تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۷۵۶۰۰
کبنا گزارش می دهد؛

اولین کنفرانس هوش مصنوعی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

۱
کبنا ؛
سازمان بسیج دانشجویی استان اولین کنفرانس هوش مصنوعی کهگیلویه و بویراحمد را با میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن زنده یاد دکتر کنعانی برگزار کرد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار شهرستان بویراحمد، معاون سپاه فتح استان و جمعی از نخبگان و‌ایده پردازان دانشگاهی برگزار شد.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان استان گفت: چرا حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در رویداد‌های علمی و مسأله محور کمرنگ است.
صالحی نیا اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با شیوه‌های قدیمی مشکلات نظام را حل کنیم، و همین موجب می‌شود که به دنبال علوم جدید از جمله هوش مصنوعی باشیم.
وی افزود: از ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ فراخوان شرکت در این رویداد منتشر شد، ‌ایده‌های مختلفی به این دبیرخانه ارسال شد، این‌ایده‌ها از تأیید داوران گذشته و ۳۹‌ایده مورد تأیید قرارگرفتند، از این تعداد نیز ۱۰‌ایده انتخاب شد، امروز این ۱۰‌ایده ارائه خواهد شد و از میان آنان ۳‌ایده انتخاب شد.
وی افزود: این‌ایده‌ها در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنعت، نظامی، مدیریت، داروسازی، خدمات بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: ماهیت هوش مصنوعی شبیه‌سازی فرایند‌های ذهنی و هوش انسانی توسط ماشین‌ها و کامپیوتر‌هایی است که آنالیز و مدل‌سازی می‌کنند.
جاودان سیرت اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف در ارتباط با توسعه فرایند‌ها و روش‌ها است، در حوزه‌های مختلف دارو، صنعت، کشاورزی، مالی، حقوقی و نظامی، هوش مصنوعی می‌تواند کاربرد داشته باشد و تأثیرات شگرفی در دنیا ایجاد کند.
وی گفت: باید قوانینی برای حدود و ثغور علم هوش مصنوعی در سطح ملی نگاشته شود و بر اساس آن این علم جایگاه خود را در میان جامعه انسانی باز کند.
   
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت روز معلم گفت: بر اساس تاریخچه‌ای که از علم هوش مصنوعی وجود دارد، آغاز استفاده از هوش مصنوعی در جنگ جهانی دوم بوده است. هوش مصنوعی در همه علوم انسانی، رفناری، پایه، ریاضی و کامپیوتر کاربرد دارد و نقش مهمی ایفا می‌کند.
سرهنگ برومند‌زاده اظهار کرد: در فیلم‌های ساخته شده درباره هوش مصنوعی، این علم غالباً به عنوان یک تهدید به تصویر کشیده شده، در حالی که هوش مصنوعی به وجود آمده تا زندگی را آسان‌تر کند و مسأله حل نشده را حل کند.
وی با اشاره به تصویرسازی نادرست از هوش مصنوعی گفت: بیش از ۷۲ درصد مردم آمریکا عنوان کرده‌اند که هوش مصنوعی از بین برنده آینده بشر است.
برومندزاده بیان کرد: هوش مصنوعی کاربرد‌های مختلفی در علوم مختلف از جمله ساخت رباط‌ها، هوشمندسازی حمل و نقل، بازاریابی و اقتصاد، پزشکی، مدیریت بودجه و مالی، ارتباطات و علوم اجتماعی دارد، بخش عمده‌ای از زندگی روزمره ما به هوش مصنوعی پیوند خورده است، از تراکنش‌های ساده بانکی تا ارتباطات اجتماعی در شبکه‌های ارتباطی، بخشی از نقش هوش مصنوعی در زندگی ما است.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند در آینده نزدیک باید بتوانیم جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشیم، ‌امید داریم با تلاش این خواسته تحقق پیدا کند، هر چند که کشور‌های همسایه از جمله عربستان نیز در این علم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته‌اند.
برومندزاده بیان کرد: امروز مراکز علمی و دانشگاهی ما در حال برگزاری کنفرانس‌هایی درخصوص هوش مصنوعی هستند، اما می‌بینیم که در کشور‌هایی که مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند، دانشجویان و نخبگان خود را در مراکز دانشگاهی به جرم حمایت از مردم مظلومین فلسطین شکنجه می‌کنید، این از نگاه کشور‌های غربی حقوق بشر هست.
در این همایش تعدادی از‌ایده پردازان با هم به رقابت پرداختند و از برگزیدگان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر پاکیزه معاونت علمی بسیج دانشجویی استان که با برگزاری دو رویداد علمی بزرگ (رویداد علمی دنا و رویداد هوش مصنوعی) برای اولین بار در استان، نقطه ای عطفی در این زمینه بوده است
دانلود
Iran, Islamic Republic of
جمعا 15نفر داوطلب نیومده
Iran, Islamic Republic of
سی قیافیل متخصصین هوش مصنوعی
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
يه نمايشي جهت تقدير و تشكر از خودشون بود
همين
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
فایل های مرتبط
1