تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۶۴۵۹
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| می‌ترسم بعد از مرگ هم «کارگر» باشم

۵
۰
فایل مرتبط کبنا ؛برخی زیاد کار می‌کنند و برخی به‌راحتی درآمد می‌کنند، برخی می‌خوردند و می‌پوشند، برخی هم کم می‌آورند؛ روزبه‌روز بر تعداد کسانی که کم می‌آورند، افزوده می‌شود و آن موقع برای فرد زندگی قابل‌تحمل نیست.
در دوره انتخابات و ایام تبلیغات انتخاباتی کارگر را ارج می‌گذاشتند «قبل از انتخابات سال ۹۴ همه دولت‌مردان برای افزایش حداقل دستمزد وعده‌ها و شعار می‌دادند، اما انتخابات که تمام شد و بر صندلی قدرت نشستند فقط با ۱۴ درصدش موافقت شد،» کارگران برای این‌ها ارزش فصلی دارند.
کارگران حقوق ناچیزی در ازای کاری که انجام می‌دهند دریافت می‌کنند، کارگر‌ها از کمی حقوق می‌نالند درصورتی‌که حتی حق بدی آب‌وهوا هم می‌گیرند.
«ایمانی» کارگر خدماتی شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گوید: 3 ماهی هست که به ما حقوقی نداده‌اند و نمی‌دانیم که چه‌کاری انجام دهیم!
مشکلاتی داریم، بچه‌هایم مشکل‌دارند کرایه‌نشین هستم، می‌رویم شورای شهر اعتراض می‌کنیم می‌گویند بروید پسماند، به پسماند مراجعه می‌کنیم می‌گویند به شهرداری یاسوج بگویید، شهرداری هم می‌گوید به پیمانکار مراجعه کنید، دیگر نمی‌دانیم چه‌کار کنیم!
نمی‌دانیم درد و فریادمان را کجا بزنیم!
نزدیک به عید هست زن و بچه‌ام مریض هستند و برای درمان نیاز به پول‌دارم، زنم مشکل اعصاب دارد و نیاز به درمان دارد، دختر کوچکم عقب‌مانده ذهنی است و نتوانسته‌ام کاری برای آن‌ها انجام دهم.
اگر بخواهم برای زن و بچه‌هایم لباس بخرم پول‌ندارم، مستأجرم و نتوانستم هزینه اجاره 7 ماه را بپردازم، حتی کرایه تاکسی هم ندارم و رانندگان هم اهمیت نمی‌دهند.
به خاطر فقر سفره هفت‌سین هم نمی‌اندازیم، نداریم از کجا بیاوریم و سفره بیندازیم؟
نستهن مقدم شهردار یاسوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در باره حقوق‌های معوق کارگران گفت: حقوق‌های معوق کارگران خدماتی شهرداری یاسوج از 8 ماه حقوق معوق به 3 ماه رسیده است، به‌زودی حقوق معوق کارگران پسماند پرداخت می‌شود.
البته درآمد و منابع شهرداری یاسوج نسبت به سال گذشته و سال‌های گذشته یک‌سوم شده است، هزینه‌ها هم هرسالی 20 درصد بالا می‌رود، شهرداری اقداماتی خوبی انجام داده و امیدوارم و تلاش می‌شود که حقوق‌های معوق شهرداری یاسوج به‌زودی و تا پایان سال پرداخت ‌شود.
 
-پدرم کارگر بود
مرد باایمانی که هر بار نماز می‌خواند
از دست‌هایش
خجالت می‌کشید

 
*سابیر هاکا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
از روزی که آقای ک/ جای آقای دکتر ع/ نشستن اوضاع خرابتر شده و به فکر کارگران نیستن هر روز هم دارن به کارگران بدبخت بیشتر فشار میارن خودشون ماهی خداتومن میگیرن و به فکر کارگران نیستن جناب آقای ک/ فکر میکنید با فشار آوردن به کارگرانی که 3ماهی یک بار حقوق میگیرن می خواهید چی را ثابت کنید فقط این را میگم از خدا بترسید که آه و ناله کارگر خیلی سخته
645
Iran, Islamic Republic of
والا این بیچاره ها زحمت میکشن پول را یکی دیکه می خوره این هم به برکت دولتمونه
Iran, Islamic Republic of
درود بر کارگران زحمت کش که مایه.ی افتخار جامعه اند مسوولان لطفا رسیدگی کنند .حقوق کارمندان اگر عقب بیفته عیبی نیست ولی حقوق کارگر نه نه ............
Iran, Islamic Republic of
امثال / كه راي اين بدبختا را ب سمت خودشون بردن حالا جواب بدهند
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای اکبری تبار به جای برگزار کردن جام فوتبال تحت جام پاک وهزینه های که می کنید مطالبات این بندهای خدا را پرداخت کنید .چرا پرداخت نمی کنید ؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1