابتلا به کرونا در دنیا، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت اصول پیشگیری تنها واکسن این بیماری به شمار می‌رود.
 وی اظهار داشت: شهرستان گچساران با سه بیمارستان و ۳۰۴ تخت درمانی دارای ظرفیت مناسبی در زمینه زیر ساخت‌های بهداشتی است.
 کلانتری با بیان اینکه هم اکنون نیمی از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان خالی است گفت: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی، ۶۴ تخت خوابی نفت به زودی به بهربرداری خواهد رسید و تعداد تخت‌های این شهرستان افزایش خواهد یافت.
 وی ابراز کرد: با توجه به اینکه بیمارستان بی بی حکیمه بیمارستان مادر و کودک است انتظار می‌رود تا حد امکان از بیمارستان بی بی حکیمه برای بیماران کرونایی استفاده نکنند.
 کلانتری افزود: روزانه لیست افراد مبتلا به کرونا در اختیار شهرستان‌ها و شورای تأمین قرار خواهد گرفت تا از این طرق با استفاده از ظرفیت موجود زنجیره کرونا کنترل و کاهش یابد.
وی تصریح کرد: نوبت دهی به بیماران در مطب‌های پزشکی استان باید به صورت الکترونیکی انجام شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
 
تخت‌های بیمارستانی گچساران افزایش می‌یابد
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان نرگسی گچساران، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان گچساران با بهره برداری از بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی در سالجاری افزایش می‌یابد.
 حسین کلانتری افزود: هم اکنون ۳۰۴ تخت بیمارستانی در این شهرستان وجود دارد که با بهره برداری از این بیمارستان تعداد تخت‌های بیمارستانی این شهرستان به ۴۴۴ تخت خواهد رسید.
 وی بیان کرد: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی گچساران با ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر زیر بنا دارای بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.
 کلانتری ابراز کرد: تجهیزات این طرح بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت و درمان است که به طور کامل تأمین و به استان منتقل شد.
وی افزود: در صورت همکاری متولیان امر این طرح بهداشتی در بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 بیمارستان نرگسی گچساران در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در دست اجراست و این بیمارستان در ۲ بلوک ۶ و پنج طبقه در حال ساخت است و تاکنون برای این طرح بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 برای تکمیل این طرح بیش از ۴۲۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
 خوان‌پایه فرماندار گچساران نیز گفت: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش‌های اورژانس با ۲۵ تخت، درمانگاه، "سی سی یو" با چهار تخت، ۶ تخت "آی سی یو"، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.
 به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون مبتلایان به کرونا در شهرستان بویراحمد به پنج هزار و ۷۳۵ نفر، گچساران ۲ هزارو ۲۵۷ نفر، کهگیلویه ۲ هزار و ۴۸۰ نفر، بهمئی ۷۱۴ نفر، باشت ۵۴۰ نفر، لنده ۵۶۳ نفر، دنا ۶۲۱ نفر و چرام به ۳۹۴ نفر رسیده است.
پرویز یزدان پناه افزود: بیش از ۴۳ هزار تست کرونا برای بیماران مشکوک در استان انجام شده است.
 وی بیان کرد: ۱۳ هزارو ۶۰۰ نفر در این استان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزارو ۲۴۵ نفر بهبود یافته‌اند.
 یزدان پناه ابراز کرد: ۲۱۸ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کرونا تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.
 وی افزود: هم اینک ۲۹۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
 یزدان پناه اظهار داشت: هم اکنون ۱۹ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان‌های این استان بستری هستند.
 وی تصریح کرد: ۵۰۰ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد برای مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده است.
 یزدان پناه گفت: رفتارهای پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است.
 وی وضعیت بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی گچساران را مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: ۲ نفر پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در این شهرستان خدمت می‌کنند.
 یزدان پناه افزود: با راه اندازی چهار تخت دیگر، تعداد تخت‌های بخش مرافبت هایویژه «آی سی یو» در گچساران ۲ برابر افزایش می‌یابد.
 وی گفت: نظارت‌های بهداشتی بر مطب‌ها و موسسه‌های پزشکی در این شهرستان بیش از گذشته انجام شود.
گچساران جزو ۴۶ شهرستان کشور است که براساس تصمیم ستاد کرونا محدودیت‌های شدیدتری در این شهرستان اعمال شده و این محدودیت‌ها تا یک هفته دیگر تمدید شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شول
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد به حال مدیر شبکه ضعیف گچساران و حلقه مشاوران اطرافش
Iran, Islamic Republic of
ایشااله
تغییر تیم ضعیف مدیریت شبکه بهداشت ودرمان گچساران بدنبال این سفر تحقق پیدا کنه و کارمندان و مردم شریف این خطه برای همیشه از سوء مدیریت رها شوند .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1