تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۶۶۵۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

وقتی سرمایه‌گذاران معطل می‌مانند / ماجرای 2 سردخانه باشت چیست؟ / شرکت برق چرا وظایفش را به‌خوبی انجام نمی‌دهد؟

۰
وقتی سرمایه‌گذاران معطل می‌مانند / ماجرای 2 سردخانه باشت چیست؟ / شرکت برق چرا وظایفش را به‌خوبی انجام نمی‌دهد؟
کبنا ؛۲ سردخانه مواد غذایی که به تازگی عملیات اجرایی آنان در شهرک صنعتی «خان احمد» شهرستان باشت به پایان رسیده است معطل تجهیز به حامل انرژی برق برای بهره‌برداری واقعی هستند.
به گزارش کبنا، شهرک صنعتی «خان احمد» در شاهراه حیاتی شمال جنوب و محور مواصلاتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر با توجه به موقعیت راهبردی و ممتازی که دارد از شهرک‌های صنعتی خوب استان محسوب می‌شود اما این شهرک صنعتی نوپا تنها ۲ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری دارد که از برخی امکانات زیرساختی نظیر برق و جاده دسترسی مناسب محروم است.
سرمایه‌گذاران سردخانه‌های مذکور که ۱۶۰میلیارد ریال برای احداث این طرح‌ها هزینه کرده‌اند می‌گویند با توجه به اینکه این واحد‌ها برای نگهداری مرکبات ایجاد شده‌اند اقدام دیرهنگام می‌تواند منجر به یک سال عقب ماندن درآمدزایی برایشان شود.
در حالی که ثمره دسترنج باغداران مرکبات شهرستان باشت به علت نبودن سردخانه نگهداری مواد نگهداری از سوی واسطه‌ها به تاراج می‌رود و ایجاد چنین واحد‌های صنعتی برای نگهداری و توزیع به موقع در بازار می‌تواند کمک شایانی به بهبود درآمد بهره برداران کند نیاز است از همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی این سردخانه‌ها استفاده شود.
با توجه به اینکه بدون استفاده ماندن سردخانه‌های مواد غذایی شهرک صنعتی «خان احمد» افزون بر خواب سرمایه‌های افراد مذکور به علت اینکه امکان نگهداری از محصولات باغی بهره برداران منطقه وجود ندارد حمایت مسوولان برای برق‌رسانی به واحد‌های صنعتی مذکور ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت می‌گوید: احداث سوله و تأمین تجهیزات مورد نیاز این سردخانه‌ها در کمتر از هفت ماه نشان دهنده عزم دولت و بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحدهاست اما تأمین نشدن برق باعث شده تا سرمایه‌گذاران فرصت نگهداری از لیموترش باغداران منطقه و کسب درآمد را از دست بدهند.
محمد انصاری افزود: عملیات اجرایی سردخانه‌های مذکور با ظرفیت ۵۰۰ و ۸۰۰ تن بهمن ماه پارسال آغاز شد و این واحد‌های صنعتی به تازگی تکمیل شده‌اند.
وی بیان کرد: راه‌اندازی این سردخانه‌های نگهداری میوه افزون بر ایجاد۱۰ فرصت شغلی مستقیم به جلب رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به افزایش درآمد بهره برداران محلی کمک می‌کند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت عنوان کرد: این سرمایه‌گذاران در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال برای احداث واحد‌های صنعتی مذکور هزینه کرده‌اند که ۱۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در واکنش به موانع راه‌اندازی سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی باشت در شهرک صنعتی«خان احمد» حضور یافت در تماسی تلفنی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت توزیع نیروی برق استان برای راه‌اندازی این طرح‌ها ضرب العجل تعیین کرد.

سردخانه‌های مواد غذایی باشت معطل تأمین انرژی برق
علی‌محمد روستا از مسوولان متولی خواست برای بررسی میدانی تأمین برق این واحد‌های تولیدی به شهرک صنعتی خان احمد سفر کرده و در هفته پیش رو برای مرتفع شدن مشکل چاره‌اندیشی کنند.
وی با اشاره به اینکه این نخستین سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی در باشت است تأکید کرد: راه‌اندازی چنین واحد‌های صنعتی به بهبود درآمد باغداران شهرستان کمک می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از این واحد‌های صنعتی با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی گفت: برای تحقق توسعه اقتصادی باید همه امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را فراهم کرد.
سید ناصر حسینی پور با یادآوری این مسأله که معطل ماندن سرمایه بخش خصوصی منجر به بی‌انگیزه شدن آنان می‌شود خواستار رفع موانع راه‌اندازی این سردخانه‌ها شوند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان باشت از قطب‌های مرکباتی چون لیموترش، نارنگی و پرتقال است تصریح کرد: ۲ نفر از کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد براساس تعهد مسوولان مبنی بر ایجاد زیرساخت‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی نوپای خان احمد کرده‌اند که از مسوولان انتظار می‌رود از آنان حمایت کنند.
سالیانه حدود ۱۰۰ تن محصول زراعی و باغی در شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
1