تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۴۲۵۲۱

فیلم| رونمایی از مدرنترین خودروی هوش مصنوعی جهان در دهدشت

۶
فایل مرتبط کبنا ؛احمدرضا افشاری مخترع ۲۵ساله دهدشتی که اختراعات زیادی را به ثبت رسانده است؛ پس از دو سال تلاش مداوم بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی خودرو، موفق به ساخت سیستم‌های مدرنی در این زمینه شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروزه با وجود افزایش تعداد تصادفات در جاده‌ها سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند کمک زیادی در جلوگیری از بحث تصادف داشته باشند. 
احمدرضا افشاری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این خودرو می‌تواند احساسات راننده را بسنجد که حالات عصبی، مستی، وحشت‌زدگی، خوشحالی و … را می‌سنجد، چنانچه راننده مست یا عصبانی باشد، خودرو اجازه نمی‌دهد پدال گاز زیاد فشرده شود، سرعت خودرو کنترل می‌شود تا راننده با عصبانیت و مستی رانندگی نکند. 
وی بیان داشت: اگر راننده خواب‌آلود باشد خودرو رصد می‌کند و تشخیص خواب‌آلودگی و اعلام هشدار می‌دهد. همچنین انسان‌ها، خودرو‌ها و انواع حیوانات را تشخیص می‌دهد تا با آن‌ها برخوردی نداشته باشد. سیستم هوش مصنوعی خودرو انواع تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را تشخیص می‌دهد و سرعت خودرو را متناسب با آن‌ها کاهش می‌دهد. 
این مخترع دهدشتی ادامه داد: همچنین شیب و پیچ جاده قبل از رسیدن به مسیر، خطوط سفید جاده برای کنترل سرعت اتوماتیک خودرو و جلوگیری از انحراف آن از جاده و شرایط آب و هوایی را تشخیص می‌دهد و اگر بارندگی باشد اجازه نمی‌دهد راننده سرعت زیادی را به خودرو تحمیل کند.
وی با بیان اینکه سیستم‌های کنترل از راه دور برای چک کردن و بالا و پایین آوردن شیشه‌های خودرو از طریق اپلیکیشن موبایل انجام می‌شود، افزود: سیستم روشنایی هوشمند به نحوی که هوا تاریک شود خودرو به طور اتوماتیک چراغ‌ها را روشن می‌کند، همچنین این خودرو مجهز به سیستم برف پاک‌کن هوشمند است تا با بارش باران یا شستن شیشه، برف پاک‌کن‌ها به طور اتوماتیک شیشه را خشک کند. 
این مخترع با اشاره به آپشن‌های جالب و مفید در بخش هوش مصنوعی خودرو، بیان داشت: در این شرایط خاص کرونایی اولین کاری که خودرو انجام می‌دهد بررسی می‌کند که آیا سرنشین‌های خودرو ماسک صورت استفاده کرده‌اند و تا زمانی که ماسک نزده باشند اجازه رانندگی نمی‌دهد.
افشاری در ادامه افزود: از جمله سیستم‌های کار شده، می‌توان به کنترل صوتی از راه دور خودرو اشاره کرد، به نحوی که شما با صدا زدن می‌توانید خودرو را خاموش و روشن کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1