تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۷۲۸۹۶
دادستان یاسوج در زمینه تضمین سلامت انتخابات چه گفت؟

کمک به بعضی خیریه ها و مساجد که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد ممنوع است / در استان از همه گروه ها و افکار سیاسی و اجتماعی در انتخابات حضور دارند / امروز شاهدیم تیراندازی بسیار کاهش پیدا کرد / رسانه ای ترین مردم کشور، کهگیلویه و بویراحمدی ها هستند/

۳
۱
کمک به بعضی خیریه ها و مساجد که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد ممنوع است / امروز شاهدیم تیراندازی بسیار کاهش پیدا کرد / رسانه ای ترین مردم کشور، کهگیلویه و بویراحمدی ها هستند
کبنا ؛
دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از تمهیدات مهمی که در رای گیری و پای صندوق های رای اندیشیده شده است، گشت های انتظامی و قضایی است که با قید فوریت و سرعت و چنانچه تخلفی مشاهده شود، برخورد قاطع خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی ملک حسینی، اظهار کرد: بحث امنیت و سلامت انتخابات از ارکان اصلی یک انتخابات است و با تمام توان از تک تک آرای مردم صیانت خواهیم کرد.
وی افزود: در یک برهه زمانی شاید در همین کشور ما هم پیش از انقلاب به لحاظ فرآیندی که در برگزاری بعضی از انتخابات بود آن داستان معروفی که شهید مدرس گفت من رای ام صفر شده است، حداقل من به خودم رای داده ام، صدق می کرد.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در انتخابات هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می شود نمی‌توانیم بگوییم که این انتخابات ناسالم است، برای این منظور باید به فرآیند انتخابات نگاهی انداخته شود.
ملک حسینی عنوان کرد: فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی مراجعه به آرای مستقیم مردم است، در آمریکا یک نامزد انتخاباتی اکثریت آرای مردم را بدست می آورد اما خواص جامعه به فرد دیگری رای بیشتری داده اند.
وی ادامه داد: اما در نظام جمهوری اسلامی چون مبنای دینی دارد و مشروعیت خودش را از حضور مردم می داند و با مراجعه مستقیم به آرای مردم انتخابات برگزار می شود.
وی عنوان کرد: حضور مستقیم مردم خود یک شاخصه اول امنیت و سلامت است و مجریان انتخابات شاید دولت باشد که باید امکانات برگزاری انتخابات را فراهم کند اما مجریان انتخابات باز خود مردم هستند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در همین انتخابات مجلس فرماندار باید از معتمدین یک شهر دعوت بکند و با نظر خودشان تعدادی را به عنوان هیات اجرایی انتخاب کنند و سپس هیات اجرایی کادر اجرایی صندوق ها را از بین مردم انتخاب می کنند.
وی ابراز کرد: در این استان به عنوان یک شبکه مویرگی ۱۶ هزار نفر در برگزاری انتخابات مشارکت دارند که در راستای امنیت و سلامت است.
ملک سینی گفت: نهاد نظارتی که همان شورای نگهبان است در کنار این شبکه مویرگی فعالیت دارند و حضور گسترده دارند.
وی تاکید کرد: نمایندگان نامزدها هم در محل اخذ رای حضور دارند و امکان تخلف سیستماتیک و تیمی وجود ندارد.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در ایام انتخابات کمک به بعضی خیریه ها و مساجد که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد ممنوع است.
ملک حسینی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور به لحاظ تایید صلاحیت ها شد و از همه گروه ها و افکار سیاسی و اجتماعی در انتخابات حضور دارند.
وی ادامه داد: این حضور اندیشه های مختلف خودش باز یک عامل بازدارنده و تضمین کننده سلامت انتخابات است اما سلامت و امنیت در روز رای گیری باید به طور ویژه مدنظر باشد.
ملک حسینی تصریح کرد: قانون انتخابات نیروی انتظامی را مکلف به تامین امنیت کرده است و نیروهای امنیتی و سربازان گمنان امام زمان (عج) دارند امنیت را تامین می کنند.
وی بیان کرد: در روز ۲۲ بهمن ماه اگر فعالیت های این افراد نبود می‌توانست اتفاق های بدی بیفتد اما ۲۲ بهمن امنی برگزار شد.
ملک حسینی گفت: نگاه دستگاه قضایی از ابتدای فرآیند انتخابات پیشگیرانه بوده و نگاه امنیتی و قضایی صرف نبوده است، چندین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاران قضایی در ستاد امنیت انتخابات هم حضور فعالی داشته اند و ادامه فرآیند هم حضور هم خواهند داشت.
وی عنوان کرد: استفاده از سلاح یک ناهنجاری نابه‌جا بود که در استقبال از کاندیدها استفاده ناصحیح داشتند اما در این دوره موارد معدودی گزارش شد و برخوردهایی صورت گرفت.
ملک حسینی بیان کرد: امروز شاهدیم تیراندازی بسیار کاهش پیدا کرد و حتی با سلاح خالی هم نباید در تجمعات حاضر شوند و مردم به خوبی به پیشواز پویش نه به تیراندازی آمدند که این موفقیت فرهنگی اجتماعی بزرگ است و امید است به طور کامل به نه به اسلحه دست یابیم.
وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که مردم به واسطه عشیره ای بودن از هم دارند و استان به لحاظ زیرساختی استان محرومی است به جرات می گویم رسانه ای ترین مردم کشور، کهگیلویه و بویراحمدی ها هستند.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به لحاظ حضور گسترده ای که در فضای مجازی و پیگیری اخبار و رسانه ها دارند و حتی شبکه استانی صدا و سیما پر مخاطب ترین شبکه استانی به لحاظ جمعیت است.
این موارد باعث می شود که مردم ما با آگاهی مطلوبی تصمیم خوبی بگیرند و آگاهانه رای دهند، به خصوص با توجه به فرصتی که در شبکه استانی دنا برای نامزدها ایجاد شد در برنامه مناظره برما هایشان را اعلام کنند.
از چند ماه گذشته شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تمامی دادسرا ها و دادگاه های استان تشکیل شده و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده است و همکاران به صورت ۲۴ ساعته رسیدگی خواهند کرد.
پیش بینی حضور گسترده مردم در انتخابات وجود دارد و مردم سعی کنند با موموران انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و ساعات ابتدایی صبح بیایند و رای خود را به صندوق ها بیندازند و سپس حوزه انتخابات را ترک کنند.
دستگاه قضایی با تمام ظرفیت دادسرا های مرکز استان در روز انتخابات در کنار گشت های انتظامی قضایی خواهد بود.
خرید و فروش آرا به دو گونه (از لحاظ عرفی) که قانون پیش بینی کرده است یکی از طریق تطمیع که قبل از انتخابات صورت می گیرد و قانون مشخص کرده است و کمک های بی جهت با اهداف خیرخواهانه جرم انگاری است.
مسقیما خرید و فروش رای در روز انتخابات می تواند در پای صندوق های رای اتفاق بیفتد قانون جرم انگاری کرده است.
یکی از تمهیداتی که در پای صندوق های رای اندیشیده شده است گشت های انتظامی و قضایی است که با قید فوریت و سرعت در مواردی مشاهده بشود برخورد خواهد شد.
در بحث تبلیغات و اجرا برخی موارد را قانون تخلف دانسته است. اینکه قنون انتخابات جرم انگاری اش برای همه افرادی است که در ذیل چتر انتخابات قرار می گیرند. مجریان، ناظران، کاندیدها، اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولان ستادها ویژه برایشان مسئولیت دیده شده است.
برخی از اقداماتی که از سوی نامزدها انجام می شود می تواند از مصادیق تخلفاتی باشد که موجب رد صلاحیت و یا عدم تایید اعتبارنامه آن ها بشود.
با توجه به این فرآیندهایی که سال به سال و دوره به دوره انجام می شود و دستگاه های الکترونیکی که هم پلمپ هیات اجرایی و نظارت را دارد امکان ۲ بار رای دادن توسط فرد وجود ندارد.
نماینده کاندیدها، هیات نظارت و فرماندار و بازرس انتخابات بر سر صندوق های رای وجود دارد و فرآیند مشخصی وجود دارد و تعرفه به نسبت مشخصی تعلق می گیرد.
وی بیان کرد: کاندیدها باید حساب های تبلیغاتی شان را اعلام بکنند به وزارت کشور و شورای نگهبان اما نکته ای که این روزها در برخی رسانه ها مطرح شده است و افکار عمومی به آن می پردازد.
ملک حسینی افزود: بعضی از خرج ها و هزینه هایی است که در روند انتخابات انجام می شود و شاید بررسی هم که شود به نکته مجرمانه ای نرسد.
وی ادامه داد: برای نمونه بحث ذبح شتر، گاو و گوساله و گوسفند که در برخی حوزه ها اتفاق افتاده است، بیشتر این موارد از سوی مردم بوده است.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استانی که هم محرومیت زیاد است و هم به لحاظ وضعیت اقتصادی مردم ما مشکلات دارند پرداختن به این موارد روند چشم و هم چشمی دارد.
وی بیان کرد: نگاه آسیب شناسانه و اجتماعی باید به این قضیه شود و این چه رفتاری است و آیا ضرورت دارد و وجهه ای به تبلیغات ما می دهد.
ملک حسینی عنوان کرد: مردم را با برخی رفتارها نباید به سمت اسراف گرایی سوق ندهیم و این موارد با آموزه های دینی ما سنخیتی ندارد.
وی گفت: رسانه ها به عنوان یک آسیب اجتماعی به این موضوع بپردازند و همچون موضوع سلاح که با کمک رسانه قدم های خوبی برداشته شده است، این مهم هم بررسی شود و نکوش اجتماعی ایجاد تا این رفتارها برچیده شود.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر و ۹ شهرستان و ۱۸ شهر سه نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خب
اولینش حسینه و مسجد امام علی هست
متعلق به حضرت استاد
پایگاه جلسات سیاسی یک جریان خاص
چین لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب دادستان لطفا کسانی که در لوداب مسول توزیع اقلام خیران هستند و از فقر مردم و اعتماد خیرین استفاده می منند را پیگیری نمایید خیرین محترم شما نیز اقدام کنید
Iran, Islamic Republic of
پس اگر این که میگی راست هست ....جلوی خیریه کاندید مطرح گچساران را در محله لبنان و سادات گچساران بگیرید که بعد از چهار سال دوباره شروع به کار کرده ....خدا نبخشه کسی رو که از فقر مردم سوء استفاده می کنه تا کیسه خودش پر تر بشه
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1