کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نودمین جلسه ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) روایت تلخ رئیس بیمارستان شهید جلیل از وضعیت بیماران کرونایی

28 مهر 1399 ساعت 11:54

شاهد جنگ تن به تن خانواده‌ها با کرونا هستیم و از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم فکری به حال عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها کنند چرا که با این وضعیت کرونا همه را شکست خواهد داد.


جاوادن سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در نودمین جلسه ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد که امروز (دوشنبه 28 مهر ماه 99)  به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، هشدار جدی به خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی داد و گفت: شاهد جنگ تن به تن خانواده‌ها با کرونا هستیم و از مسئولان استانی می‌خواهیم فکری به حال عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها کنند چرا که با این وضعیت کرونا همه را شکست خواهد داد.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: اکنون نگاه‌ها و نگرش‌ها بر حوزه درمان معطوف شده درحالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده‌ها و افراد خانواده شروع شده است.
سعید جاودان سیرت افزود: تغییرات آماری مبینی بر افزایش تعداد بیماران سرپایی، بستری و افزایش مرگ و میر، بیانگر یک سری اشکالات در اجرای برنامه‌هایی است که توسط ما در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: نیازمند یک کارشناسی و چکش کاری مطلوب‌تر در بحث آمار و ارقام بیماری کرونا هستیم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: اکنون نگاه‌ها و نگرش‌ها بر حوزه درمان معطوف شده در حالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده‌ها و افراد خانواده شروع شده است.
جاودان سیرت بیان کرد: مشکل ما درون خانواده‌هاست، چرا که افراد خانواده‌ها یکی یکی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و این مشکلات باعث می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، وضعیت بدتر از این شود.
وی خاطرنشان کرد: آمار تعداد بیماران و فوتی‌های کرونا از فروردین ماه افزایش بسیاری داشته و این زنگ خطری برای جامعه است.
این پزشک متخصص عفونی ادامه داد: طبق تحقیقات میدانی که داشتیم، بیماری مسری‌تر شده و به این دلیل است که بیماری در خانواده‌ها، خانه به خانه در حال انتقال است و این مشکل جامعه و آحاد مردم است.
جاودان سیرت اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی این وضعیت این است که نتوانستیم چرخه انتقال بیماری را قطع کنیم و این چرخه انتقال از چند روش درحال صورت گرفتن است.
وی ارتباطات مستقیم و حضور در جلسات و مراسمات را از عوامل چرخه انتقال بیماری دانست و عنوان کرد: عدم همراهی مردم ما را زمین گیر می‌کند و اگر پیشگیری‌ها را هم اکنون در دستورکار قرار ندهیم، شاید با ورود آنفلوآنزا دچار یک بحران اساسی شویم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد: پس از بسیاری از مراسمات تشییع و تدفین به خصوص مراسمات تشییع و تدفین فوتی‌های کرونا، تعداد مراجعات به بیمارستان بیشتر می‌شود.
جاودان سیرت گفت: پیشنهاد می‌کنم که ارگانی مشخص شود که تشییع و تدفین را برعهده بگیرد و از ورود و حضور مردم در این مراسمات جلوگیری کند که با این کار بخشی از مشکلات را می‌توان حل کرد.
وی افزود: باید به سمتی برویم که به یک تعطیلی که همه صنوف و ارگان‌ها را دربربگیرد، برسیم. اگر این تعطیلی صورت نگیرد، این روند چرخه انتقال را نمی‌توانیم بشکنیم و انتقال همچنان صورت می‌گیرد و برای جامعه مشکل ساز است.


کد مطلب: 426687

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/426687/فیلم-روایت-تلخ-رئیس-بیمارستان-شهید-جلیل-وضعیت-بیماران-کرونایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1