به جاي اينكه ورزشكاران مردمي كه افتخارات و هستي خود را مديون مردم ميدانند، به رسم سپاس، نگران شرايط سخت همميهنانشان در روزهاي سختاند و در هنگامههاي سخت، با رفتار و گفتارشان، در كنار مردماند، ارج نهاده شوند؛ مورد كممهري قرار ميگيرند و حتي «انگهاي ناروا» دريافت ميكنند و در حوزه حرفهايشان با محدوديتها و موانعي ...
مدتی پیش کارشناس معاونت اجتماعی یکی از نهادها در تماسی تلفنی چند پرسش مطرح کرد که محور اصلیاش این بود که «چرا در سال 98 به دنبال افزایش قیمت بنزین، ناآرامی در کشور ایجاد شد
تجربه نشان داده این نحوه داد زدنها و هوار کشیدنها، رگ بیرون دادنها و عمامه برداشتنها، پایه میکروفن را بلند کردنها و صدا در گلو دادنها بیشتر جنبه نمایشی دارند و به هدف دیده شدن میباشد.
در چنین فضای آلوده و مسموم که برخی دعوای دو کارمند را قتل ناموفق تفسیر میکنند و آن یکی دنبال شرایط احراز مدیران و مسئولین دانشگاه است که از فیلترهای متعدد گذشته و مدیران و معاونین متناظر آنها در وزارت، آنها را تایید کردهاند، بهتر است تمامی دلسوزان سلامت مردم و رسانهها و قلم بدستان منصف، خیرین و سیاسیون! به کمک دانشگاه ...
بلوط و کبک و لر و برنو، مربع سعادت زاگرس بودند که یک ضلعش خشکیده و ویرانی و فنا در کمین برای ریشه کنی دیگری چشم دوخته است و آن گاه زود فرا خواهد رسید که صدای برنویی از دل قلهها و درهها و تپههای زاگرس شنیده نخواهد شد و سکوت مرگ همه جا و همه کس را در هم خواهد نوردید و چشمهای حیات را میل خواهد کشید.
سياست كلي نظام بر تعطيلي برجام نيست؛ زيرا منافع احياي آن گرچه همانند قبل نخواهد بود، در شرايط كنوني جهان و منطقه، پشت پا زدن به آن چيزي به سفره كشور نميافزايد. حالا هم دريافتهايم كه قهر و بدخلقي و بد گفتن به اين و آن، تاريخ مصرفش تمام شده و بايد چارهاي منطقي جست.
سید باقر موسوی درکدام محفل و مجلس اعلام عدم حمایت کردند؟ بنده از سال ۶۷ تا کنون جزء دوستان نزدیک سید باقر موسوی بودهام و هستم بخودم اجازه نمیدهم بجای ایشان حرف بزنم! بعد شما بجای ایشون تصمیم گرفتی و میگیری؟
نویسنده و هم اندیشان وی بهتر است بدانند که این رقبای محمد بهرامی نیستند که خواب از چشمان او میربایند، بلکه این دلواپسی و اندیشه توسعه بویراحمد و استان زرخیز کهگیلویه و بویراحمد، فرصت سوزیها و عقب ماندگی نسبت به دیگر شهرها، با وجود این همه پتانسیل و ظرفیت است که محمد بهرامی را بی قرار و نگران میکند.
اما آنچه که جامعه استان و ایثارگران را میآزارد برخورد برخی مدیران قدکوتاهیست که سقف اندیشهی آنها کوتاهتر از سقف منزل شأن است. برخی از این طیف و طایفه- با صرف بودجههای اداره- پس از چهل و سه سال از انقلاب، با گزارش آماری از فعالیتهای فرهنگی خود در ادبیات مقدس، واقعا خویش را و علم مدیریت را، به سخره میگیرند و گرفته ...
اینجانب بعنوان عضو کوچکی از جامعه،فعال سیاسی و اجتماعی باسابقه دبیر تشکل دانشجویی دانشگاه و دبیر کل تشکیلات دانشجویی استان بر خود لازم دانستم بعنوان صدای بخشی از جامعه و در اعتراض به وضع نامطلوب موجود نکاتی را به عرض نماینده عالی دولت در استان برسانم.
زمانی که خداوند در برابر فرشتگان به خلقت خود بالید و "فتبارک الله احسن الخالقین" را به خود گفت در آتیه خلقت خود انسانهایی را می دید که مملو از فضیلت هایی باشند که نه تنها جن و انس بلکه خالق از دیدن نامشان، یادشان ، نفسشان مسرور می گردد.
براساس نظریه کرامت ذاتی انسان، همه انسان ها بما هو انسان، بدون تعلقات دینی و نژادی، به طور یکسان دارای منزلت، ارزش و شرافتند و هرگونه برتری طلبی با هر عنوانی، منافی با کرامت ذاتی آدمی است.
سوالی اساسی ذیل همه این حوادث نفس میکشد؛ حکومت تا کجا حق دارد تن به چنین ریسکهای سنگینی بدهد؟ و تا کجا مجاز است که چنین انتظاراتِ صبرسوزی را بر ملت تحمیل کند؟ پاسخ به این مقوله البته، مقالههای دیگری میطلبد.
در روزهای اخیر شاهد بازنشر گسترده جدال رئیس شورای شهر یاسوج و یکی از کارشناسان شهرداری این شهر در شبکههای اجتماعی بودیم. متأسفانه صحبتها و اتهاماتی که در این گفتوشنود طرفین به یکدیگر نسبت میدهند بهواقع بیانگر واقعیت تلخ، عمومیت، گستردگی و عمق فساد در شهرداریها و همچنین روایتی مستند از هزینههای مالی و جانی فساد خاصه ...
اگر معلمان صاحبان سرمایه اقتصادی یعنی حسابهای بانکی سرشار نیستند. اگر آنان از ابتداییترین امتیازات مادی، بیمه، بهداشت و ... محروم هستند؛ جنبش معلمان بر همگان ثابت کرد که معلمان صاحبان اصلی سرمایه فرهنگی و متولیان فرهنگ هستند.
سال هاست که از داشتن یک جاده ایمن و بزرگراه محروم و آرزوی آن را در سر می پرورانیم؛ تا شاهد واژگونی و تصادفادت دلخراش و مرگ عزیزانمان نباشیم. نمی دانم از کدام جاده بگویم. یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به بابامیدان و گچساران و بوشهر، دهدشت به پاتاوه و یا یاسوج به اقلید و یزد.
دوام و بقایِ هر حکومتی، به حضور مردم و رضایتمندی از والی آن بستگی دارد. امام علی (ع) پذیرش حکومت را به شرط حضور مردم مشروع میداند و میفرمایند: اگر به سبب حضور حاضران (مردم) نبود؛ افسار شتر خلافت را بر گردن آن میانداختم!
به تجربه دریافتهام بخشی از جریان اصولگرایی ـ که امروز بخش قدرتمند این جریان است ـ چه در زمان حضرت امام و چه در دوره رهبری آیتالله خامنهای، برخی سخنان رهبران انقلاب را دوست نداشته و ندارند و به عمد، بعضی بیانات آنان را برجسته میکنند. به عبارت درست، «یومن ببعض و یکفر ببعض» هستند.
اصولاً تلاش برخي نادر مسوولان براي اصلاح امور در يك حوزه مشخص، راه به جايي نميبرد و پس از مدتي تقلا و تكاپو كار آنها به سرخوردگي ميكشد. در واقع آنچه در درجه نخست نيازمند اصلاح است، همان ساختار مبهمي است كه از يك طرف، تداخل وظايف را به ناگوارترين صورت آن رقم زده و از طرف ديگر، آنچه نظريهپردازان دولت مدرن «اقتدار مشروع» ...