تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۷۳۸۶۲
بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه یاسوج؛

چرا با وجود این همه وعده و وعید پروازهای فرودگاه یاسوج تاکنون افزایش نداشته است؟ / ضعف کجاست

۴
۱
چرا با وجود این همه وعده و وعید پروازهای فرودگاه یاسوج تاکنون افزایش نداشته است؟ / ضعف کجاست
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایلی که تاکنون پرواز‌های استان افزایش نداشته است کمبود هواپیما به دلیل تحریم‌ها است که‌امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم این موضوع رفع شود.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده روز شنبه در بازدید از فرودگاه بین‌المللی یاسوج، اظهار کرد: ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی زیرساختی هم اینک در فرودگاه یاسوج و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعال است. این پروژه‌ها برج کنترل ترافیک هوایی و پروژه‌های مهم و زیرساختی شامل توسعه و بهسازی ساختمان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، سیستم چیلر و هواساز و پروژه‌های هراستی و امنیتی در دست احداث است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دنبال راهکار افزایش پرواز‌ها و رفع مشکلات این فرودگاه هستیم.
وی با اشاره به نقش صنعت هوایی در توسعه استان، افزود: فرودگاه به عنوان زیرساختی مهم برای رشد و توسعه هر بخشی و یا حوزه‌ای است و بدون داشتن این زیرساخت نمی‌توان به توسعه و پیشرفت یک شهر و استان برنامه‌ریزی جامعی داشت.
برای استانی که در زمینه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بهشتی برای سرمایه‌گذاری در جنوب غربی ایران با داشتن ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز، طبیعت بکر، آب و سایر توانمندی‌ها محسوب می‌شود، به دلیل آمار پایین فرودگاه و پرواز‌ها با این روند توسعه محقق نمی‌شود.
احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم دولت به استان یکی از مطالبات خبرنگاران افزایش پرواز‌های فرودگاه یاسوج بود که جلسات مختلفی در مرکز کشور پیرامون این موضوع برگزار شد و همچنان پیگیر افزایش پرواز‌های فرودگاه هستیم.
وی ابراز کرد: یکی از دلایلی که تاکنون پرواز‌های استان افزایش نداشته است کمبود هواپیما به دلیل تحریم‌ها است که‌امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم این موضوع رفع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موضوع افزایش پرواز‌های فرودگاه یاسوج را در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور و همچنین دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می‌کنم چرا که استان نیازمند افزایش پرواز‌های فرودگاه یاسوج جهت رسیدن به رشد و توسعه است.
احمدزاده بر جذب هر چه سریعتر اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور نیز تأکید کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات هندلینگ اختصاص داده شد که در سازمان برنامه و بودجه استان این مبلغ جذب شود.
ایرنا در ادامه نوشت: فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است و حدود ۲ سال می‌شود که عنوان بین‌المللی را هم با خود به یدک می‌کشد دریغ از اینکه حتی یک پرواز بین‌المللی داشته باشد و تمام پرواز‌های این فرودگاه در ۲ پرواز کج دار و مریز در روز‌های شنبه و چهارشنبه خلاصه شده است.
این فرودگاه رهاورد سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ بوده است که برای رفاه حال مردم و خروج استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ آن بر زمین خرده اما اکنون این سرمایه گرانب‌ها بدون کمترین کاربرد ر‌ها شده است و پرواز‌های آن در پیچ و خم وعده‌ها پرواز‌ها به گل نشسته‌اند.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بخت اسمیل
Iran, Islamic Republic of
تا هواپیمای شخصی نگیرید (اختصاصی)شرکت نفت این مشکلات وجود دارد مگر اینکه نماینده قوی مثل تاجگردون باشه
Iran, Islamic Republic of
استان بدون مسول این‌جاست که همیشه باید محروم باشد هروقت باند بازی تمام شد یاسوج هم دارای پرواز میشه جای بسی تاسف است که نام این استان پایتخت طبیعت نهادن بجای طبیعت نام استان بی مسولیت بنهند بهتر است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تا نیسان آبی هست
هواپیما نمی خوایم 🤣
مهرزاد یزدانپناه
United Kingdom
خیلی تاسف انگیزه
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1