تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۴۶۴۹۰۵
نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

تأکید رئیس جمهور بر جذب نیروی بومی در پروژه ها / با کار جهادی عقب ماندگی ها را در استان جبران کنیم / رسانه ها پروژه ها را از مسوولان پیگیری کنند / نباید این پروژه تا 30 سال طولانی می شد / چرا سفر استانی می روید؟ / نظر رئیس جمهور در خصوص سد آبریز

۴
۲
تأکید رئیس جمهور بر جذب نیروی بومی در پروژه ها / با کار جهادی عقب ماندگی ها را در استان جبران کنیم / رسانه ها پروژه ها را از مسوولان پیگیری کنند / نباید این پروژه تا 30 سال طولانی می شد / چرا سفر استانی می روید؟ / نظر رئیس جمهور در خصوص سد آبریز
کبنا ؛رئیس جمهور گفت: کاهش نرخ بیکاری را شاهد هستیم ولی این میزان قابل قبول نیست و باید زمینه های اشتغال فراهم شود.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس جمهور امروز سه شنبه (27 تیرماه 1402) در نشست با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سفر محور را بر دیدارهای مردمی و پیگیری مصوبات سفر اول قرار دادیم.
آیت الله رئیسی افزود: تکمیل سریع سد تنگ سرخ، احداث سد سقاوه، ابرسانی به شهرهای دهدشت، تکمیل بزرگراه شیراز-سپیدان-یاسوج، رفع تنش های آبی عشایر، تکمیل ایلگاه های عشایری، تأمین زیرساخت های برق از جمله برنامه هایی است که در این سفر دنبال شد.
بهسازی و مقاوم سازی 2 هزار مسکن در سی سخت
آیت الله رئیسی گفت: در دوره ای که رئیس قوه قضاییه بودم، در اولین روزهای زلزله سی سخت به این منطقه سفر کردیم، البته در آن دوره دوستان دولت کار را دنبال کردند، ولی در سفر دوره ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد نیز در اولین مقصد به سی سخت سفر کردیم.
وی افزود: در آن سفر قول دادیم که بهسازی و مقاوم سازی 2 هزار مسکن را انجام دهیم که انجام گرفت.
برچیده شدن مدارس کانکسی
وی با بیان اینکه گاز رسانی به 79 روستا انجام شد،در خصوص مدرسه سازی در استان افزود: مدارس کانکسی برداشته شد.
پروژه بیمارستان بهمئی که 12 ساله بود
رئیس جمهور درخصوص پروژه بیمارستان شهرستان بهمئی گفت: در دور اول سفر وقتی به این پروژه درمانی بازدید کردیم، دیدیم که پروژه مربوط به 12 سال پیش بوده، لذا دولت تمام همت خود را گذاشت و کارها انجام گرفت و انتظار مردم برای این مرکز درمانی پایان یافت.
ضرورت وجود پزشک های متخصص در مناطق محروم
وی افزود: استاندار پیگیری کنند که مشوق هایی مثل ساخت مسکن برای پزشکان انجام گیرد تا پزشک های متخصص در منطقه بمانند.
آیت الله رئیسی افزود: مصوبات این سفر نیز باید از سه طریق پیگیری شوند؛ اول از طریق استاندار، دوم معاون اجرایی رئیس جمهور، سوم مدیرانی که مسوولیت گرفته اند، چهارم رسانه ها پروژه ها را از مسوولان پیگیری کنند تا کارها در زمان خود به ثمر بنشینند.
موضوع فرودگاه به وزیر راه و شهرسازی ارجاع داده می شود
رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که استان برای سرمایه گذاری نیاز به فرودگاه دارد، گفت: حتما باید روزی یک پرواز یا دو پرواز با مرکز وجود داشته باشد، و این موضوع به وزیر راه و شهرسازی ارجاع داده می شود.
رئیس جمهور در خصوص مسکن اصحاب رسانه اظهار کرد: اگر رسانه ها از طریق وزارت راه تعاونی تشکیل دهند، می توانند زمین بگیرند و منازلی برای آنها احداث شود.
احداث راه آهن 60 سال طول می کشد؟
آیت الله رئیسی در پاسخ به اینکه «مسوولان پیشین گفته اند که 60 سال طول می کشد که ریل راه اهن در این استان انجام بگیرد»، گفت: این مطالبه به حقی است و حتما جزو برنامه های ما خواهد بود، 60 سال خیلی زیاد و دور پنداشته شده و ما معتقدیم با پیگیری جهادی این کارها خیلی زودتر قابل انجام است و ان شالله بتوانیم خبر خوش اتصالات ریلی را به مردم کهگیلویه و بویراحمد بدهیم.
سد آبریز مطالبه همه مردم استان
آیت الله رئیسی در پاسخ به خبرنگار کبنا نیوز به نمایندگی از پایگاه های خبری استان گفت: سد آبریز خواسته و مطالبه همه مردمی بود که در سفر می دیدیم که در مرکز پیگیری خواهیم کرد.
 رئیس جمهور اضافه کرد: متاسفانه در استان شاهد یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم. اگر چه به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده، اما بسیاری کارها در زمان خودش انجام نشده و امروز تبدیل به عقب‌ماندگی‌های انباشته شده است، اما مردم اطمینان داشته باشند که جبران این عقب‌ماندگی‌ها در اولویت کار دولت است.

  
فایل صوتی سخنان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جمهور گفت: آبگیری سد چمشیر با پیگیری کارشناسان و وزارت نیرو و استاندار به نتیجه رسید، اگر کار شبانه روزی نمی شد، این پروژه نتیجه نمی‌رسید.
باید مدیریت آب صورت بگیرد
آیت الله رئیسی با بیان اینکه انتظار داشتیم برخی کارها زودتر به نتیجه برسد، گفت: باید مدیریت آب صورت بگیرد، استان کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد، باید آب در حوزه شرب و کشاورزی مدیریت شود.
رئیس جمهور تاکید کرد که سدهای در دست اجرا باید پیگیری شوند، آبرسانی شود و مردم در استان مشکل آب شرب و کشاورزی نداشته باشند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیاردی در مجتمع پتروشیمی گفت: این مجتمع تولیدی و اشتغال زا است، که برای جلوگیری از هدر رفت فلرهای گازی احداث شد.
نباید این پروژه تا 30 سال طولانی می شد
وی با اشاره به بهره برداری از جاده پاتاوه دهدشت گفت: این پروژه مصوبه زمان سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد است و نباید این پروژه تا 30 سال طولانی می شد.
تأکید بر بومی گزینی استخدام
آیت الله رئیسی با اشاره به درخواست کارگران پروژه های عمرانی برای اشتغال زایی گفت: کارگران پروژه‌های تمام شده باید در پروژه های جدید به کار گرفته شوند تا احساس بیکاری نکنند و به پروژه بعدی منتقل شوند.
وی با اشاره به بومی گزینی جذب نیرو گفت: بومی گزینی به این معنا است که افراد همان منطقه گرفته شوند، منظور این است  که مردم شهرهای همجوار بومی همان منطقه باشند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص لزوم توجه دوچندان به استان برای خروج از محرومیت، به حضور گرم و صمیمی مردم در همایش رئیس جمهور اشاره کرده و گفت: صفا و صمیمیتی مردم روز گذشته از خود نشان دادند مسوولیت آور است و باید کاری کنیم که دغدغه مردم کم شود.
مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار مسوولیت های اجتماعی استان
رئیسی بیان کرد: وزارت نفت تحت عنوان مسوولیت های اجتماعی وظیفه دارد که برای توسعه استان هزینه کند، که مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد تومان برای سفر دوم اعتبار مسوولیت های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه ما با عقب ماندگی تاریخی در استان مواجه هستیم، افزود: کارهای زیادی انجام گرفته ولی برخی کارها کند انجام گرفته و در زمان خود تمام نشده و همین موجب عقب ماندگی شده است.
چرا سفر استانی می روید؟
رئیس جمهور همچنین در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران برای طولانی‌تر شدن سفرش به استان برای بازدید از بخش‌های دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در برابر این درخواست، برخی به ما خرده می‌گیرند که چرا اینقدر سفر استانی می‌رویم، اما ما تحت تاثیر این سخنان قرار نمی‌گیریم و کار در استان‌ها برای ما اولویت دارد و باز هم برای پیگیری کارها و مصوبات به استان‌ها و از جمله کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم با کار جهادی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.
رئیسی بیان کرد: تلاش ما این است که با کار جهادی عقب ماندگی ها را در استان جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه چند استان داریم که کارها باید سریع در انها انجام شود، گفت: برای این استان و استان هایی که مشکلاتی از این دست دارند که اعتبارات ویژه تر دیده می شوند، باید سریع به آنها توجه کنیم، این استان ها در اولویت قرار دارند، ولی باید کار شود تا اعتبارات سریع جذب شوند.
ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم
آیت الله رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم اظهار داشت: دولت در حال تلاش برای ایجاد ثبات در سفره و معیشت مردم و حتی بازار و حذف تاثیرگذاری نوسانات ارزی در قیمت کالاهای اساسی و کلیت بازار است. اعطای کالابرگ و اجرای این طرح می‌تواند تاثیرگذاری نوسانات ارزی بر سفره مردم را تا حدود زیادی کنترل کند.
اگر نتوانیم در عرصه داخلی ثبات داشته باشیم در عرصه روابط خارجی نیز موفق نخواهیم بود
رئیس جمهور در پاسخ به این مسئله که چگونه دولت توانسته روابط خارجی را به شکل مطلوبی گسترش دهد اما نتوانسته قیمت کالاهای اساسی را کنترل کند، تصریح کرد: سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و اگر ما نتوانیم در عرصه داخلی ثبات و پیشرفت داشته باشیم در عرصه روابط خارجی نیز موفق نخواهیم بود.
رئیسی خاطرنشان کرد: اینکه امروز توانسته‌ایم سیاست خارجی را بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت با موفقیت پیش ببریم نتیجه تلاش جوانان و مردم عزیزمان است. امروز به هر کشوری که سفر می‌کنیم از توانمندی ملت ایران در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تجلیل و از آن با احترام و افتخار یاد می‌کنند.
رئیس جمهور اضافه کرد: همین دفاتر فناوری ایران که در سفر به کشورهای آفریقایی تاسیس شد، حاصل تلاش‌ها و افتخارآفرینی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی و دیگر استان‌های کشور است. بدانید که در کشور کارهای بزرگی در حال انجام است و اخبار موفقیت‌های بزرگ‌تر نیز به گوش همگان خواهد رسید.
رئیسی به احیای 44 واحد صنعتی و تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: تعداد کل واحدهای احیا شده در سراسر کشور به 5 هزار واحد رسیده و مردم اطمینان پیدا کرده‌اند که وقتی دولت توانسته 5 هزار واحد تعطیل یا نیمه تعطیل را احیا کند، می‌تواند بقیه این واحدها را نیز احیا کند و این حاصل تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی است. دشمن به دنبال مشکل‌تراشی برای ماست، اما ملت ایران با قدرت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
پزشک متخصص فرقش چیه باکارمندی که داره دراین نظام خدمت میکنه؟ما کارمند داریم شهرسیسخت دربدترین شرایط داره رهن واجاره میده وشما حتی حق مسکن بهش نمیدیدبعداینقدداریدناز پرستارودکتررامیکشید...بس کنید این همه تبعیض وبی انصافی...
ح. شاکری نیا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشکلات زیادی در کشور داریم اما همین که دولت تلاش میکنه، استاندار تلاش میکنه بازهم مایه ی دلگرمی مردمه
ss
Iran, Islamic Republic of
ماحصل کار دولت رئیسی در استان چه بود؟
هزینه میلیاردی سفر - افتتاح پروژه هایی که قبلا چند بار افتتاح شده بود مثل پارک آبی جاده دهدشت - رئیسی در اجتماع مردم یاسوج ضعیف و بی برنامه صحبت کرد حالا یک عده ای رند یاساده جمع کردند و برایش دست زدند آینده شما را قضاوت خواهد کرد
آگاه
Iran, Islamic Republic of
والا کروناهم تموم وابیه وفقط یه نمدی وش ساختن سی افزایش حقوق عده ای...شغل پرستاری یعنی همین...شایداصلا مریضی بیادبدتروکرونا هی ایخوان افزایش بیین...الان هم که تموم وابیه سیچه هنی پرداخت ایابو...🤔ماشالاوضع بودجه وطرحل عمرانی هم گل وبلبله...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
فایل های مرتبط
1