تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۷۴
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛

وقتی رسم باشد، از رستم می‌ترسند

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
وقتی رسم باشد، از رستم می‌ترسند
کبنا ؛یادداشت سیاسی - سالیان متمادی است که در بویراحمد بزرگ، عده‌ای بر اساس تصور خود، اجازه نمی‌دادند که افراد خوش‌فکر و روشن‌اندیش استان، به مردم خدمت و بن بست‌های اقتصادی و مدیریتی را مرتفع کنند. جدیدترین نمونه این حذف را علیه دکتر غلامرضا تاجگردون داشتیم.[موضوع رداعتبارنامه تاجگردون] در بهترین شرایط ممکن، مردم فهیم و با فرهنگ گچساران و باشت را از استمرار توسعه و رونق اقتصادی محروم کردند.
سال‌ها است که به بیرون کردن سرمایه‌های انسانی خود مشغول‌اند. ظاهراً این خصلتِ این افراد است که در رسم خود اسم رستم بر فرزند می‌گذارند در حالیکه از او می‌ترسند. از آنجائیکه این عده نمی‌توانند پیشرفت مردم و گردش نخبگان را تحمل کنند، همچنان سدی در مسیر شکوفایی استان بوده و با تغییر چهره و نگرش‌های خود، سعی در احیاء و بقاء دارند.
ناگفته نماند که تمامیت خواهی این گروه، همواره زمینه‌ای بود تا رقابت را در انتخابات شاهد نباشیم. به عنوان نمونه نمی‌خواستند دکتر محمد بهرامی، جوانی تحصیلکرده، کارآزموده و مجرب که تجربۀ عینی و علمی خود را در توسعه زیرساخت‌های شهری یاسوج نشان داده بود، ‌امین مردم باشد. اگر انتخابات در سال‌های گذشته را مرور کنیم، می‌بینیم که غوغاسالاری انحصارطلبان برای ویژه خواری سیاسی‌شان به گونه‌ای بود که کمترین شرایط را برای رقابت نمی‌گذاشتند. گرچه گروهی به نام اصلاح طلبان، سال‌های 90 و 94  فرد دیگری را در مقابل اصولگرایی قرار دادند، ولی در نهایت، شاخص‌ترین چهره سیاسی اصلاح طلبان یعنی محمد بهرامی را مهندسی شده، به گوشۀ رینگ برده و تنها گذاشتند.
خوشبختانه با رشد فکری مردم و توسعه رسانه‌های خبری و نظارتی که جوانان خبره و هوشمند استان دارند، نقاب از چهره‌شان برداشته شد و راهی جز بیرون آمدن از پشت صحنۀ مدیریت‌شان نداشتند. یعنی با تهیه و تنظیم گزارشات کذایی علیه دکتر بهرامی و نشست با گروهی از به اصطلاح اصلاح‌طلبانی که هیچ سابقۀ مؤثری در جریان اصلاح‌طلبی نداشتند، نتوانستند در مقابل رویش‌های مردمی به سمت دکتر بهرامی مقاومت کنند. پس از اعلام رسمی شورای محترم نگهبان مبنی بر تأیید صلاحیت دکتر محمد بهرامی، نشاط اجتماعی همراه با شور انتخاباتی که مردم فهیم بویراحمد سه‌گانه در «سرنجلکل» به تصویر نشاندند، یعنی که رسم غلط گذشته‌ را کنار گذاشته و حقیقت را می‌بینند. در امتداد نشست‌های مردمی با دکتر محمد بهرامی و واقعیت‌هایی که بیان می‌کنند، مؤید این واقعیت است که مردم و دکتر محمد بهرامی، تمام روزنه‌های نامهربانی و بی‌مهری‌ها را بسته‌اند و ان‌شاءالله، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، رنسانس علم، کارآمدی و مدیریت بر ناکآرامدی و تمامیت‌خواهی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بهرامی نفر اول انتخابات‌مجلس در روز ۱۱اسفند است
جوانی
Iran, Islamic Republic of
۵بارده هم بیا رائ نیاره...اصلا ایشان نمی دونه جریان چی هست؟
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بهرامی پشتوانه جریانی نداره...فقط پول پاشی میکنه وخداحافط تادوربعد...
Iran, Islamic Republic of
پشتوانه جناحی روشنفکر در دور گذشته چه جناحی بود که با بیست هزار اختلاف قبول شد ، اتفاقا تا آخرالزمان دراستان ما امکان نداره که کاندید اصولگرا یا اصلاح طلب دیگه رأی بیاره ، فقط رای طایفه ای ، قبیله ای و یا رأی مردمی برنده است
امینی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی سومه همه میدونند...بعضی ها پول میگیرند ومی روند تادوربعدی...مردم ازچهره تکراری خسته اند.
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی فقط میتونه شهردارخوبه باشه وبس...مرد مجلس نیست...دروزارتخانه ها نفوذی نداره ودولت باایشان همراه نیست...اگراصلاح طلب بود بهترین فرصت براش زمان آقای روحانی بود.
دنیای استوار
Iran, Islamic Republic of
اینکه هم اکنون جناب بهرامی با برند اصلاح طلبی درصحنه هستند قبول.
اما اینکه میفرمایید عده ای اصلاح طلب که خیلی موثر هم نبودند نشست با کاندیدای اصولگرا داشته وباعث ناراحتی شماشده
اما اگر کنی به عقب برگردی اصلاح طلبهای زیادی بودندکه در جبهه اصولگرا بودند ودر دامن آنها رشد مردند. منجمله خود جناب دکتر بهرامی که همراه طرفدار جناب هدایت که ابر اصلاح‌طلب ستیز جنوب کشور هستندبود. اگر واقعا اصلاخطلب بود جطور در آن جبهه بود. وبا نگاه وتامل در آن زمان باید به نظر ونگاه امروز اصلاح‌طلبان احترام بگذارد وبگذارید
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1