تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۷۳۸۰۸
یادداشت؛

مطالبه تغییر رویکرد‌ها یا جابجایی اشخاص؟

۹
۲
مطالبه تغییر رویکرد‌ها یا جابجایی اشخاص؟
کبنا ؛سبحان احسانی‌اصل - فعال دانشجویی - امروزه در کشور و خاصه در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد مطالبه‌گری‌ها و نقد‌ها پیرامون مدیریت‌های مختلف در استان هستیم. از شخص استاندار تا نمایندگان مجلس، مدیران‌کل و... که اغلب این مطالبات و نقد‌ها به حق است اما آنچه که حلقه مفقوده این مطالبات محسوب می‌شود و خروجی آن یک مطالبه‌گری از جنس تغییر وضع موجود نیست صرفاً راضی شدن به جابجایی اشخاص است نه تغییر رویکردها!
مطالبه‌گران ما سرمست و خوشحال از اینکه صدایشان شنیده شد و فلان مدیر رفت و حال خود را آماده می‌کنند تا شاهد عملکرد مدیر دیگری باشند و این چرخه تکرار می‌شود و آنچه که درمان نمی‌شود سختی‌ها و درد‌های مردم است و نفهمیدیم که این جابجایی‌ها تنها یک مُسکن است؛ مسکنی که مطالبه‌گر را چند روزی آرام کند و سپس همان رویکرد‌ها حاکم شوند
نمونه‌ای از این نوع مطالبه‌گری را در جابجایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم.
فارغ از پرداختن به عملکرد مدیرکل سابق آموزش و پروش، تنها به‌عنوان یک مطالبه‌گری ناقص به آن اشاره می‌کنیم و قصد ضعیف یا مطلوب خواندن عملکرد‌ایشان را نداریم.
همه می‌دانیم که حال و روز آموزش و پرورش خوب نیست از شرایط سخت زندگی معلمان تا عدم اجرایی شدن سند تحول و سایر مشکلاتی که بخشی از آن را در استان خودمان نظاره می‌کنیم.
افت تحصیلی و کسب نمرات ضعیف دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در آزمون‌های مختلف، دخالت نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در امورات آموزش و پرورش و تبدیل آن به حیاط خلوت خود تا کمبود فضای آموزشی و مدارس استیجاری بخشی از انتقاداتی بود که به عملکرد مدیرکل سابق وارد می‌شد. اکنون مدیرکل رفت و مطالبه‌گران خوشحال از اینکه یک مطالبه‌گری موفق در پرونده خود به ثبت رساندند؛ اما خبر می‌رسد معاون مدیرکل به عنوان سرپرست اداره آموزش و پرورش انتخاب می‌شود؛ سرپرستی که درست یا غلط او را از مریدان نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می‌دانند؛ اما جالب‌تر آنکه او در معاونتی مشغول به کار بود که می‌گویند؛ نتیجه مدیریت‌ایشان در آن معاونت کسب معدل‌های پایین دانش‌آموزان استانمان بوده است. دو نقد و مطالبه مهم که به مدیرکل سابق وارد می‌شد و مهمترین دلایل رفتن او بود حال دارد تکرار می‌شود. در واقع یکی از مسببین وضع موجود قرار است مجدداً مدیریت را در دست بگیرد و مطالبه‌گران همچنان سرمست، متوجه نشدند که تنها ثمره مطالبه‌گریشان این بود که عزتخواه رفت و جمالی آمد و آنچه که هست همان رویکرد ارادتگونه به نماینده و کسب نمرات ضعیف و چندین آسیب دیگر است.
در یک فرصت مناسب پیرامون الزامات مطالبه‌گری و راهکار‌های عملیاتی آن خواهم نوشت؛ اما
مخاطب این نقد مطالبه‌گرانی هستند که دلسوزانه مشکلات را بیان می‌کنند و انتظار حل آن‌ها را دارند و تنها در مسیر و روش‌ها دچار اشکال می‌شوند، نه کسانی که نقد کردن را ابزار کنار زدن رقبای سیاسی و طایفه‌ای خود قرار دادند و صدا و قلمشان بیش از آنکه برای مردم باشد در راستای منافع شخصی و جناحی است و صرفاً رفتن رقیبان و آمدن دوستان را انتظار می‌کشند نه حل شدن مشکلات مردم را.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا مدیری که از اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برکنار میشه آقای عزتخواه برایشان ابلاغ در سازمان آموزش و پرورش صادر می کند این کار خلاف است و به اعتمادی عمومی مردم به سازمان آموزش و پرورش صدمه می زند کورش دلشاد بی احترامی را به معلمین رواج داد/ از مدیر کل جدید جناب جمالی انتظار دارند که در اسرع وقت اخراج بشه بداند که هر عملی ، عکس‌العملی دارد//
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
در آموزش و پرورش شهرستان‌بویراحمد فقط تغییر اشخاص بود .
آیا این استان صحاب ندارد که بپرسد سر این اداره شهرستان بویراحمد چه آمده و چرا ایشان به جای قبلی مستقر شده است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تا اشخاص تغییر نکنه رویکرد تغییر نمیکنه
موحدی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین فرد شاغل در میراث فرهنگی و گردشگری استان مدیر کل شده
انتظار تمام فعالین گردشگری استان عزل مدیر کل میراث است
Iran, Islamic Republic of
افت نمرات امتحان نهایی مربوط به عملکرد کلی این دوره نمی باشد .تغییر رویکرد طراحی سوالات و تصحیح سوالات و همچنین اثرات سو آموزش مجازی ناشی از کرونا دلیل این افت می باشد
جواب سبحانی اصل
Iran, Islamic Republic of
باسلام‌نمیدانم چرا اطلاعات کافی در مورد سوابق افراد ندارید جناب حاج عزت خواه فردی پاک دست اخلاق‌مدار بوده و جناب حاج جمالی سوابق درخشانی در نیریت آموزش وپرورش چرام داشته ودارای فردی باتجربه و سوابق ایشان کاملا روشن وهویداست .هر مدیری بایداز فیلتر مدیر ارشد استانی و سایر مراجع ذیصلاح تایید گردد و وزارت آموزش پرورش بر اساس بررسی وسوابق افراد نیروی پیشنهادی را به عنوان مدیر معرفی می نماید جنابعالی و همه شهروندان راهکار علمی و پژوهشی بدهید .
علی باز
Iran, Islamic Republic of
جناب جمالی ترکیبی ازبدنه ی مدیریت آقای عزتخواه درست درمعاونتی بوده که عملکردقابل قبولی ازخودبه جانگذاشته است.معدل بسیارپایین دانش آموزان مصداق صعف ایشان بوده است.جناب جمالی بااین ترکیب مدیریتی دراداره کل وادارات شهرستانها ومناطق موفق نخواهدبود.شرط موفقیتش تغییرتمام مدیران شهرستانها ومناطق استان است.
Iran, Islamic Republic of
جمالی بانی وباعث پسرفت در بویراحمد شد طوری طراحی می کرد که رسانه ها دنبال عزت خواه باشند /
پاسخ را در استخدام های فله ای در ادارت استان خصوصا استانداری پیدا کنید. کارمندی که با سفارش و رانت سیاسی استخدام می شود. در آینده مدیری می شود ناتوان و نتیجه این می شود !!!!!!!
بگذریم. هوا چطوره !!!!!!
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1