تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۷۴۹۵۸
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کمبود فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون نهایی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کمبود فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون نهایی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛اعلام سهمیه رشته‌های تحصیلی در مقطع متوسطه، برنامه‌ریزی برای تجلیل از معلمان نمونه، افزایش سرانه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد و برنامه‌ریزی برای استخدام معلمان جدید از جمله مسائلی بود که در شورای آموزش‌وپرورش این استان مطرح شد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان از آموزش‌وپرورش خواست تا آیین روز بزرگداشت معلم باکیفیت مطلوب برگزار شود.
سید علی احمدزاده با اشاره به اهمیت مقام معلم در پیشرفت و توسعه هر کشوری افزود: در هر یک از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد یک برنامه بزرگداشت روز معلم با حضور همه کارکنان آموزش‌وپرورش برگزار شود.
وی بیان کرد: یک هزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی اسناد خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ نفر در رده‌های ملی و استانی دارای شرایط بوده‌اند.
احمدزاده عنوان کرد: بر اساس اسناد ارسالی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی پنج نفر به‌عنوان معلمان نمونه در سطح ملی معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده توانمندی معلمان است.
احمدزاده اظهار کرد: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک‌هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تأثیر‌گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ‌های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند اما همه موشک‌هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت‌های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.
وی با اشاره به مقام وجایگاه والای معلمان گفت: بالاترین افتخار برای بشریت این است که پیامبران معلم بودند و نخستین درس‌ها را به بشریت آموختند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکریم معلمان و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها در تراز نام و مقام معلم برگزار شود و از معلمان در نقطه به نقطه استان تجلیل شود.
احمدزاده بیان کرد: علاوه بر تجلیل از معلمان هر مدرسه، جشن‌هایی در شهرستان‌های استان خصوصاً یاسوج برگزار و از اساتید دانشگاه، مدرسین، آموزگاران و همه کسانی که خود را صرف علم‌آموزی به دانش‌آموزان می‌کنند تجلیل شود.
وی به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های استان خصوصاً بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سال گذشته جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار و گام‌های مثبتی در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مدارس برداشته شد.
کمبود فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون نهایی در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار تأکید کرد: علاوه بر تمهیداتی که در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی برداشته شده است در خصوص احداث زمین‌های چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی و نوسازی مدارس کار‌های خوبی صورت گرفته است.
سهم رشته‌های فنی و حرفه و ریاضی در آموزش متوسطه کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم رشته‌های فنی و حرفه و ریاضی در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.
محمد جمالی آرند افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و سه درصد نیز به جمعیت دانش‌آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: افزایش سهمیه رشته‌های مذکور بر اساس نیازهای استان پیش‌بینی‌شده است.
جمالی آرند تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.
افزایش سرانه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: درحالی‌که سرانه فضای آموزشی کشور پنج‌متر و ۲۰ سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم‌وتربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.
وی همچنین از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک مترمربع افزایش‌یافته است.
بهبود شاخص شمار معلمان در کهگیلویه و بویراحمد
جمالی آرند عنوان کرد: در زمینه نیروی انسانی شاغل در دستگاه تعلیم‌وتربیت کهگیلویه و بویراحمد که تا پیش از دولت سیزدهم رتبه ۳۲ استان‌های کشور را داشت در تازه‌ترین رده‌بندی به رده ۲۳ در میان استان‌های کشور ارتقا یافته است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قرار است مهرماه سال جاری ۵۸۱ نفر به جمعیت معلمان استان افزوده شود.
جمالی آرند عنوان کرد: باتوجه‌به نیاز استان این تعداد معلم پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.
کمبود فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون نهایی
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان تأکید کرد: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم‌وتربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای آن برنامه‌ریزی شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال دارد که در سه هزار و 18 باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند.
از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آنان را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در حوزه ساخت و افزایش فضا در این دو سال کارهای جهادی و بسیار بزرگی صورت گرفت تشکر از مدیرکل تلاشگر و همکارانش در نوسازی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1