تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۶۴۷۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

بیانیه‌ی تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس جمهور؛ دیدار با جریان دانشجویی را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید / این اغفال و اهمال عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی مدعیان فراهم می‌گرداند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد

۸
۱
بیانیه‌ی تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس جمهور؛ دیدار با جریان دانشجویی را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید / این اغفال و اهمال عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی مدعیان فراهم می‌گرداند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد
کبنا ؛تشکل‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای از عدم دیدار دانشجویان و جامعه نخبگانی با رئیس جمهور اعتراض کردند و نوشتند: این اغفال و اهمال عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی مدعیان فراهم می‌گرداند و ارتباط نخبگانی و دانشجویی را تنزل می‌دهد و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد.
به گزارش کبنا، 
شما دانشجویان در شمار برترین‌امید‌های آینده‌ی کشورید. آنچه همه باید بدانند این است که به توفیق الهی هم‌اکنون خیل عظیمی از دانشجویان دیروز، در کشور به کار‌های بزرگ سرگرم‌اند و لذت خدمت به پیشرفت دانش و فناوری در میهن خود را با همه‌ی وجود حس می‌کنند؛ و دانشجویان امروز ما در هر نقطه‌ی جهان این فرصت را خواهند داشت که به این مجموعه‌های مؤمن و خدوم بپیوندند و کشور را از بیگانگان کاملاً بی‌نیاز کنند.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
با توجه به در پیش بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد، انتظار می‌رفت که برای جبران بی‌مهری سفر قبل، در این سفر، دیداری با دانشجویان استان در نظر گرفته شود اما متأسفانه شاهد این فرصت سوزی می‌باشیم.
با بررسی برنامه‌های سفر‌های استانی ریاست جمهور مشاهده می‌شود که در سایر استان‌ها نیز دیدار با جریان دانشجویی جایگاه و منزلتی برای برنامه ریزان سفر‌های استانی نداشته است‌.
و اما اکنون در سفر دوم دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مجدداً شاهد تکرار این بی‌توجهی هستیم که البته جای تعجب هم ندارد، چرا که وقتی استاندار و نمایندگان استان توجه جدی به مسائل مبتلابه دانشگاه‌ها، دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی نداشته باشند و دعوت بسیار دانشجویان مبنی بر حضورشان در دانشگاه‌ها را لبیک نگویند و استاندار تنها دو بار آنهم در روز‌های منتهی به سفر ریاست جمهور و در مقام مدعو بودن خودشان، حاضر به دیدار دانشجویان شوند، انتظاری افزون از برنامه ریزان سفر ریاست جمهوری داشت‌.
آنگاه که به این آشکاری نسبت به دانشجو که مهمترین رکن مردمی بودن در دانشگاه است، بی‌توجهی و غفلت می‌شود؛ چگونه می‌توان ارتباط مؤثر بین دانشگاه و ارکان جامعه و نیز ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعت را متصور شد؛ ارتباطی که بتواند جامعه را درگیر رشد مثبت نماید.
و نیز چگونه می‌توان از استفاده ظرفیت بالای قشر نخبگانی و دانشجویی بهره برد؟ و چگونه می‌توان در عرصه‌های مدیریتی جایگاهی برای جوانان در نظر داشت؟
این اغفال و اهمال عرصه را برای سیاست بازی و قدرت طلبی مدعیان فراهم می‌گرداند و ارتباط نخبگانی و دانشجویی را تنزل می‌دهد و حیات جامعه را به خطر میاندازد.
شایسته نیست در بدنه دولت سیزدهم به عنوان دولت مدعی انقلابی‌گری که فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده است در سفر‌های استانی، شاهد رویه‌ی دانشجوگریزی و عدم ارتباط برنامه ریزان سفر با قشر دانشجو باشیم! که مع الاسف در طی سفر‌های دوساله به استان‌ها فقدان ارتباط و دیدار با جریان دانشجویی مشهود و محسوس بوده است که این فقدان ناشی از ذهنیت ناقص، ضعف شناختی و فهم ناصحیح تیم برنامه‌ریزی سفر‌های ریاست جمهور است که جریان دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهان شفاف‌سازی در این زمینه می‌باشد.
جای سؤال است که چرا به جریان دانشجویی که استقلال طلبی، عدالت خواهی، آرمان گرایی و مطالبه‌گری خصلت جدانشدنی آنان بوده و به فرموده رهبری پاره‌ی دل ملت‌اند و حرفشان را صریح و بدون هیچ وابستگی می‌زنند؛ توسط تیم برنامه‌ریزی ریاست جمهور دیداری حتی در سفر دوم هم، در نظر گرفته نشده است.
آنچه واضح است آن است که اگر دولت سیزدهم می‌خواهد به صورت واقعی خود را در معرض نقد و پرسش قرار دهد و به دنبال تحول خواهی باشد، می‌بایست در تمامی سفر‌های استانی خود جلسه‌ای با جریان دانشجویی ترتیب دهد.
جناب آقای رئیسی؛ رک بگوییم؛ به عنوان جریان دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عملکرد غلط، نگاه سطحی و ذهنیت ناقص تیم برنامه‌ریزی سفر‌های استانی شما نقد و گلایه‌مندی جدی داریم و ضمن ابراز نارضایتی محض خویش، هشدار می‌دهیم که این رویکرد کاملاً اشتباه بوده و مصداق بارز کفران نعمت است و در کلام آخر عرض می‌کنیم دانشجویان به عنوان یکی از نعمات و برکات نظام جمهوری اسلامی شایسته این بی‌مهری و بی‌توجهی نمی‌باشند و ضرورت دارد قبل از آمدن به استان ضمن اعلام تذکر به تیم برنامه‌ریزی سفر‌های خویش و شفاف‌سازی آن، دیدار با جریان دانشجویی استان را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید و از دانشجوگریزی شدیداً بپرهیزید.

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید همین نمایندگان و اکثر مسئولان استان اجازه چنین جلسه ای رو نخواهند داد
دانشجویان انقلابی سعی کنید حضوری آقای رییسی رو ملاقات کنید حرفتون رو بزنید یا اگر میسر نشد تمام حرفای ک میخواهید بزنید در نامه بنویسید تحویل خود آقای رییسی دهید
Iran, Islamic Republic of
خواست مردم عزل استاندار هست
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید برود آقای رئیس جمهور
Iran, Islamic Republic of
اگر رئیسی همین فردا استاندار ضعیفِ را عزل نکند،از دیدگاه مابرای همیشه از عرصه ی سیاست ایران حذف شده است
Iran, Islamic Republic of
خواسته ی دانشجویان و دانشگاهیان و فرهنگیان عزل فوری و بدون فوت وقت استاندار ضعیف است چون استان را با فامیلگرایی وارد یک تنش بی سابقه کرده است و کافی است فقط جرقه ای زده شود آن وقت مردم طومار قومگرایان را برمی چینند.
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان شعارهای اعتراضی مخوصا" عزل استاندار و فامیل بازی نمایندگان و مدیران خاله خورزویی و جذب های فله ای را در پلاکارد های مختلف بنویسید و روبروی محل صحبت رئیس جمهور ببرید.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این چند روز نظرات افراد نماینده روشنفکر در کبنانیوز زیاد شده و درحالی که بیشتر نماینده یاسوج و دهدشت بیشترین دخالتها در انتخاب مسئول رو دارند و اکثر ادارت با طایفه گرایی افراد خودشون رو استخدام میکنند.
امیدوارم آقای رییسی مسئولین طایفه گرا و خیانت دار فقط به نفع خودشون کار میکنند رو برکنار کنند
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
ایا واقعا جرات دارید حرف دل خود ومردم محروم این استان را بزنید؟؟؟؟؟؟ یا تعاریف دیکته وکلیشه شده کنید؟؟؟؟؟؟؟ اگر این استان را به اندازه روستایی در خوش هوای شرق وشمال شرق ومرکز شمال غربی :::::: دولتها می دیدند::::: اکنون بجای بد گویی شکر وسپاسگویی بود::
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1