تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۶۴۹۰۱
پایان انتظار 28 ساله زاگرس‌نشینان؛

پروژه ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» با حضور رئیس جمهور افتتاح شد + تصاویر

۲
کبنا ؛با حضور رئیس جمهور پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره کشور بعد از 28 سال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کبنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، صبح امروز سه‌شنبه و در دومین روز از برنامه‌های این سفر پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی «پاتاوه - دهدشت» را افتتاح کرد.
پروژه بزرگ ملی محور پاتاوه - دهدشت به طول 136 کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین 60 کیلومتر در ساعت برای عبور وسائط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت به‌وجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسائط نقلیه و اتلاف وقت به‌دنبال خواهد داشت.
این محور ترانزیتی که روند احداث آن از سال 74 آغاز اما با کندی و وقفه مواجه بود، مهم‌ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شود که در 2 سال گذشته تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده 28 ساله تکمیل شود و اینک همزمان با سفر دوم دولت مردمی به استان، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم این پروژه بزرگ ملی به بهره‌برداری رسید.
در این محور ترانزیتی 136 کیلومتری 13 تونل به‌طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ با دهانه 16 متری طراحی و اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
Iran, Islamic Republic of
دکتر
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
مصداق نشستن سر سفره آماده.
دقیقا دولت رئیسی دولت طبل تو خالی است
فقط با هیاهوی رسانه میلی بزرگ شده وگرنه پشت این هیچ بزرگ هیچی نیست.
راه باریکه پرخطر پاتاوه _دهدشت را ترانزیتی می خواند.درحالی که هیچ کدام از زیرگذرها و روگذرهاش آماده نشده اند. هزار پیچ خطرناک در مسیر ۲ ساعته وجود دارد. فاقد شانه راه است و اکثر مسیر در دامنه تپه ها و کوهایی با خطر قطعی ریزش احداث شده بدون دیوار ایمنی . سیم کشی سیار تونل ها و گاردریل هایی که اغلب پایه هایشان به سرقت رفته. آسفالت افتضاح و...
دولت انقلابی خیلی راحت فریب ماست مالی مسئولان تنبل استان را خورد. کارهایی که در طی دو سه هفته اخیر با شتابزدگی و فرمالیته کاری تحویل دادند.
دولتی که هیچ نقشی در انتخاب مدیران اجرایی استان ندارد هرگز در برابر مشکلات استان پاسخگو نخواهد بود.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1