کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| می‌ترسم بعد از مرگ هم «کارگر» باشم

26 دی 1397 ساعت 2:53

کارگران حقوق ناچیزی در ازای کاری که انجام می‌دهند دریافت می‌کنند، از کمی حقوق می‌نالند درصورتی‌که حتی حق بدی آب‌وهوا هم می‌گیرند، در دوره انتخابات و ایام تبلیغات انتخاباتی کارگر را ارج می‌گذاشتند، اما انتخابات که تمام شد و بر صندلی قدرت نشستند دیگر به حقوق آنان اهمیت نمی‌دهند، کارگران برای این‌ها ارزش فصلی دارند.


برخی زیاد کار می‌کنند و برخی به‌راحتی درآمد می‌کنند، برخی می‌خوردند و می‌پوشند، برخی هم کم می‌آورند؛ روزبه‌روز بر تعداد کسانی که کم می‌آورند، افزوده می‌شود و آن موقع برای فرد زندگی قابل‌تحمل نیست.
در دوره انتخابات و ایام تبلیغات انتخاباتی کارگر را ارج می‌گذاشتند «قبل از انتخابات سال ۹۴ همه دولت‌مردان برای افزایش حداقل دستمزد وعده‌ها و شعار می‌دادند، اما انتخابات که تمام شد و بر صندلی قدرت نشستند فقط با ۱۴ درصدش موافقت شد،» کارگران برای این‌ها ارزش فصلی دارند.
کارگران حقوق ناچیزی در ازای کاری که انجام می‌دهند دریافت می‌کنند، کارگر‌ها از کمی حقوق می‌نالند درصورتی‌که حتی حق بدی آب‌وهوا هم می‌گیرند.
«ایمانی» کارگر خدماتی شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گوید: 3 ماهی هست که به ما حقوقی نداده‌اند و نمی‌دانیم که چه‌کاری انجام دهیم!
مشکلاتی داریم، بچه‌هایم مشکل‌دارند کرایه‌نشین هستم، می‌رویم شورای شهر اعتراض می‌کنیم می‌گویند بروید پسماند، به پسماند مراجعه می‌کنیم می‌گویند به شهرداری یاسوج بگویید، شهرداری هم می‌گوید به پیمانکار مراجعه کنید، دیگر نمی‌دانیم چه‌کار کنیم!
نمی‌دانیم درد و فریادمان را کجا بزنیم!
نزدیک به عید هست زن و بچه‌ام مریض هستند و برای درمان نیاز به پول‌دارم، زنم مشکل اعصاب دارد و نیاز به درمان دارد، دختر کوچکم عقب‌مانده ذهنی است و نتوانسته‌ام کاری برای آن‌ها انجام دهم.
اگر بخواهم برای زن و بچه‌هایم لباس بخرم پول‌ندارم، مستأجرم و نتوانستم هزینه اجاره 7 ماه را بپردازم، حتی کرایه تاکسی هم ندارم و رانندگان هم اهمیت نمی‌دهند.
به خاطر فقر سفره هفت‌سین هم نمی‌اندازیم، نداریم از کجا بیاوریم و سفره بیندازیم؟
نستهن مقدم شهردار یاسوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در باره حقوق‌های معوق کارگران گفت: حقوق‌های معوق کارگران خدماتی شهرداری یاسوج از 8 ماه حقوق معوق به 3 ماه رسیده است، به‌زودی حقوق معوق کارگران پسماند پرداخت می‌شود.
البته درآمد و منابع شهرداری یاسوج نسبت به سال گذشته و سال‌های گذشته یک‌سوم شده است، هزینه‌ها هم هرسالی 20 درصد بالا می‌رود، شهرداری اقداماتی خوبی انجام داده و امیدوارم و تلاش می‌شود که حقوق‌های معوق شهرداری یاسوج به‌زودی و تا پایان سال پرداخت ‌شود.
 
-پدرم کارگر بود
مرد باایمانی که هر بار نماز می‌خواند
از دست‌هایش
خجالت می‌کشید

 
*سابیر هاکا
 


کد مطلب: 406459

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/406459/فیلم-می-ترسم-بعد-مرگ-هم-کارگر-باشم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1