تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۵۰۵۰۷۶
حمیدرضا پیمان‌جو، مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

شتاب در محور یاسوج–شیراز | پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به ۴۰ درصد رسید / عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت تونل کوه پات / پیشرفت ۳۵ درصدی در محور چین–تهلیون، لوداب در مسیر توسعه ارتباطی / تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک آغاز شد / پیشرفت ۷۵ درصدی در قطعه سوم لنده–تراب / آمادگی کامل برای زمستان ۱۴۰۴ | راهداری استان با انسجام عملیاتی به استقبال سرما می‌رود

۱
کبنا ؛در سرزمینی که کوه و رود و روستا در هم تنیده‌اند، جاده نه فقط مسیر عبور، که رشته‌ی اتصال زندگی‌هاست. در استان کهگیلویه و بویراحمد، جاده‌ها روایت‌گر عدالت‌اند؛ آن‌گاه که از دل خاک محرومیت می‌گذرند و به امید آبادانی می‌رسند. پروژه‌های اخیر راهداری استان، تصویری روشن از یک حرکت هدفمند و منسجم را ترسیم می‌کند؛ حرکتی که از لکه‌گیری محورهای پرتردد تا آسفالت‌ریزی روستاهای فاقد زیرساخت، از احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تا اصلاح نقاط حادثه‌خیز، همگی در راستای یک هدف مشترک‌اند: ارتقای ایمنی، تسهیل دسترسی و کاهش شکاف‌های ارتباطی.
به گزارش کبنا نیوز، از پیشرفت ۵۰ درصدی در چال شاهین تا بهره‌برداری کامل از مسیر گره‌ای–چاسخار، از شتاب در مارگون تا تعریض مسیرهای باشت و لنده، هر پروژه نه فقط یک عدد، بلکه یک گام به سوی عدالت فضایی است. این پروژه‌ها با مجموع میلیاردها ریال اعتبار، نشان می‌دهند که راهداری استان نه‌تنها در اجرا، بلکه در برنامه‌ریزی، نظارت و تعامل بین‌بخشی نیز به بلوغ مدیریتی رسیده است. در این میان، جلسات هم‌اندیشی با پلیس راه و راه و شهرسازی، شناسایی ۶۳ نقطه پرتصادف، و تدوین قراردادهای زودبازده، گواهی بر رویکرد علمی و داده‌محور اداره‌کل راهداری است؛ رویکردی که به جای واکنش‌های مقطعی، به دنبال اصلاح ساختاری و پایدار است. اما آن‌چه این مسیر را انسانی‌تر می‌کند، نه فقط بتن و آسفالت، بلکه تأثیر اجتماعی آن است: کاهش زمان سفر، تسهیل حمل محصولات کشاورزی، دسترسی سریع‌تر به مراکز درمانی، و مهم‌تر از همه، بازگرداندن حس تعلق و امید به روستاییانی که سال‌ها در حاشیه مانده‌اند. در آستانه زمستان، با اعلام آمادگی کامل نیروهای راهداری، می‌توان گفت که این مجموعه نه‌تنها در ساخت، بلکه در صیانت از راه‌ها نیز مسئولانه عمل می‌کند. این آمادگی، حاصل انسجام مدیریتی، گزارش‌گیری دقیق، و اعتماد به توان نیروهای بومی است. به‌همین با حمیدرضا پیمان‌جو، مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت پروژه‌های این اداره‌کل به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.
حمیدرضا پیمان‌جو در گفت‌وگو با کبنا نیوز با قدردانی و همراهی همه کارکنان اداره‌کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی چال شاهین در شهرستان بویراحمد خبر داد.
       
وی اعلام کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی چال شاهین با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور و بهبود دسترسی روستاهای اطراف، در شهرستان بویراحمد در حال اجراست.
وی با اشاره به روند اجرایی پروژه افزود: این طرح با اعتبار ۲۴.۸ میلیارد تومان و تحت نظارت معاونت فنی و راه‌های روستایی استان در حال اجراست و تاکنون به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
پیمانجو درباره جزئیات فنی پروژه اظهار کرد: طول مسیر اجرای طرح ۶ هزار و ۹۰۰ متر است که شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۲۱ هزار مترمکعب، خاکریزی ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، اجرای اساس ۶ هزار و ۹۳۵ مترمکعب، آسفالت‌ریزی به مساحت ۲۴۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع سانتی‌متر، احداث دیوار حائل به طول ۴۰ متر و ساخت کانال هدایت آب بتنی به طول ۶۰ متر می‌شود.
مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر افزایش ایمنی تردد، زمینه رونق اقتصادی منطقه، تسهیل در حمل‌ونقل محصولات کشاورزی و دسترسی سریع‌تر روستاییان به مراکز خدماتی فراهم خواهد شد.
وی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور یاسوج–شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۷۱۰ میلیارد ریال خبر داد و اعلام کرد: پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور یاسوج–شیراز با مبلغ پیمان ۷۱۰ میلیارد ریال و به طول ۱۵ کیلومتر در حال اجراست.
وی افزود: این پروژه از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری کشور تأمین اعتبار شده و تاکنون به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
پیمانجو با اشاره به اهداف اجرایی طرح تصریح کرد: اجرای این پروژه با هدف ارتقای ایمنی مسیر، بهبود کیفیت آسفالت و تسهیل در تردد مسافران و ساکنان منطقه صورت می‌گیرد.
شتاب در محور یاسوج–شیراز | پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به ۴۰ درصد رسید / عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت تونل کوه پات / پیشرفت ۳۵ درصدی در محور چین–تهلیون، لوداب در مسیر توسعه ارتباطی / تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک آغاز شد / پیشرفت ۷۵ درصدی در قطعه سوم لنده–تراب / آمادگی کامل برای زمستان ۱۴۰۴ | راهداری استان با انسجام عملیاتی به استقبال سرما می‌روداتمام عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی برم‌ الوان – سراسیاب در بهمئی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایان عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی برم‌ الوان – سراسیاب (مامازینب) در شهرستان بهمئی، بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی برم‌ الوان – سراسیاب (مامازینب) در شهرستان بهمئی با موفقیت به پایان رسید.
وی افزود: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر و ۳۰۰ متر و عرض ۶ متر، با مبلغ اولیه پیمان ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شد و با اعمال افزایش ۲۵ درصدی، مبلغ نهایی آن به ۲۶۰ میلیارد ریال رسید.
پیمانجو با اشاره به اهمیت ارتباطی این مسیر بیان کرد: راه برم‌ الوان – سراسیاب علاوه بر ایجاد اتصال بین دو شهرستان بهمئی و لنده، مسیر تردد و دسترسی نزدیک به ده روستای بخش سراسیاب از جمله مامازینب، دره خرزهره، آب الوان، آبسل، برم‌ الوان و شیلاودان را نیز فراهم می‌کند.
مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: اجرای این پروژه با هدف ارتقای ایمنی، تسهیل در حمل‌ونقل روستایی، کاهش زمان سفر و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه انجام شده و نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه دارد.
پیمان‌‌جو گفت: عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دهدشت–تونل کوه پات از کیلومتر ۱۱۸ تا کیلومتر ۱۳۶ محور پاتاوه–دهدشت، به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شده است.
وی افزود: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تأمین شده و در ادامه برنامه‌های این اداره‌کل برای ارتقای سطح خدمات در محورهای اصلی استان اجرا می‌شود.
پیمانجو با اشاره به اهمیت این محور ارتباطی تصریح کرد: مسیر دهدشت–تونل کوه پات از جمله راه‌های پرتردد جنوب استان است و اجرای این پروژه موجب افزایش ایمنی، روان‌سازی تردد، کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک وسایل نقلیه خواهد شد.
پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه بهسازی محور چین–تهلیون در بخش لوداب
حمیدرضا پیمانجو، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور چین–تهلیون در بخش لوداب شهرستان بویراحمد با مبلغ پیمان ۱۱۳ میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون به ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی با اشاره به جزئیات فنی پروژه افزود: طول مسیر این محور ۳.۵ کیلومتر است که تاکنون یک کیلومتر و ۳۰۰ متر از آن بهسازی و آسفالت‌ریزی شده است.
پیمانجو با بیان اهمیت ارتباطی این مسیر تصریح کرد: محور چین–تهلیون از راه‌های ارتباطی مهم روستاهای منطقه لوداب محسوب می‌شود و اجرای این پروژه نقش مؤثری در ایمن‌سازی مسیر، کاهش زمان تردد، تسهیل دسترسی روستاییان به مرکز شهرستان و بهبود مبادلات اقتصادی و اجتماعی دارد.
شتاب در محور یاسوج–شیراز | پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به ۴۰ درصد رسید / عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت تونل کوه پات / پیشرفت ۳۵ درصدی در محور چین–تهلیون، لوداب در مسیر توسعه ارتباطی / تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک آغاز شد / پیشرفت ۷۵ درصدی در قطعه سوم لنده–تراب / آمادگی کامل برای زمستان ۱۴۰۴ | راهداری استان با انسجام عملیاتی به استقبال سرما می‌رودحمیدرضا پیمانجو، اظهار کرد: پروژه بهسازی و تعریض محور پشت‌کوه باشت–گلستان (قطعه اول) به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، در هفته دولت ۱۴۰۴ کلنگ‌زنی شد و در مدت کمتر از یک ماه، عملیات خاکبرداری ۴ کیلومتر از مسیر انجام شده است.
وی که به همراه استاندار، معاونان فرماندار باشت، معاون فنی و نظارت بر راه‌های فرعی و روستایی، رئیس راهداری شهرستان باشت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روند اجرای پروژه بازدید کرده بود، افزود: سرعت اجرای عملیات عمرانی در این محور مطلوب ارزیابی می‌شود و امید می‌رود پروژه پیش از موعد مقرر در قرارداد به بهره‌برداری برسد.
پیمانجو با اشاره به اهداف این پروژه اظهار داشت: ارتقای ایمنی، کاهش زمان سفر، تسهیل تردد و افزایش سطح دسترسی روستاهای منطقه به محورهای اصلی شهرستان باشت از جمله اهداف اجرای این طرح است؛ بی‌تردید بهره‌برداری از آن موجب رضایتمندی مردم شریف منطقه خواهد شد.
وی در ادامه افزود: پروژه بهسازی و تعریض راه روستایی منصورآباد–برغون–گروس–سراب‌بیز در شهرستان باشت، در هفته دولت ۱۴۰۴ کلنگ‌زنی شد و تاکنون به پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دست یافته است.
وی که به همراه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار باشت، معاون فنی و نظارت بر راه‌های فرعی و روستایی، رئیس راهداری شهرستان باشت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روند اجرای پروژه بازدید میدانی داشت، افزود: این پروژه به طول ۹.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون ۶.۵ کیلومتر عملیات خاکبرداری و بیش از یک کیلومتر عملیات بیس‌ریزی انجام شده است.
پیمانجو درباره مشخصات فنی مسیر اظهار داشت: عرض فعلی محور ۵ متر است که با اجرای کامل پروژه به ۷.۳۰ متر افزایش خواهد یافت و مسیر به‌صورت دوطرفه و استاندارد برای تردد اهالی و ناوگان حمل‌ونقل تجهیز می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای عملیات عمرانی گفت: با توجه به روند موجود، برنامه‌ریزی شده است این پروژه پیش از موعد مقرر و در دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی گره‌ای–چاسخار در شهرستان چرام با موفقیت به پایان رسید.
وی افزود: این پروژه به طول ۵.۷۰۰ کیلومتر و با عرض متغیر بین ۵.۵ تا ۶ متر اجرا شده و شامل مراحل انفجار، خاکبرداری، زیرسازی، قیرپاشی و اجرای کامل آسفالت بوده است.
پیمانجو با اشاره به نظارت فنی پروژه اظهار داشت: این محور ارتباطی زیر نظر اداره نظارت راه‌های فرعی و روستایی معاونت فنی و نظارت راه‌های فرعی و روستایی اجرا شده و با تکمیل آن، راه ارتباطی چرام به طسوج نیز برقرار شده است.
       
مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل تردد اهالی، موجب دسترسی سریع‌تر به خدمات، کاهش زمان سفر و ارتقای ایمنی مسیر خواهد شد.
 پیمانجو در ادامه بیان کرد: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح امامزاده جعفر در محور گچساران–باشت از تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۴ آغاز شده و با مبلغ قرارداد ۸۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، تحت نظارت معاونت راهداری در حال اجراست. مدت اجرای این قرارداد ۱۸ ماه تعیین شده است.
وی با اشاره به جزئیات فنی پروژه اظهار داشت: تاکنون ۶۲۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۷ تُن آرماتوربندی، ۹۵۵ مترمکعب خاکبرداری و اجرای آبرو دهانه ۲ متری انجام شده است. در حال حاضر ماشین‌آلاتی شامل دو دستگاه بیل زنجیری، سه دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه سایپا و سه خودروی سبک در کارگاه فعال هستند.
پیمانجو افزود: امروز نیز عملیات آرماتوربندی پایه A پل و بتن‌ریزی کوله پل دهانه دو متری در حال انجام است. در این پروژه، یک رئیس کارگاه، دو نقشه‌بردار، ۱۲ نیروی فنی، هشت کارگر اجرایی و پنج راننده ماشین‌آلات سنگین مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری استان میزان پیشرفت فیزیکی پروژه را تاکنون ۱۲ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: با توجه به موقعیت این تقاطع و حجم بالای تردد در محور گچساران–باشت، اجرای این طرح نقش مؤثری در کاهش حوادث رانندگی، ایمن‌سازی مسیر و ساماندهی ترافیک ورودی شهر خواهد داشت.
پیمانجو گفت: پروژه ایمن‌سازی و آسفالت راه‌های فرعی لنده–تراب (قطعه سوم) با مبلغ قرارداد ۱۳۵ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال و تحت نظارت معاونت راهداری در شهرستان لنده در حال اجراست.
وی در تشریح احجام اجرایی پروژه افزود: این طرح شامل عملیات خاکبرداری، خاکریزی، پی‌کنی، ۴ هزار و ۷ مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۰۰۸ مترمکعب اجرای تورسنگ (گابیون) است که اغلب مراحل مطابق با زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده انجام شده‌اند.
پیمانجو ادامه داد: تاکنون ۳۳۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۱۷۶۰ مترمکعب خاکریزی، ۲۰۰۰ مترمکعب اجرای گابیون و ۱۳۹۲ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده و پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.
وی با اشاره به روند فعلی اجرا تصریح کرد: اکیپ اجرایی هم‌اکنون در حال رفع نقایص جزئی، تکمیل تورسیمی و پلمب گابیون‌ها هستند و اقدامات ایمنی نیز مطابق با استانداردهای فنی رعایت شده است.
مدیرکل راهداری استان با اعلام پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه اظهار امیدواری کرد: با تکمیل نهایی این محور، بخشی از مشکلات ترددی و ایمنی در حوزه راه‌های روستایی شهرستان لنده برطرف خواهد شد و مسیر ارتباطی مطمئن‌تری برای اهالی منطقه فراهم می‌شود.
حمیدرضا پیمانجو، همچنین، گفت: عملیات اجرایی پروژه تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک در شهرستان بویراحمد از تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۴ آغاز شده و تاکنون به ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی افزود: این پروژه با مبلغ قرارداد ۳۲ میلیارد ریال و تحت نظارت معاونت راهداری در حال اجراست و با هدف روان‌سازی ترافیک، کاهش نقاط حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی عبور و مرور طراحی شده است.
بر اساس گزارش کارگاهی ارائه‌شده، تاکنون ۶۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۰۰ مترمکعب خاکبرداری و اجرای آبرو در دهانه‌های ۱۳ متری، ۵ متری و ۷.۶۰ متری انجام شده است. همچنین در این پروژه سه دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه سایپا، یک تانکر آب، یک دستگاه لودر و یک خودروی سواری کارگاهی فعال هستند.
پیمانجو با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی اظهار داشت: قالب‌بندی و بتن‌ریزی پی پل در دهانه‌های ۵ متری و ۱۳ متری طی روزهای اخیر انجام شده و روند اجرای پروژه با جدیت دنبال می‌شود.
مدیرکل راهداری استان در پایان با تأکید بر اهمیت اصلاح این تقاطع به‌عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز، گفت: نظارت میدانی بر روند کار به‌صورت مستمر توسط تیم فنی اداره‌کل راهداری انجام خواهد شد تا پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
پیمانجو با اشاره به نشست هم‌اندیشی با پلیس راه و اداره‌کل راه و شهرسازی استان، گفت: ۶۳ نقطه پرتصادف در سطح راه‌های استان شناسایی شده که مقرر گردید جلسه کارشناسی فنی بین پلیس راه استان و حوزه معاونت راهداری برگزار و جمع‌بندی نهایی ارائه شود.
شتاب در محور یاسوج–شیراز | پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به ۴۰ درصد رسید / عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت تونل کوه پات / پیشرفت ۳۵ درصدی در محور چین–تهلیون، لوداب در مسیر توسعه ارتباطی / تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک آغاز شد / پیشرفت ۷۵ درصدی در قطعه سوم لنده–تراب / آمادگی کامل برای زمستان ۱۴۰۴ | راهداری استان با انسجام عملیاتی به استقبال سرما می‌رود
وی افزود: نقاط حادثه‌خیز پس از شناسایی و اولویت‌بندی، بر اساس میزان تردد و اهمیت ایمنی، به‌صورت مرحله‌ای در دستور کار اصلاح و ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند. همچنین پروژه‌هایی نظیر اصلاح دوربرگردان‌ها، بهسازی محورهای کمربندی یاسوج و یاسوج–شیراز و رفع نواقص ساختمان‌های پاسگاه‌های پلیس راه آغاز شده‌اند و با تزریق اعتبارات، نواقص موجود تکمیل خواهد شد.
پیمانجو با اشاره به رویکرد جدید راهداری استان تصریح کرد: در قراردادهای جدید، مطالعات فنی برای اصلاح نقاط پرتصادف و دوربرگردان‌های کمربندی یاسوج لحاظ شده و اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی با رویکرد سریع‌الاثر و زودبازده در دستور کار قرار دارد.
در این جلسه، سرهنگ دانایار، فرمانده پلیس راه استان، با قدردانی از اقدامات راهداری در رفع نقاط حادثه‌خیز، اظهار داشت: روکش آسفالت محور پاتاوه–دهدشت به‌ویژه در محدوده تونل کوه پات از نیازهای ضروری بود که هم‌اکنون با کیفیت مطلوب در حال اجراست و انتظار می‌رود این روند استمرار یابد.
وی همچنین بر ضرورت رسیدگی به وضعیت گرمایشی پاسگاه‌های پلیس راه در آستانه فصل سرما تأکید کرد و افزود: تکمیل ۱۳ نقطه حادثه‌خیز مصوب سال ۱۴۰۳ به‌صورت مطلوب در حال انجام است و این روند قابل تقدیر است.
حمیدرضا پیمانجو، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عملیات آسفالت راه‌های روستایی چهارمورون، رست و شهید روانان در بخش مارگون با هدف ارتقای سطح خدمات ارتباطی و کاهش محرومیت آغاز شده و تاکنون به ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون و ۵۱۱ هزار ریال و تحت نظارت معاونت راهداری در حال اجراست. قرارداد اجرای طرح در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۴ منعقد شده و بخش عمده عملیات زیرسازی تاکنون تکمیل شده است.
پیمانجو با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی اظهار داشت: از مجموع ۹۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، تاکنون ۷۰۰۰ مترمکعب انجام شده است. همچنین خاکریزی راکفیل پشت ابنیه فنی به میزان ۳۵۰۰ میلی‌متر، خاکریزی معمولی ۵۰۰ میلی‌متر، اجرای دو آبرو در دهانه‌های ۲ و ۳ متری، ۴۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۶۰۰۲ کیلوگرم آرماتوربندی و احداث کانال حاشیه ترانشه به طول ۸۰۰ متر انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای زیراساس ۵۰-۰ به میزان ۱۳۰۰ مترمکعب، اجرای اساس ۳۸-۰ به ضخامت ۱۳۰۰ میلی‌متر، پخش و پریمکت قیر امولسیون به مقدار ۱۲ هزار و ۲۷۶ کیلوگرم و بیندر ۲۵-۰ به حجم ۴۳ هزار و ۵۶۰ تن نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری استان تأکید کرد: بهره‌برداری از این پروژه نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، تسهیل دسترسی روستاییان به مراکز درمانی و بازارهای فروش محصولات کشاورزی و باغی خواهد داشت و مجموعه راهداری با جدیت روند اجرای آن را دنبال می‌کند.
پیمان‌جو با اشاره به نشست شورای اداری اداره‌کل که با حضور معاونین، رؤسای ستادی و رؤسای ادارات شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه با هدف ارزیابی عملکرد ادارات شهرستانی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات راهداری زمستانی برگزار شد و گزارش‌های ارائه‌شده رضایت‌بخش بود.
شتاب در محور یاسوج–شیراز | پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به ۴۰ درصد رسید / عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت تونل کوه پات / پیشرفت ۳۵ درصدی در محور چین–تهلیون، لوداب در مسیر توسعه ارتباطی / تعریض و ایمن‌سازی تقاطع زردک آغاز شد / پیشرفت ۷۵ درصدی در قطعه سوم لنده–تراب / آمادگی کامل برای زمستان ۱۴۰۴ | راهداری استان با انسجام عملیاتی به استقبال سرما می‌رودوی افزود: ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ از سوی ادارات شهرستانی به‌صورت منسجم و همراه با پاورپوینت، تصویر دقیق‌تری از اقدامات انجام‌شده ارائه داد و نشان داد که ادارات شهرستانی در مسیر برنامه‌ریزی‌های کلان راهداری استان حرکت می‌کنند.
پیمانجو با تأکید بر آمادگی کامل مجموعه راهداری استان برای فصل سرما تصریح کرد: با اتکا به توان نیروهای راهداری، تجهیزات مستقر در محورهای مواصلاتی و انسجام مدیریتی و عملیاتی، به استقبال زمستان خواهیم رفت. هدف اصلی ما تأمین ایمنی سفرهای جاده‌ای و مدیریت به‌موقع بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های زمستانی است. توسعه در این استان، دیگر واژه‌ای شعاری نیست؛ بلکه ردپای آن بر آسفالت تازه‌ریخته‌شده‌ی روستاها، بر دیوارهای حائل، بر پل‌هایی که بر شکاف‌ها بنا شده‌اند، و بر چهره‌ی مردمی که حالا با امید بیشتری به فردا نگاه می‌کنند، نقش بسته است.
اهداری در کهگیلویه و بویراحمد، نه‌فقط نهاد اجرایی، که روایت‌گر پیوند دوباره‌ی انسان با سرزمین است. هر پروژه، هر جلسه، هر متر بتن‌ریزی، گامی‌ست در مسیر بازگرداندن کرامت به مناطقی که سال‌ها در حاشیه مانده بودند. این مسیر، با همه‌ی دشواری‌هایش، با همه‌ی پیچیدگی‌های فنی و مدیریتی‌اش، به‌واسطه‌ی همدلی و تعهد، به جاده‌ای هموار بدل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارمغان
Iran, Islamic Republic of
لطعا عکری به حال این دوربرگردان کمربندی کریک بیاره ازجاده اصعهان بکنید..ازسمت پاتاوه که بخواهیم وارداین کمربندی بشیم مسافت طولانی بایدطی کنیم...اصلا توجیهی نداره که اینقده دوربرگردان رادرمکان چندکیلومتری ایجادکردن جز دردسرواستهلاک حاصلی نداره
سد خرسان ۳؛ درام مرگ بلوط و فاجعه زیست‌محیطی در سایه نفوذ کویر

سد خرسان ۳؛ درام مرگ بلوط و فاجعه زیست‌محیطی در سایه نفوذ کویر

 در حالی که مطالعات استراتژیک درباره تبعات انتقال آب کارون بر خوزستان هنوز تهیه نشده ...
انتقاد تند یک رسانه از معاون سازمان ملی استاندارد / چرا حجاب‌تان را رعایت نکردید؟

انتقاد تند یک رسانه از معاون سازمان ملی استاندارد / چرا حجاب‌تان را رعایت نکردید؟

رجانیوز با انتشار تصویری از فرحناز قلاسی معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ...
1