تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۷۸
با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت

مراسم کلنگ زنی حسینیه ابوالفضل العباس (ع) قشقایی ها گچساران /آیا اتحاد قشقایی ها شکل می گیرد?

۱
کبنا ؛مراسم کلنگ زنی حسینیه  ابوالفضل العباس (ع) قشقایی ها گچساران با حضور وزیرصنعت ،معدن و تجارت ،غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از بزرگان ریش سفیدان و معتمدین و جوانان ایل بزرگ قشقایی در منطقه 500دستگاه گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: وزیر صنعت،معدن و تجارت در این آیین و در جمع قشقایی های گچساران اظهارکرد:امروز حمایت از تولید ملی و نیز رونق تولید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کار بسیار مقدسی است،امروز هم خدا توفیق داد که هم مجتمع پالایشگاه خان احمد باشت و هم این حسینیه کلنگ زنی شود.
رضا رحمانی افزود: کلنگ زنی پالایشگاه شهرک صنعتی خان احمد آغاز حرکت جدیدی در استان خواهد بود که برای رونق فعالیت های صنعتی و معدنی ، ظرفیت خوبی در استان است که ان شاءالله باید این ظرفیت ها همرسانی بشوند.
رحمانی تصریح کرد:در این استان معدن داریم که باید برای صنایع معدنی ،کشاورزی ،صنایع تبدیلی و وابسته هم برنامه ریزی شود و بنده از همکاران هم خواستم که در استان مطالعات کاملی انجام شود تا ببینیم چه اقدامات خوبی می توان دراین استان انجام داد.
در ادامه این آیین وزیر صنعت نیز برای دقایقی با زبان ترکی در جمع قشقایی های گچساران مطالبی را بیان کرد: واقعا خوشحال هستم که امروز در جمع ایل پرافتخار بزرگ قشقایی هستم ،ایل بزرگ قهرمان و شهید پرور که این افتخار ماست.
وی افزود:امروز در جمع شما عزیزان هستم و سلام من را  به تمام  هم زبانانم در ایل قشقایی برسانید. جناب تاجگردون دوست صمیمی بنده هستند و بارها از خوبی ها و ویژگی های و افتخارات قشقایی های  گچساران برایم تعریف کرده است و اینجانب هم شناخت کافی نسبت به این قوم با اصالت و ریشه دار را دارم..
رحمانی گفت:در آن دوران نمایندگی مجلس هر وقت کار و موضوعی با آقای تاجگردون داشتیم، کارمان را انجام می دادند و ایشان شخصیت برجسته ای هستند و فعالیت های جناب تاجگردن را هم روحی و هم جسمی حس می کنم.
وزیرصنعت درادامه اظهارکرد:آقای احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همدوره بنده در مجلس بودند و انسان وارسته و باسوادی هستند و آینده این استان را با وجود آقای احمدی روشن می بینم.
وی درادامه تصریح کرد:امروز دشمن هم با تهاجم اقتصادی و ایجاد جنگ روانی مشکلاتی را در مملکت ایجاد کرده است که امیدواریم با تلاش و همت بیشتر این مشکلات را همچون گذشته پشت سر بگذاریم و موفقیت هایمان هم فزونی یابد.
از حواشی این آیین شوخی های همیشگی "رسول شعبانی" ،جانباز گچسارانی بود که درهنگام ورود وزیر صنعت به آیین کلنگ زنی با کنایه به وزیر گفت: از موقع حضورتان در وزارت خانه ،مرغ هم گران شده که وزیر با تبسمی می گوید "این موضوع به وزیرجهاد کشاورزی مربوط است"
گفتنی است: حضور صمیمانه و پرشور بزرگان، ریش سفیدان، لیدرهای سیاسی، جوانان صاحب نام قشقایی در این مراسم کاملامشهود بود  اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا اتحاد قشقایی های گچساران که یکی از تاثیرگذارترین قوم در انتخابات گچساران می باشد مجددا شکل خواهد گرفت؟

گزارش: حبیب قلندری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قوم لر
Iran, Islamic Republic of
اینم برای ترک زبانان مظلوم گچساران.
روز خوش
Iran, Islamic Republic of
چقدر تنگ نظرانه وگزینش می نویسید مراسم سخنران اصلی دیگری داشت که سوابق افتخارات وشهدای قشقایی را تبیین کرد مگردورببنت کور وگوشهایت سنگین بود که اصل رها کردی وبه حاشیه چسبیدی.. شما قابل درمان نیست که اصل را لوث وفرع را بوق و کرنا می کنید.. قلندری کجایی!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1