تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۲۴۳۰۲
کبنا گزارش می‌دهد

60 هکتار باغ انار روستای رودشتی سادات محمودی در حال نابود شدن است / غصه کذایی مسئولان وقتی کار از کار گذشته است ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛ باغ‌های انار روستای رودشتی سادات محمودی در حال نابودی است و یگیری‌های مستمر مردم نتیجه‌ای تاکنون برای آنها نداشته است.
به گزارش کبنا، جمعی از اهالی روستای رودشتی سادات محمودی با ارسال مطلبی بیان داشته‌اند که علی رغم پیگیری مستمری که نزد مسئولان برای مشکل بی‌آبی باغات انار این روستا انجام داده‌ایم، به جای نرسیده‌ایم که امیدوارم رسانه‌ها فریاد ما را به گوش مسئولان برسانند، بسا گره مشکلات این باغ‌ها برداشته شود.

ایستگاه پمپاژ روستای رودشتی سادات محمودی

بنا بر این گزارش در مطلب اهالی روستای رودشتی آمده است؛ طرح باغات روستای رودشتی از توابع سادات محمودی که از سال ۱۳۷۵ جهت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال برای اهالی روستای رودشتی کلنگ زنی شد. و طبق گزارش جهاد کشاورزی شهرستان دنا چیزی حدود ۸ میلیارد تومان برای احداث پمپاژ هزینه مالی شده و  ۸ سال از راه اندازی این طرح بزرگ گذشته است. حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه زیر کشت درخت انار رفته است. و خوشبختانه تا زمان مدیریت آذرفر رئیس سابق کشاورزی دنا طرح به صورت کامل اجرا شد و مردم بسیار از عملکرد او راضی و دعای خیر مردم زجر کشیده سادات محمودی بدرقه راه او بود.
ولی متاسفانه بعد از اتمام مدیریت آذرفر و شروع کار «شفایی» از همان روز اول به دلایل مختلف سیاسی توجهی به منطقه‌ی سادات محمودی بخصوص پمپاژ میلیاردی روستای رودشتی انجام نگرفت و هربار با بهانه‌های مختلف مانع آب رسانی به درختان سرسبز رودشتی شد. که متاسفانه باغات روستای رودشتی درحال خشک شدن و نابودی می‌باشند.
پیگیری دهیاری، شورا و سایر افراد از طریق‌های مختلف، برای تعمیرات پمپاژ رودشتی نتیجه نداد و  چندین بار مسئولین استانی و شهرستانی، پناهی فرماندار شهرستان دنا، شفایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، قائمی بخشدار بخش پاتاوه،  صیادی مدیر برق شهرستان دنا، برای بازدید و حل مشکل پمپاژ به منطقه سادات محمودی سفر کردند، که سفر آنها جزء انداختن چند عکس و رسانه‌ای کردن آن، چیز برای مردم حاصل نشد.
در مطلب اهالی روستا همچنین آمده است، بعد از این همه پیگیری دست به دامن سپاه ناحیه دنا شدیم و  با تلاش‌های شبانه روزی سرهنگ ستوده و تماس با مدیر برق استان، برای رفع این مشکل، ولی باز توجهی به این همه مکاتبات انجام ندادند.
اهالی  روستای رودشتی نقش بسزایی در دفاع مقدس دارند که ۸ شهید والا مقام و چندین جانباز تقدیم این نظام و انقلاب کردند. به همین دلیل با ذاکریان زاده رئیس بنیاد شهید شهرستان دنا در خصوص مشکل پمپاژ دیدار داشتیم. که حداقل به خاطر حرمت شهدای والامقام رودشتی مشکل پمپاژ حل شود و تلاش‌های بی وقفه وی هم نتیجه‌ای نداشت. که از همین جا از طرف اهالی رودشتی از زحمات ذاکریان زاده و سرهنگ ستوده تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 با شروع فصل انتخابات از طریق نماینده مردم ارتباط برقرار کردیم و وی هم به صورت فوری از آراسته مدیر جدید داره کشاورزی شهرستان دنا خواست که جهت رفع مشکل پمپاژ اقدام کند. و وی هم بعد از بازدید از طرح متاسفانه هیچ گونه کمکی جهت رفع این مشکل بزرگ نکردند. از سر ناچاری دست به دامان امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله حسینی، شدیم.
و وی با تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تماس برقرار کردند و وی رفع این مشکل را برعهده بهاء الدینی رئیس آب و خاک گذاشتند.
مشکل حال حاضر باغات روستای رودشتی با شرکت برق استان می‌باشد که وی با این همه پیگیری هیچ توجهی به درخواست مردم محروم رودشتی ندارند. که متاسفانه در سال جهش تولید برق پمپاژ را به دلیل بدهکاری نامعلوم قطع کرده‌اند. بدهکاری که از سال ۸۳ تا ۹۰ که هیچ‌گونه درختی کاشته نشده برآورد شده که حدود ۶۰ میلیون تومان برای طرح کاشته نشده بدهی برق صادر شده است.

باغ انار روستای رودشتی

داود راهزادی مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره با بیان اینکه درصدد رفع مشکل باغداران هستیم، اظهار کرد که مشکل را با امور مشترکین خودمان در میان می‌گذارم!.
الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از چنین وضعیتی اظهار تاسف کرد و گفت: با اداره برق رایزنی کردیم و انتظار داشتیم که به طریقی مشکل باغداران منطقه رودشتی برطرف شود.
وی گفت: البته باغداران منطقه که تعداد آن‌ها کم نیست باید همت به خرج می‌دادند و با پرداخت بدهی اجازه نمی‌دادند که بدهی روی بدهی جمع شده و مشکل به اینجا برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باغداران باید توجه داشته باشند که جهاد کشاورزی قادر به پرداخت چنین بدهی نیست و در حیطه وظیفه ما هم نیست که بدهی ایستگاه پمپاژ آب را پرداخت کنیم اما همچنان از اداره برق انتظار داریم که راهکاری برای مشکل چاره‌جویی کند.

به گزارش کبنا، مسئولان باید در همچنین مواقعی تدابیر لازم را بیندیشند، تا جلوی تولید در سالی که به نام «جهش تولید» از سوی رهبر فرزانه انقلاب نامگذاری شده است، گرفته نشود. برخوردهای چکشی و حذفی راه تولید را می‌بندد. تدبیر و ارائه راهکارهای لازم و کارشناسی شده، می‌تواند، مسیر را برای تولید هموارتر کند و از طرفی حق دولت (بهای برق) هم گرفته شود. همچنین بهتر است که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای برداشتن سنگ‌ها از جلوی پای کشاورزان، تولیدکنندگان و در حقیقت حرکت چرخه تولید هماهنگ‌تر عمل کنند و نباید باغی از بین برود، سرمایه‌ای خاک بخورد و کشاورزی نانش آجر شود، بعد مسئولان دست روی دست بگذارند و غصه کذایی بخورند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خواکرم
United States
سلام
این همه که به مسئولان مراجعه کر دید نصف ان خود مردم همت به خرج میدا ند تمام بود
از دید من اگر زحمت وهزینه این همه باغات را کشیدید چرا پول برق را پرداخت نمی کنید که حالا زحمت وهزینه شما بر باد برود من اولین بار خبر دار مبشوم این همه باغ در اون منطقه کاشته شده جای خوشحالی است ولی یه جایی می لنگه من حدس می زنم از ابتدا این طرح خوب کارشناسی نشده که با مشکل روبرو شده
اخرین توصیه من این است که امیدی به دولت نداشته باشید خودتان مشکل را حل نمایید دولت هیچ نداره ومردم کشور را اداره میکنه از قدیم گفتند هر کس به امید همستیه نشست گرسته می خوابد
علی احسان
Iran, Islamic Republic of
واقعا" آدم افسوس می خورد بحال این مسئولین بی لیاقت و منفعل. جهاد کشاورزی با وجود اینکه این پمپاژ دارای معایب زیادی بود در سال ۷۳ این پمپاژ را افتتاح و بدلیل این مشکلات یک روز بعد از افتتاح بمدت ۱۳ سال راکد و غیر فعال بود و حتی یک قطره آب در این ۱۳ سال بالا نداد و یک درخت کاشته نشد و بدلیل این مشکلات مردم این پمپاژ را تحویل نگرفتند. سوال اینجاست چرا با وجود پمپ های معیوب و مشکلات زیاد سیستم برقی جهاد کشاورزی این پروژه را افتتاح کردند و در ثانی چطور اداره برق برای مدت این ۱۳ سال که پروژه راکد بوده و فعالیتی نداشته ۶۰ میلیون تومان هزینه برق فیش صادر نموده است و چرا مردم بابت این ۱۳ سالی که پروژه راکد بوده و پمپاژ تحویل آنها نشده ۶۰ میلیون تومان در این وانفسای مشکلات اقتصادی پول پرداخت کنند، جالب اینجاست که مدیر وقت جهاد دنا با تلاش فراوان زمینه استفاده را علیرغم استهلاک پمپ ها از سال ۹۴ فراهم و ۱۰۰ هکتار باغ انار احداث شد و از سال ۹۴ تاکنون باغداران پول برق مصرفی را کامل پرداخت کردند. حالا خوانندگان مطلب قضاوت کنند. مدیر کل جهاد مقصر را باغداران و اداره برق معرفی می کند درصورتیکه مقصر اصلی خود ایشان می باشد. چرا حاضر نشد حتی یک جلسه با اداره برق و فرماندار و ... برگزار کند. واقعا" جای بسی تاسف است
منصف
Iran, Islamic Republic of
نکنه همون پروژه ای باشه که بعد از دو سال افتتاح بلوط ها را بجای گردو در تاریکی شب به وزیر القا کردند
Iran, Islamic Republic of
آره عزیزم همونه
راهگشا
Iran, Islamic Republic of
سال جهش تولیده و راه حل مشکل خشک شدن باغات است البته برای مسئولین.
دانا
Iran, Islamic Republic of
این پروژه از نظر فنی دارای اشکالات فراوانی است. مردم گناهی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
حیف و صد حیف. بابت این پروژه ۶ میلیارد تومان هزینه شده و سزاوار نیست برای ۸۰ میلیون پول برق این ۶ میلیارد هدر بره. نباید برای یک دستمال یک قیصریه را به آتش کشید. مسئولین کجایید . دقیقا" کجایید
رحیم
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان راستی احکام . دو مدیر سازمان جهاد کشاورزی به کجا رسید. مردم دوست دارند که بدانند
رضا
Iran, Islamic Republic of
از استاندار خواهش می کنیم که از این باغات انار ۱۰۰ هکتاری که از ابتدای فصل آبیاری تا الان یک قطره آب نخوردند و همگی در حال خشک شدن هستند. البته اگر در این سال جهش تولید برای مسئولین گرانمایه جهاد کشاورزی این قضیه مهم باشه
Iran, Islamic Republic of
بهتر. بخشی از اینا اراضی ملی تصرف شده است
دیدار
Iran, Islamic Republic of
به حرمت همان شهدا پول برق را تقسیط و توسط کشاورزان کم کم پرداخت شود... قانون را اجرا کنید تا روح شهدا هم شاد و خرسند گردد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
نظامی که در آن مدیریت جهاد کشاورزی به صورت موروثی از دایی به خواهر زاده میرسه همین میشه. والا من از اهالی سادات محمدی هستم نه در دوران اذرفر و نه شفایی و نه الان که اراسته امده هیچ تغییری نمایان نشده است.
علی پور
Iran, Islamic Republic of
والا به خدا بیشتر بهش میخوره تا مدیر جهاد شهرستان...
نظری
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد کشاورزان سی سخت برسه با مدیریت
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1