تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب : ۴۲۰۷۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

گلایه‌ها و نقدهای شدید اهالی بنسنجان از شهرداری یاسوج / آقای استاندار ما خیری از شهرداری نمی‌بینیم، لطفاً خودتان ورود کنید ( + فیلم و عکس)

۴
کبنا ؛سال‌ها است که در دوره‌های مختلف در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد، ورودی‌های شهر یاسوج مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه‌ای هم در بر نداشته است، بازدید از ورودهای مرکز استان این نتیجه را دست هر بیننده‌ای می‌دهد که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی ورودهای این شهر که لقب پایتخت طبیعت را دارد، کوتاهی کرده‌اند.
 ورودی هر شهر شناسنامه و معرف شهر است. شخصیت داشتن هر ورودی به منزله نمایان شدن شخصیت افراد درون آن محل می‌باشد. ورودی به عنوان اولین عرصه از فضاهای شهری، ورود به شهر را خوش آمد می‌گوید. اما امروزه ورودی‌های یاسوج تلمباری از بی نظمی، آشغال و زمختی است، شهرداری یاسوج به عنوان متولی اصلی ساماندهی ورودی شهر یاسوج در این رابطه بیش از هر نهاد و دستگاه دیگری مقصر است.
منطقه بنسنجان از طرف شهر مادوان، ورودی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با نصب تابلوی بزرگی با عنوان «به یاسوج پایتخت طبیعت خوش آمدید» این مهم به تثبیت رسیده است. این ورودی به هیچ وجه در شأن ورودی پایتخت طبیعت ایران نیست، ورودی که باید شناسنامه و معرف شهر باشد، مملو از بی نظمی و آشغال است. طرح تفصیلی شهری حدود 37 سال برای منطقه بنسنجان تصویب شده و در این مدت طولانی هنوز که هنوز است کوچه‌ها و فضای این منطقه سنخیتی با شهری بودن ندارد.
    

( فیلم ) صحبت‌ها و گلایه‌های مردم منطقه بنسنجان از شهرداری یاسوج

شهاب حسینی یکی از اهالی منطقه بنسجان با اشاره به خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران در بعدهای مختلف در این باره می‌گوید: متأسفانه سوء مدیریت‌ها و تبعیض در ارائه خدمات مردم را نگران می‌کند. بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما شاهد کمترین خدمات شهری به این منطقه هستیم.
وی با قدردانی از رسانه‌ها، گفت: بنسنجان وروی شهر یاسوج است که اگر به ظاهر آن نگاه کنید، سنخیتی با ورودی پایتخت طبیعت ایران ندارد. مغازه‌ها، پیاده روها را اشغال کرده‌اند و هر کس به سلیقه خود تابلوهای را نصب کرده است.
حسینی با بیان اینکه حتی مغازه‌ها ظاهر مناسب مطابق با منظر شهری را رعایت نکرده‌اند، تاکید کرد: بنسنجان وروی شهر یاسوج است، اما متأسفانه این ورودی هیچ گونه جذابیتی برای مسافران و گردشگران ندارد.
وی با بیان اینکه حدود 15 ماه است که با شهرداری یاسوج به منظور آسفالت کوچه‌ها و معابر بنسنجان مکاتبه کرده‌ایم، افزود: متأسفانه شهرداری یاسوج هیچ اقدامی در این راستا نکرده است.
این فرد ساکن منطقه بنسنجان در ادامه بیان کرد: منطقه بنسنجان فضای سبز اصلاً ندارد و مردم به ناچار از طبیعت استفاده می‌کنند که این هم مشکلاتی در پی دارد.
حسینی در ادامه با نشان دادن مستنداتی مبنی بر پیگیری مشکلات منطقه بنسنجان، گفت: متأسفانه هیچ اقدام موثری برای رفع مشکلات این منطقه از سوی شهرداری یاسوج و سایر مسئولان انجام نگرفته است. کمترین حقوق شهروندی به مردم این منطقه تعلق نگرفته است.
وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر یاسوج در هنگام انتخابات فقط به ماها مراجعه می‌کنند. هر ماه پیگیر مشکلاتمان هستیم، اما دریغ از جوابگویی و اقدام عملی مسئولان.
فرد دیگری می‌گوید: با وجود وعده مسئولان، اقدامی برای آسفالت کوچه‌های منطقه بنسنجان صورت نگرفته است.
فرد دیگری که از قدیم الایام ساکن منطقه بنسنجان بوده است، بیان می‌کند که شهرداری یاسوج هیچ توجهی به این منطقه ندارد، فقط پول عوارض را می‌شناسد. پیاده روها خاکی و مملو از زباله است. از طرفی پایه‌های برق دقیقاً وسط کوچه‌ها قرار گرفته است و اصلاً کسی هم برایش مهم نیست که این پایه‌های برق را به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی جابه جا کنند.
وی افزود: مسئولان شهرداری فقط در ایام عید و یا زمان‌های مشخصی یه سرکشی می‌کنند، اما بعدش دیگر به مشکلات مردم توجه ندارند. در همین کوچه که ما ایستاده‌ایم، انتهای کوچه را اگر نگاه کنیم، می‌بینیم که فردی حریم کوچه را تصاحب شده است که با او طبق قانون برخورد نمی‌شود، همسایه‌ها شاکی هستند نسبت به او، اما شهرداری فقط رابطه بازی است و این فرد کار خودش را انجام می‌دهد.
  شهروند دیگری در گفت و گو با خبرنگار کبنا با بیان اینکه همه ماها مطیع رهبرمان هستیم و تا پای جان از نظام اسلامی دفاع خواهیم کرد، اظهار داشت: از آقای دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان می‌خواهیم، همانطوری که با مدیریت عالی انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردند و در مقابله با ویروس کرونا اقدامات مناسبی را انجام دادند. اکنون این انتظار می‌رود به موضوعات شهری یاسوج به عنوان پیشانی و آبروی این استان ورود کنند و با مدیران سهل انگار برخورد قانونی صورت بگیرد و تذکرهای لازم را بدهند. ما خیری از شورا و شهرداری یاسوج نمی‌بینیم.
به گزارش کبنا، در جلسه اسیتضاح نستهن مقدم شهردار یاسوج، ایرادات زیادی مبنی بر عدم آسفالت و نابسامانی فضای سبز مناطق مختلف شهر، از شهردار گرفته شد.
ورودی هر شهری به عنوان مدخل ورود به شهر، به شیوه‌ی خاص هر شهر تقویت می‌گردد. شهر برای حضور گردشگران و مزایای مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متعاقب آن سازماندهی می‌شود و ساخت آن مطابق با اقلیم و هویت شهر می‌تواند سبب تعریف شهر، جذب گردشگر و حفاظت از فرهنگ و اقلیم شهر یاسوج باشد که این خود گامی در راستای توسعه پایدار شهری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
شهردار ضعیف باید عزل بشه
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که 20 متر اسفالت جلو گلزار تا بلوار ساحلی چندین سال نمی تواند اسفالت کند خیلی ادم توی این شهر افسوس میخورد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درست ویبو اخرش تا یه شهردار غیر بومی بیاد
جمشید
Iran, Islamic Republic of
شهر که شهردار نداره. بنده خدا فکر میکنه یاسوج روستای بزرگی هست. اگه شما روزانه از مشکلات شهر خبر بزنید هنوز خبر دارید.
بویر
Iran, Islamic Republic of
فعلا اول نالیدن هست از شهردار بنالیم از رییس علوم پزشکی از نماینده جدیدمون .....
Iran, Islamic Republic of
هر سه تاش ضعیفن
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
دست مریزا مدیر جوان و پای کار کبنا
عرض کنم متاسفانه هر شهرداری که برای شهر یاسوج میاد غیر از اینکه فضای سبز های شهری را با هدایت فامیل هاشان میخرند و سپس از طریق کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری اش را دست میکنند و همچنین بستگانشان را در شهرداری تحت هر عنوانی از اجاره نمودن پراید تا .. جذب میکنند کار خدمات عمومی خاصی انجام نداده اند میتوان گفت که تمام شهرداران یاسوج از انتدا تا کنون به اندازه خدمات شهری آقای جوهر زاده با آن همه محدودیت ها و کمبود امکانات کاری انجام نداده اند وگرنه چه ضرورتی دارد که مثلا در بخش فضای سبز شهرداری 50 نفر نیرو کارمند وجود داشته باشد ولی امور نگهداری و توسعه فضای سبز را مجددا به بخش خصوصی واگذار کنند یعنی چه و کی باید پاسخگو باشد
بنسجان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این منطقه پارک محله ای هم ندارد . با وجودیکه در کنار فرعی یا خیابان نخست این محله پشت فنس شرکت نفت را می شود به بهترین پارک محله ای تبدیل نمود و همچنین محل عبور سیلاب این محله که از دره گرم سرچشمه می گیرد بسیار خطرناک و حادثه آفرین است که هیچ دستگاهی احساس مسئولیت ننموده و به ان توجه نمی کند . .
Iran, Islamic Republic of
مسیولین رسیدگی کنند.وضعیت افتضاحه در این مناطق.
Iran, Islamic Republic of
مشکل اول در منطقه بنسجان؛ که بصورت یک‌معضل زیست محیطی در فرعی های های بنسنجان است وجود آنهمه تعمیرگاه مختلف تعمیر ماشین ها وخودروهای مختلف است که آلودگی های صوتی وزیست محیطی و.... بوحود آورده است که در واقع یک‌منطقه مسکونی تبدیل به شهرک تعمیرگاهی شده است وشهرداری هم اقدامی نمیکند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1