تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۳۳۷۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

بهشت گمشده بویراحمد غرق در مشکلات ( + فیلم )

۳
۵
فایل مرتبط کبنا ؛
روستای قلات شهرستان بویراحمد از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که بهشت گمشده شهرستان بویراحمد نامیده می‌شود و آب و هوای خنک و مطبوع، رودخانه خروشان و منظره‌های طبیعی مثال‌زدنی آن زبان زد عام و خاص است. با این حال مشکلات زیاد آن از جمله نبود جاده، نبود جدول کشی، نبود روشنایی در کوچه‌ها، نبود اینترنت گرفتاری زیادی را برای روستاییان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا، طبیعت، رودخانه و مکان‌های تفریحی و گردشگری روستای قلات، این منطقه را نسبت به سایر مناطق دیگر کهگیلویه و بویراحمد ممتاز کرده، اما متأسفانه مردم روستا به شدت از نبود آنتن دهی خطوط تلفن همراه، اینترنت ضعیف، کوچه‌های خاکی و همچنین از نبود مکان‌های فرهنگی [مسجد] و آب آشامیدنی مناسب گلایه دارند.
   
فیلم ) گلایه‌های شدید اهالی روستای قلات از مسئولان و در خواست برای رسیدگی به مشکلات این روستا
به گزارش کبنا نیوز، در صورت وجود امکانات لازم، این روستا ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز مهم گردشگری شهرستان بویراحمد را دارد. یکی از روستاییان می‌گوید «زمان رأی گیری که می‌شود، می گویند، برویم قلات، ما روستاییان آگاهی نداریم و این افراد هم از این محرومیت سوءاستفاده می‌کنند».
یکی دیگری از روستاییان از مشکلات جاده می‌گوید و بیان می‌کند که کوچه‌های روستای قلات بویراحمد شامل طرح هادی روستایی می‌باشد، ولی جاده‌های روستا خاکی است و مشکلاتی به خصوص در زمستان ایجاد می‌کند.
یکی از زنان این روستا می‌گوید: مسجد روستا سال‌ها است نیمه کاره مانده و کسی برای ساختن آن نمی‌آید. اینترنت نداریم، دانشجو و دانش آموز داریم که برای حضور در کلاس درس و امتحانات‌شان و آنتن دهی اینترنت باید به بالای کوه بروند.
این زن روستایی ادامه داد: می‌گویند؛ قلات بهشت گمشده است، چه بهشت گمشده‌ای که هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود و فقط زمان رأی گیری سراغ ما می‌آیند!
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000433/nf00433794-1.jpg
یکی دیگر از اهالی روستا در خصوص عدم آنتن‌دهی اینترنت، اظهار داشت: باید در روز دو ساعت دانش آموز‌ان  روستای قلات را به روستای کناری ببریم، یا باید به شهر برویم تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند و کلاس درس‌شان برقرار شود.
این مرد روستایی می‌گوید: بارها نزد آقای امیری مدیرعامل شرکت مخابرات رفته‌ایم و ایشان قول داده‌اند ولی الان بیشتر از 6 ماه است که هیچ اتفاقی نیفتاده است. وضعیت قلات نسبت به روستاهای اطراف خیلی محروم‌تر است. روستای دهنو و روستای تنگ سرخ در پایین دست و بالا دست ما از کیفیت خوب اینترنت برخوردارند. روستای ما در گوشه‌ای است و کسی رسیدگی نمی‌کند.
او می‌گوید: در زمستان موقع بارندگی ماشین از این منطقه بالا نمی‌آید، به دلیل اینکه اینجا جدول و کانال‌های هدایت آب و سیلاب ندارد. اهالی روستا مشکلات را بارها با فرمانداری و بخشداری در میان گذاشته‌اند ولی هیچ کاری نکرده‌اند.
یکی از مشکلات دیگری که اهالی روستا به آن اشاره می‌کنند نبود روشنایی و تیر چراغ برق است. همچنین نبود زیرساخت‌های ورزشی یکی دیگر از دغدغه‌های جوانان روستای قلات است که جوانان روستا به جد پیگیری ساخت سالن ورزشی چند منظوره در این روستا هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما دو دوره رای به آقای زارع دادید و خدایی اینطور شد که حق خود را زیر پا گذاشتید جای بسی تامل
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
قلات رو فروختن به غیره بومی ها تموم شد رفت . خودشون هم جدول کشیش کنن این متن که تازه به باد قلات افتادین هم یکی از همون پول دار ها که زمین خرید تدارک دیده که محله ویلاشو درست کنه وگرنه هیشکه به فکر مردم عادی نیست
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
مشکلات ما نبود نماینده هست که نداریم.
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1