تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۷۵۳۰۱
پروژه‌های مهم یاسوج بلاتکلیف؛

تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج به‌زودی به مناقصه می‌رود / پل سوم بشار 100 میلیارد ریال مصوب نفت دارد / مجوز ماده 23 پروژه گچساران به گناوه اخذ شد / سرنوشت پل چهارم بشار یاسوج به‌کجا رسید؟

۱۸
۲
تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج به‌زودی به مناقصه می‌رود / پل سوم بشار 100 میلیارد ریال مصوب نفت دارد / مجوز ماده 23 پروژه گچساران به گناوه اخذ شد / سرنوشت پل چهارم بشار یاسوج به‌کجا رسید؟
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل استادیوم ۱۵ هزارنفری شهر یاسوج یکی از پروژه‌های اساسی در استان است که مصوبه وزارت نفت دارد و مکاتبات لازم انجام شده و به‌زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز جلسه جذب اعتبارات نفت به ریاست علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور بعضی از مدیران دستگاه‌های دولتی در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد. در این جلسه در خصوص پروژه‌های دارای مصوب نفت بحث و گفت‌وگو شد.
احداث ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج که ابتدای سال ۸۶ آغاز شد و در اسفندماه ۹۳ با هزینه ۳۰ میلیارد تومان پایان یافت، تا مرحله بهره‌برداری پیش رفت؛ اما پس از آن به دلایل نامعلومی رها شد و سال‌هاست خاک می‌خورد، اکنون مردم استان امید دارند حداقل در این دولت نیز همچون دیگر طرح‌های زخمی دیده شود.
 عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزارنفری شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع آغاز شد و هرچند قرار بود این پروژه مدت ۳۰ ما به بهره‌برداری برسد؛ اما اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد.
 ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج، به دلیل داشتن برخی مشکلات و تحویل نشدن توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری مکان‌های ورزشی کشور به اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد امکان برگزاری فعالیت‌های ورزشی تاکنون در آن میسر نبوده است.
 به گفته عین‌الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این ورزشگاه در سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و در سال ۹۳ با بیش از ۱۳۰ ایراد افتتاح شد و بعد از افتتاح ایرادات همچنان برطرف نشد و این وضعیت تا امروز به حال خود رها شده است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پروژه‌های اساسی در استان که مصوبه وزارت نفت دارد و تخصیص خوبی هم دارد، تکمیل مجتمع ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج است. 
علی‌محمد روستا افزود: یک هزار میلیارد ریال برای این ورزشگاه مصوب شده است که ۶۰۰ میلیارد ریال آن را وزارت نفت پرداخت می‌کند، یعنی ۶۰۰ میلیارد ریال آن آماده پرداخت است.
 وی تأکید کرد: مکاتبات لازم انجام شده است و به‌زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد تا در سقف ۶۰۰ میلیارد ریال این مجتمع به سرانجام برسد. 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: البته برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان یک هزار میلیارد ریال مصوب وجود دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال آن از قبل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است.
 روستا تصریح کرد: زمانی که دستگاه مناقصه برگزار کند و صورت‌وضعیت مثبت بیاورد و کارشناس وزارت نفت و معاونت عمرانی تأیید کنند، در کمتر از ۳۰ روز پول آن پرداخت می‌شود.
 وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان انجام شد تصویب اعتبارات به سیا خوب از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بود که افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: وزارت نفت هم در بعد از تصویب مصوبات و ابلاغ به استاندار استان، در هیات مدیره وزارت نفت مصوب شد و ۲ هفته قبل ما میزبان مسئولان مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بودیم.
 روستا بیان کرد: برای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های مرتبط با حوزه معاونت عمرانی جهت تخصیص اعتبارات مصوبات دور دوم از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت نشست امروز برگزار شده است.
 وی گفت: دستگاه‌های اجرایی همچون راه، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راهداری، شهرداری‌های استان، گردشگری و محیط‌زیست حضور داشتند و امید است با پروسه شفاف این اعتبارات را به‌خوبی جذب کنند.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فلسفه مصوبات وزارت نفت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و از جمله اولویت‌های دولت و کارهایی که ما انجام می‌دهیم این است که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
 وی بیان کرد: این تخصیص اعتبارها به پیشرفت فیزیکی جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌شود.
 روستا تصریح کرد: افزون بر یک هزار میلیارد ریال مصوبه در خصوص تکمیل پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان وجود دارد. همچنین یک هزار میلیارد ریال در خصوص بهسازی و طرح هادی مسکن‌های روستایی قرار داده شده ست.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز اعلام کردیم که پروژه‌هایی که در حوزه راه، آب، بهسازی معابر، طرح هادی و موارد دیگر مربوط به استان هستند باید پراکندگی جغرافیایی داشته باشند و همه شهرستان‌های استان از این بودجه نفت منتفع شوند. 
وی بیان کرد: تکمیل پل بنسنجان یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و معضلی است که گره ترافیکی شهر یاسوج محسوب می‌شود.
 روستا ادامه داد: پل سوم بشار 100 میلیارد ریال مصوب نفت دارد که با مجموعه وزارت راه و شهرسازی صحبت شده که یک کارگروه فنی برای جذب و تخصیص اعتبارات وزارت نفت تشکیل دهند که هم مشمول زمان نشوند و در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از تأیید ما و تصویب معاونت عمرانی در کمتر از ۳۰ روز پول و مطالبات پیمانکار به‌صورت نقد پرداخت می‌شود. 
وی تصریح کرد: تفاوت سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد این است که اهم مصوبات ما بر دوش سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت نفت است. برخلاف اینکه دور اول سفر بر دوش دستگاه‌های اجرایی بود.
 روستا ابراز کرد: نقد بودن اعتبارات نفت بسیار موضوع مهمی است که به‌سرعت هم پرداخت می‌شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از پیشرفت فیزیکی جدید پروژه و تأیید آن در دستگاه و کارشناس معاونت عمرانی و وزارت نفت هم بررسی خواهند داشت و پول این پروژه به‌صورت نقد پرداخت می‌شود.
 وی بیان کرد: ۹۰ درصد مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان وزارت نفت پیگیری شد و سال گذشته بدهی‌مان از نفت تسویه شد و تنها ۱۰ درصد از آن باقی‌مانده است. 
روستا اضافه کرد: مصوبات نفت مربوط به سفر دوم اخیراً ابلاغ شده است و سیستم مدونی طرح‌ریزی خواهد شد تا این پول‌ها به نحو احسن هزینه شود و خروجی کار در جای خود هزینه شود. 
وی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است و دو سال فرصت وجود دارد که استان این ۳۰ هزار میلیارد ریال را جذب کند.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲ هفته‌ای یکبار جلسه تشکیل می‌شود تا اعتبارات سریع‌تر جذب و منجر به تکمیل پروژه شود.
 روستا تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هم اینک به برگزاری مناقصه و فرآیند جذب اعتبار اقدام کرده‌اند. امید است تا دو الی سه ماه آینده فرایند پرداخت پول به دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.
 وی ادامه داد: اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه گچساران به گناوه یکی از مصوبات سفر هیئت دولت است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌هایی در سطح متوسط و کلان در استان هستند که مجوز ماده ۲۳ آن‌ها باید اخذ بشود. هم اینک پروژه گچساران به گناوه در مراحل آخر اخذ ماده ۲۳ است.
محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز از اخذ مجوز ماده 23 جاده گچساران به گناوه خبر داد و گفت: با این احتساب پروژه گچساران به گناوه دارای ردیف بودجه‌ای می‌شود و من‌بعد در قانون بودجه برای آن اعتبار درنظر گرفته می‌شود و عملیات اجرایی این پروژه شتاب خواهد گرفت.
کیوان آشنا شهردار یاسوج نیز در حاشیه جلسه بررسی اعتبارات نفت در خصوص پل چهارم بشار، گفت: پل چهارم بشار تمام و آسفالت شده است و تنها روشنایی پل مانده است.
وی افزود: همچنین سازه پل تمام شده است و برای اتصال باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
شهردار یاسوج گفت: برای اتصال پل حداقل 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز هست. ما به طور موقت ظرف 10 تا 15 روز آینده اتصال را انجام می‌دهیم. شورای ترافیک باید این اجازه را به ما بدهد تا اتصال آن انجام بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقایان
پل چهام بشار لاین عابرپیاده ندارد
چرا؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
از هر طرف به عرض ۱ و نیم متر پیاده رو در نظر گرفته شده. احتمالا شما رفوژ رمپ موزه به سمت بلوار شهید رجایی رو دیدید که پیاده رو نداره اما پیاده رو از طرف رمپ دانشگاه به بلوار شهید رجایی ایجاد شده.
Iran, Islamic Republic of
تکمیل ورزشگاه تختی از نان شب واجب تر است
Iran, Islamic Republic of
تلاش کنید پروژه های نیمه تمام راتکمیل کنید
Iran, Islamic Republic of
حیف این پولها که امثال دهقان‌توان‌جذب آنها را ندارند
Iran, Islamic Republic of
بااین مدیران امید به هیچ توسعه ای نباشید
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روستا سلام علیکم
لطفا جلوی قومیت گرایی آقای معتندی را در اعتبارات بگیرید.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
اتصال پل چهارم به جاده سروک مشکل ترافیکی این بخش را حل خواهد کرد انشالله هرچه سریع‌تر افتتاح شود
Iran, Islamic Republic of
به قول انسان دانایی:کاش افراد هم‌تراز جایگاهها ومسئولیتها
بود!!!!@@@@@@@
دلبر
Iran, Islamic Republic of
کاش این سرعتی که تو این یک ماه اخیر بعد ا،انتخابات گرفتید ،سه سال پیش داشتید.دیگه دیر شده برادر ،این کارها ی دم آخر برای حفظ وضع موجود است ،که به جان خودم شدنی نیست.
مجید
Iran, Islamic Republic of
پل سوم هیچ مشکلی از ترافیک شهر حل نمیکند اگر یه پل بزنیم که بلوار شرف آباد به جاده مختار وصل کنید دیگر ترافیکی نداریم پل جاده اصفهان در بنسنجان شده قتلگاه چرا اعتبارات در جایی هزینه می‌کنند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند چرا بلوار ارم را به بنسنجان وصل نمی‌کنند که ترافیک حل بشه لطفا از کسانی مشاوره بگیر که تخصص لازم را در حل ترافیک دارند نه شهردار ی که آسفالت خیابان را بر اساس قوم بازی انجام میدهد
بانیان وضعیت موجود
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر کل ورزش وجوانان استان عین آله دهقان
دهقان با دوستش بهمن خوبی
هیات ورزشی
Iran, Islamic Republic of
همون بهتر که برگشت بخوره مگه نمی خواد به صورت کارت هدیه و....برگشت بخوره چنددرصد از اعتبارات واریزی به حساب هیاتها خرج ورزش میشه و......
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط بودجه در یاسوج جرام می شود!!! ورزشگاهی که یکبار بودجه گرفته و به بهره برداری رسیده ولی بعلت بی عرضگی و بی مدیریتی دوباره به خرابه تبدیل شده! طبق چه قانونی دوباره باید از بیت المال هزینه آن بشود؟ چه تعهد و تضمینی وجود دارد که دوباره همین سرانجام را پیدا نکند؟؟؟؟
این بنده خدا به دلیل عدم تجربه اجرایی در حال سعی و خطا برای اداره مسئولیت مهم معاونت عمرانی می باشد.
کاش قبل از گرفتن مسئولیتی به این مهمی در استان مدتی حداقل بعنوان کارشناس در حوزه معاونت عمرانی کار میکرد تا نیاز به این همه سعی و خطا خطا خطا در این حوزه مهم استان نباشیم.
نمی شود که صرفا به دلیل سفارش و پارتی بازی یک نفر را از دانشگاه مسقیم در یک پست مهم استانی قرار داد و به ریش همه مردم استان خندید!!!!!
شلیف
Iran, Islamic Republic of
ورزشگاه ورزشگاه!پول را برگشت می‌دهید بعد برادر من آقای روستا شما دیگه چرا؟مهمترین عامل بعد از اتمام چنین پروژه هایی نگهداری میباشد چرا انجام ندادند مسئولین ذیربط بلید پاسخگو باشند باید شفاف مسائل را برای مردم بازگو کنند دلیل استهلاک زود هنگام این ورزشگاه و عدم نگهداری چی بوده و برای چه؟
نجفی
United States
لطفا یه فکری برای جاده گچساران به دهدشت کنید اخه چند سال دیگه باید این جاده به این وضع باشه باریک خطرناک تصادفات بالا ....جاده های گچساران و بهبهان همه خوب شده جز دهدشت
محمود
Iran, Islamic Republic of
کاش جاده گچساران به بندر گناوه زودتر بودجه بگیره وعملیات اون به انتها برسه تا مردم بتونن از بندر ودریا بهترین استفاده رو انجام بدهندایشالله استاندارد و واصولی درستش کنند وپیچ های خطرناک در اون جاده حذف بشه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1