تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۴۷۱۸
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

جناب رئیس جمهور، خیلی تغییر کردیم، بیشتراز اوگاندا

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جناب رئیس جمهور، خیلی تغییر کردیم، بیشتراز اوگاندا
کبنا ؛سیدعلی عباس محدث در یادداشتی نوشت: در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به استان، افراد و گروه‌های سیاسی- اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی با سلیقه و نگرش‌های مختلف اما دلسوزانه و‌امیدوار، سعی می‌کنند که تحلیل و نقد و توصیه و گفتمان را در حوزه‌های نظری- نماسازی و تهیه آمار و مستندسازی کار‌های انجام نشده در حوزه‌های مدیریتی- فشار‌های گروهی و جریانی و قومیتی و انحصار طلبی در حوزه‌های سیاسی- و چشم پوشی و بی‌تفاوتی مجریان از دخالت‌های غیرمسئولانه و سودجویانه و عدالت ستیزِ نمایندگانِ استان را در حوزه‌های نظارتی، منتشر و بیان کنند. در اینکه دولت حضرت آیت الله رئیسی ولو به قیمتِ عدم کسب اعتماد مجدد، اما به‌امید ایجاد تحول در زندگی مردم، ساختار‌های کلان جامعه را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که هم رقابتِ در حوزه تولید بیشتر باشد و هم مفسدان و عوامل بازدارنده اقتصادی و از طرفی رانت خواران و واسطه‌های دولتی مؤثر در ایجاد فساد، اختلاس و احتکار را شناسایی و حذف نماید، شکی نیست. چراکه این رویه از مهمات برنامه‌های انتخاباتی و تعهدشان با مردم بود. اما آیا این مهم با وجود کابینه‌ای که کمتر از دوسال، بیشترین تغییرات را به نسبت دولت‌های قبل داشته است، امکانپذیر است؟ آیا قدرت دفاع از برنامه‌های دولت توسط مدیران استانی که تماماً از جیب نمایندگان بیرون آمده و برخی نیز ته مانده‌های دولت قبل هستند، قابل پذیرش است؟ آیا می‌توانیم مخالفت‌های کسانی که خود را صاحبان دولت انقلابی می‌دانند با نماینده دولت در استان، از روز اول شروع بکار استاندار تا امروز را نادیده گرفت؟ این حکایات را در کنار شایعۀ حذف ۱۵ نفر(که می‌توانست حداقل دو سوم کل مدیران استانی و شهرستانی را شامل بشود)، از مدیران ناکارآمدی که قریب دوسال به نام نماینده دولت مردمی زمان خدمت‌رسانی به مردم را به بطالت برده‌اند، اصرار از روی ناچاری مبنی بر تکمیل و تجهیز ولو سوری، برخی از پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنید و بررسی دخالت نمایندگان مردم در مدیریت اجرایی استان، یعنی که فرض کنید به اوگاندایی دیگر رفته‌اید.
همانطور که قبلاً اشاره داشتم، هرگونه آماری از طرف مسئولان به لحاظ عدم تغییر در زندگی و رفاه مردم، فریبی بیش نیست. آمار‌های اعلامی در حوزه‌هایی که سطحی غیر عادی از نگرانی مردم را همراه دارند، یعنی تعارض با واقعیت. یعنی کتمان حقیقت و در نهایت، یعنی عدم صداقت با مردم. آیا وعده ما این بود؟
وقتی وزرای دولت، استانداران را به اسم تعامل، وادار به حرف شنوی از نمایندگانِ بیگانۀ با قانون کرده‌اند، زمینه‌ای شد تا بیشترین چالش استاندار استان ما با تمامی بزرگان جریان انقلابی باشد. از روز اول انتخاب استاندار، مخالفت، مشاجره و سرزنش نماینده دولت، نه توسط جریان رقیب، بلکه از طرف حامیان دولت و جریان‌های همسو بود. در این آشفته بازاری که درست شد، نمایندگان استان که کمترین تخصص و تعهد را در خدمت به مردم و قانون دارند و به یقین انتخاب آن‌ها کلاه گشادی بر سر مردم بود، نهایت بهره‌مندی را بردند. هرآنچه درک و درایت‌شان اجازه می‌داد، برای دلخوشی به خانواده و برخی طوایف خود انجام دادند. انتصاب افرادی که فقط این‌ها می‌توانستند عاملی برای شرمندگی دولت در مقابل مردم استان ما باشد، پارادوکس حذف حداکثری مدیران ناکارآمد و معرفی پروژه‌های کلان را چالش بزرگی کرده است. به شما گفته بودیم که استان ما جزء برترین‌های طبیعت، آب و هوا، گیاهان دارویی، نفت و گاز، معادن، کشاورزی، توانمندی بالقوه برای دامپروری، گردشگری و صنایع دستی و از همه مهمتر، کانون نخبگان و استعداد‌های کم نظیر و همچنین نیروی انسانی مدبر، خوش فکر و تأثیرگذار است، آیا این سبک از مدیریت، سزاوار استان ما بود؟ آیا فرصت مقایسه کیفیت زندگی مردم استان به نسبت قبل از دولت شما را دارید؟ آیا می‌شود نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی در این دو سال به نسبت قبل از دولت خود را از اهل فن بپرسید؟ آیا ممکن هست نرخ فقر و لیست متقاضیان جلب حمایت از دستگاه‌های خدمات رفاهی را به نسبت قبل پیگیر باشید؟ و آیا می‌شود فرصتی به بزرگان و نخبگان جریان‌های سیاسی همراه و مخالف خود بدهید؟
امروز صحنه گردان استقبال از شما کسانی هستند که ۶ سال قبل(رقابت با آقای روحانی که منجر به موفقیت‌ایشان در دوم ریاست جمهوریشان شد)، هر وسیله‌ای را هدف قرار دادند تا علیرغم موج نفرت و ناکارآمدیِ فرزندِ رحمِ اجاره‌ای یعنی شیخِ برجامی، شما را قاتل، دیوارکش در خیابان‌ها، خوشکه مقدس و سوءاستفاده‌کننده از نام مبارک امام رضا(ع) معرفی کنند و حتی پایبندی شما به آرمان‌های امام و انقلاب و ولایت مداری‌تان را نیز برای مردم، بدترین ویژگی می‌خواندند. در این سفر، هم موافقین و رأی‌دهندگان به دولت از خنده ریسه ‌می‌روند و هم مخالفین. موافقین از تعظیم و تکریم مدیرانی که روزی برای عدم رأی‌آوری شما بدترین توهین‌ها را به ولایت و ولایت مدارن می‌کردند و الان دست شما را به گرمی می‌فشارند و خوش آمد می‌گویند و مدیران و مخالفان از این حیث که چگونه توانستند از نادانی و جهالت برخی از سلیمان صرد خزاعی‌ها و ابوموسی اشعری صفتان بالا بروند و مدیران دولت انقلابی و مردمی بشوند. ‌امیدوارم که در این سفر، اگر نگذاشتند که صدای این خنده‌ها را بشنوی، لااقل ایما و اشاره‌ها را ببینی. پس ما هم یکی مثل اوگانادایم.
خوش آمدی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب محدث...اندکی صبر
Iran, Islamic Republic of
والا اوگوندی هم ما رو تحویل می گیره شکر داره ، چون ما مسلمونیم و همه کافر هستن زورشون میاد .
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1