تاریخ انتشار
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۵۸۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟ / وزیر بهداشت: تاجگردون می‌گفت اول یاسوج بعد باشت / آقای زارعی خیلی پیگیر کارهای بیمارستان بود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.
به گزارش کبنا، شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر بهداشت و درمان، علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون، غلام محمد زارعی، عدل هاشمی پور، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه‌های دولتی و اصحاب رسانه برگزار شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه، افتتاح ۴ پروژه مهم و بزرگ درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد با ظرفیت ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان را هدیه انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی آن دانست و از پیگیری نمایندگان استان در سطح ملی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ها در بخش سلامت استان قدردانی کرد.
علی محمد احمدی با بیان اینکه در حالی که آرام آرام  به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی نزدیک می شویم، شاهد پیشرفت ها واقدامات ارزنده ۴۰ ساله این انقلاب در بخش های مختلف عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، بهداشت و درمان، فرهنگی و سیاسی بخصوص در مناطق کمتر برخوردار از جمله حوزه زاگرس هستیم که پیش از انقلاب از حداقل امکانات نیز بی بهره بودند.
وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت و اکنون در یک روز تنها ۴۰۰ تخت افتتاح می شود، افزود: تخت های بیمارستانی این استان به یک هزار و ۱۵۰ تخت می رسد که به نرم کشوری نزدیک است.
استاندار به تجهیزات پیشرفته در این بیمارستان ها اشاره کرد و ابراز داشت: هزینه تجهیزات و تامین نیروی متخصص هزینه ای کمتر از ساخت بیمارستان نیست. 
احمدی، حرکت بیمارستان سازی و رشد شاخص های بهداشتی و درمانی در این استان را دستاورد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دسترنج زحمات و تلاش همه مسئولین و دستاندرکاران این مجموعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و در راس آن دکترسیدحسن هاشمی قاضی‌زاده وزیر بهداشت و درمان دانست و از آنها تشکر و قدردانی کرد.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز، گفت: 55 روژه بهداشتی و درمانی از جمله دانشکده پرستاری، مامایی، دندانپزشکی و بیمارستان بهمئی با پیشرفت فیزیکی 70 تا 90 درصد در این استان در دست اجرا است.
 ایلامی  اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان استان خواهیم بود.
وی از استقرار 13 واحد فناور و 8 شرکت دانش بنیان در یاسوج خبر داد و ابراز داشت: تاکنون 35 اختراع داشته ایم و 2 محصول نیز به تولید صنعتی رسیده است.
وی یادآور شد: با برخی از دانشگاه‌های معتبر کشورهای مختلف از جمله روسیه، برزیل و آرژانتین تفاهم نامه ای برای تبادل استاد و دانشجو منعقد کرده‌ایم.
دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه عدالت در درمان به عنوان یک اولویت در دستور کار است، خاطر نشان کرد: کاروان سلامت امید با هدف درمان مردم مناطق کمتر برخوردار و محروم استان راه اندازی شده است.
وزیر بهداشت گفت: ما مدیران قدرت نه گفتن نداریم و متهم به ناکارآمدی می‌شویم.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی نیز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شرایط استان‌های محروم را خوب می‌دانم که باید از همه مدیران در دولت‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم تشکر کرد.
وزیر بهداشت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ادامه داد: در همه استان‌های محروم کار انجام شده که در دیدارهایی که از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در چند وقت اخیر داشتم محسوس بود.
وی اداره یک کشور را مدلی از اداره یک خانواده دانست و گفت: همه ما مشکلات کشور را می‌دانیم اما مدیرانی که در استان‌ها خدمت می‌کنند بیشتر از ما که در ستاد هستیم مشکلات مردم را می‌بینند و با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
قاضی‌زاده هاشمی به گرفتاری‌های مردم در حوزه اشتغال  و معیشت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق گرفتن‌ها و عدم ازدواج هم مشکلات زیادی وجود دارد که ما مسؤولان باید پاسخگو باشیم.
وزیر دولت یازدهم و دوازدهم به مشکلاتی که برای خانواده‌ها و کشور به وجود آمده و دلیل اصلی این مشکلات اشاره کرد و گفت: اگر در خانواده‌ها پدران و مادران قدرت نه گفتن داشتند و نه گفتن را مانند بله گفتن می‌دانستند بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.
وزیر بهداشت به مصیبت‌هایی که برای اداره کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: وقتی به فکر حل مشکلات از این ستون به آن ستون و حفظ وضع موجود هستیم مشکلات پابرجاست.
قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که وجود دارد اشاره کرد و با پرسش از رئیس کمیسیون  بودجه مجلس که برای هر نفر یارانه پنهان چه میزان داده می‌شود خاطرنشان کرد: تا 10 میلیون تومان به هر نفر یارانه پنهان داده می‌شود که البته جور دیگری می‌توانستیم وضعیت را اداره کنیم تا نخواهیم امروز در یاسوج بگوییم به میانگین کشوری تخت‌های بیمارستانی رسیده‌ایم.
وزیر بهداشت، حکومت‌داری را کار بسیار سختی دانست و گفت: درست مثل یک پدر که درآمد چندانی ندارد و تقاضاهای زیادی دارد وضعیت حکومت‌داری هم به همین شکل است.
قاضی‌زاده هاشمی به نداشتن راهبردها اشاره کرد و گفت: در برخی جاها کارهایی به صورت دیمی انجام شده و ثمره این می‌شود که به هر باغچه‌ای بیلچه‌ای بزنیم و هیچ عملی به دست نمی‌آید.
وزیر بهداشت با اشاره به برخی از اختلاف‌نظرهایی که از اول انقلاب روی اولویت‌های اقتصادی کشور وجود داشت اشاره کرد و گفت: اما راحل کشاورزی را اولویت می‌دانستند و برخی دیگر صنعت را اولویت می‌دانستند.
وی گفت: در همه این سال‌ها آب را هم هدر دادیم و امروز مایه تعجب است که در استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد هم مشکل آب داریم.
این وزیر دولت تدبیر و امید به مشکل مدیران اجرایی کشور هم اشاره کرد و گفت: ما مدیران باید قدرت و شهامت نه گفتن داشته باشیم اما اگر نه بگوییم بعضی می‌گویند مردمی نیستیم در حالی که اگر نتوانیم همه تقاضاها را پاسخ دهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد اشاره کرد و با بیان این که مشکلات بازنشستگان را هم داریم افزود: در بحث بازنشستگان وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که مشکلات را برطرف کند و امروز بازنشستگان بهداشت و درمان می‌گویند چطور است که بازنشستگان آموزش و پرورش و وزارت علوم مطالبات خود را گرفته‌‌اندند و ما نگرفته‌ایم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که از سال 94 هنوز پول بازنشسته‌ها داده نشده و باید صادقانه به آن‌ها بگوییم که نداریم؛ یک روزی داشتیم و دادیم ولی الان نداریم.
قاضی‌زاده هاشمی به سایر مشکلاتی که برای این وزارتخانه ایجاد شده اشاره کرد و با بیان دلایل گران شدن دارو با تاکید بر این که علی‌رغم همه مشکلات دارو تنها 9 درصد افزایش قیمت داشته است افزود: مواد پتروشیمی 150 درصد گران شده و 35 درصد ماده دارویی و قیمت قوطی 3 برابر شده و مشکلات چاپ و حمل و نقل و سایرین را هم باید به آن اضافه کرد و علاوه بر این کسری بودجه دانشگاه‌ها را داریم و بدهی بیمه‌ها را نیز به آن اضافه کرد که هزاران میلیارد تومان است.
وی با تأکید بر اینکه دولت برای رفع محرومیت‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، اظهار داشت: با توجه به محرومیت‌های موجود در کشور نباید با طرح وعده‌های غیر ممکن برای مردم مطالبه ایجاد کرد، زیرا مردم از نه گفتن منطقی مسئولان، بیش از وعده‌های بی اساس موافق هستند.
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مسئولین باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند زیرا مسئولیت همچون اداره کردن یک خانواده است با این تفاوت که پدر خانواده قدرت نه گفتن به فرزندان خود را دارد، ولی مسئولین در برخی مواقع این توانایی را ندارند.
نزدیک شدن تخت‌های درمانی کهگیلویه و بویراحمد به متوسط کشوری
وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد با افتتاح ۲ بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت به متوسط تعداد تخت‌های درمانی کشور نزدیک شده است، به گونه‌ای که ۲۵۰ تخت درمانی کمتر دارد که امیدواریم با افتتاح بیمارستان خصوصی زاگرس این مهم تحقق یابد.
وزیر بهداشت درمان، آموش پزشکی با اشاره به اینکه کهکیلویه بویراحمد سرمایه‌های بالقوه فراوانی از جمله معادن فسیلی، دامپروری، کشاورزی و طبیعت بکری دارد، اذعان داشت: با این شرایط، در بخش برنامه ریزی و بودجه راهبرد تعیین نکرده‌ایم و هر استانی به صورت دیمی به هر باغچه یک بیلچه می‌زند.
 دکتر قاضی‌زاده هاشمی با عنوان این مطلب که افتتاح بیمارستان یاسوج و برخی مناطق دیگر کشور از خواسته‌های قلبی ما است، تصریح کرد: اعضای مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان به جد پیگیر هستند.
وی گفت: وزارت بهداشت و درمان 500 هزار پرسنل دارد که از این تعداد حقوق و مزایای ۱۳۰ هزار نفر، از درآمدهای داخلی تامین می‌شود، در صورتی که بسیاری از دانشگاه‌ها با کسری روبه‌رو هستند.
 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کسری دانشگاه‌ها را یک مشکل برای وزارت و بهداشت و درمان عنوان و افزود: امید است بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت مردم را از دست ندهیم.
 وی خاطر نشان کرد: برای تامین پاداش بازنشستگان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و امید داریم این مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی در پایان با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح ثمره تلاش و دغدغه مندی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ویژه شخص رئیس جمهور بوده است.
غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در ابتدا صحبت‌هایش از وزیر بهداشت و مسوولان کشوری قدردانی کرد و بعد هم گفت: بیمارستان 400 تختخوابی را برای آینده شهر یاسوج مدنظر داریم و با همکاری مسوولان کشور این بیمارستان را طراحی خواهیم کرد.
زارعی به بیمارستان‌های محلی پاتاوه، مارگون و دنا هم اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم انجام گرفته است برای بیمارستان دنا و نیازمند توجه بیشتری است.
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در ادامه این جلسه خطاب به وزیر بهداشت و درمان با لحن شوخی، گفت: حرفی را می‌زنم و امیدوارم که در امان باشیم، آقای هاشمی روح شما به تدبیر و امید نمی‌خورد و به بیشتر به اصولگرایی می‌خورد و امیدوارم که همه فکرها احترام شما را نگه دارند.
غلامرضا تاجگردون با خنده گفت: از جناب خودتان بگوید من هیچی نمی‌گویم. هاشمی‌پور به تاجگردون گفت: شما تا دو سال دیگر در امان هستید، پس نگران نباشید.
هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه صحبت‌های خود گفت: آقای هاشمی یکی از مشکلات عدم پرداخت حقوق پزشکان است و اگر پزشکان به موقع حقوقش را نگیرد، یقیناً نمی‌تواند با انگیزه خدمت کند. پرداخت به موقع حقوق پزشکان باید مدنظر قرار بگیرد البته از فشارهایی که بر گرده شما است نیز خبر داریم.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه حافظه‌مان در خیلی از امور ضعیف است، اظهار کرد: در ابتدای مسوولیت آقای هاشمی در وزارتخانه بهداشت، نمایندگان استان، استاندار وقت و آیت الله ملک حسینی خدمت آقای «دکتر هاشمی‌» وزیر بهداشت رسیدیم و خواسته‌های ما آن موقع خیلی زیاد بود. کمترین تجهیزات و امکانات را ما داشتیم و الان تمام تجهیزات لازم را برای این استان فراهم کرد و در این چند سال اخیر بیش از صدها میلیارد تومان اعتبار در حوزه سلامت استان انجام گرفت. و این همه خدمات را در این استان فراهم کردید.
تاجگردون با بیان اینکه کاستی‌ها همیشه وجود دارد، خطاب به مدیران گفت: باید با همین روش و همین شیوه کار کنیم و هیچ وقت نباید خسته شویم. و ماها هم برای ادامه کار همراه شماها هستیم.

 دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان نیز در بخش‌های از صحبت‌های خود، اظهار کرد: آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا شبانه روزی پیگیر کار بیمارستان شهید جلیل بودند که از ایشان تشکر می‌کنم.
وی در ادامه از آقای تاجگردون هم قدردانی کرد و گفت: با وجودی که بیمارستان 32 تختخوابی باشت خیلی وقت پیش آماده افتتاح بود، اما آقای تاجگردون گفتند تا بیمارستان یاسوج را تحویل ندهید، نمی‌خواهم بیمارستان باشت را افتتاح کنید.
وزیر بهداشت گفت: از آقای ایلامی و همکارانش نیز تشکر می‌کنم که برای تکمیل این پروژه‌ها تلاش‌های زیادی کردند.
نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین در سالن دولت یاسوج برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یا زهرا
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که تلاش زیادش میشه 7 سال ....
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1