تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۴۷۵۶
نرخ بیکاری به تفکیک هر استان بر اساس مرکز آمار کشور؛

یک پنجم جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند؟ / تسهیلاتی که به اشتغال ختم نمی‌شود! / پای کهگیلویه و بویراحمد بر پله دوازدهم بالاترین نرخ بیکاری مناطق روستایی کشور / نرخ بیکاری به تفکیک استان‌ها

۱
۰
یک پنجم جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند؟ / تسهیلاتی که به اشتغال ختم نمی‌شود! / پای کهگیلویه و بویراحمد بر پله دوازدهم بالاترین نرخ بیکاری مناطق روستایی کشور / نرخ بیکاری به تفکیک استان‌ها
کبنا ؛نرخ بیکاری 21 استان کشور در زمستان 1402 تک رقمی شد.  آخرین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که در زمستان 1402 نرخ بیکاری در 21 استان کشور به زیر 10 درصد رسیده و تک رقمی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد «کرمانشاه» بیشترین و «قزوین» کمترین نرخ بیکاری را در میان استان‌ها در زمستان 1402 داشته اند. بر اساس آمارها هر فردی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کند، یعنی شاغل شده است. مثلاً اگر کسی از کمیته امداد 100 میلیون تومان اشتغالزایی دریافت کرده، شاغل محسوب می‌شود. یا اگر کسی از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات 150 میلیون تومانی برای صنایع‌دستی اخذ کرده، از نظر آمارها شاغل محسوب می‌شود. این درحالی‌‌است که برای رهن و اجاره محل کسب باتوجه به شرایط این روزها باید پول هنگفتی در اختیار داشته باشی و 150 میلیون تومان حتی برای رهن یک باب مغازه هم کافی نیست.
به گزارش کبنا، نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های اساسی بازار کار است که نشان می‌دهد از مجموع افراد 15 ساله و بیشتری که تمایل به کار کردن داشته و با این هدف به جست و جوی شغلی پرداخته‌اند، چند نفر موفق به یافتن شغل نشده‌اند.
آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار حاکی از آن است که در زمستان 1402 نرخ بیکاری کل کشور به زیر 9 درصد رسیده و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 1401 کمتر شده است. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در 21 استان کشور به زیر 10 درصد رسیده است. به این ترتیب در بازه زمانی ذکر شده استان «کرمانشاه» کمترین و «قزوین» بیشترین نرخ بیکاری را در میان استان های کشور به خود اختصاص داده اند. 


مقایسه مقادیر نرخ بیکاری در زمستان 402 با زمستان سال قبل از آن حکایت از آن دارد که این رقم در 20 استان کشور کمتر شده است. در ادامه، آخرین پرونده منتشر شده از نرخ بیکاری استانی در سال 1402 بررسی شده است.
نرخ بیکاری در زمستان 1402 پایین آمد
مرکز آمار در آخرین گزارش خود اقدام به انتشار نرخ بیکاری زمستان 1402 کرده است. شواهد آماری حاکی از آن است که در زمستان 1402 از مجموع 26 میلیون و 462 هزار و 540 فرد 15 ساله و بیشتری که تمایل به کار داشته و با این هدف به جست و جوی شغل پرداخته‌اند، 2 میلیون و 268 هزار و 954 نفر بیکار مانده‌اند. بر این اساس نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته به 8.6 درصد رسیده است. این رقم در مقایسه با زمستان 1401 کاهش 1.1 واحد درصدی را تجربه کرده است.
آنچه تا کنون مطرح شده، مربوط به نرخ بیکاری کل کشور است. شواهد نشان می دهد که این رقم در استان‌های مختلف یکسان نبوده و با یکدیگر تفاوت داشته است.

030120

تک رقمی شدن نرخ بیکاری در 21 استان کشور
نرخ بیکاری یکی از شاخص های مهم بازار کار است که نشان می دهد از مجموع افراد 15 ساله و بیشتری که تمایل به کار کردن داشته و در این راستا اقدام به جست و جوی شغلی کرده اند، چه تعداد موفق به یافتن کار نشده و ناکام مانده‌اند.
اکو ایران در ادامه این گزارش نوشت: خبرها حکایت از آن دارد که در زمستان 1402، این نرخ در 15 استان کشور بیشتر از میانگین کل کشور بوده است. استان «کرمانشاه» با ثبت نرخ بیکاری 17.4 درصدی، بیشترین سطح این رقم را در بازه زمانی بررسی شده داشته است. این رقم نشان می دهد که در استان کرمانشاه از هر 10 فرد جویای کار تقریبا 2 نفر موفق به اشتغال شده‌اند.
در این لیست پس از کرمانشاه، استان‌های «کردستان»، «اردبیل»، «لرستان»، «خوزستان»، «سیستان و بلوچستان»، «گلستان»، «خراسان شمالی»، «هرمزگان» و «کرمان» با نرخ بیکاری بیشتر از 10 درصد قرار گرفته اند. در باقی استان‌های کشور این رقم کمتر از 10 درصد گزارش شده است.
«خراسان جنوبی» با کسب نرخ بیکاری 5 درصدی و «قزوین» با قرارگیری بر پله 4.7 درصدی کمترین نرخ بیکاری را در آخرین فصل از سال گذشته تجربه کرده‌اند.
نرخ بیکاری 20 استان پایین آمد
مقایسه تغییرات نرخ بیکاری 31 استان کشور در زمستان 1402 با فصل مشابه سال 1401 حاکی از همسو شدن روند تغییرات نرخ بیکاری در 20 استان کشور با تغییر نرخ بیکاری کل کشور است. به بیان دقیق تر در زمستان 1402 نرخ بیکاری 20 استان کشور در مقایسه با زمستان 1401 کمتر شده است. همچنین این نرخ در استان اصفهان بدون تغییر مانده است.
استان خراسان شمالی با ثبت افزایش 3 واحد درصدی بیشترین افزایش و استان کردستان با سقوط 6.2 واحد درصدی بیشترین کاهش را نسبت به دیگر استان ها به ثبت رسانده‌اند.

030120

نرخ بیکاری مناطق روستایی به تفکیک هر استان در پاییز ۱۴۰۲؛ گرد بیکاری بر مناطق روستایی هرمزگان
در پاییز امسال نرخ بیکاری در مناطق روستایی کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است. این نرخ در استان هرمزگان بیشترین مقدار را داشته است. در مقابل استان قم کمترین نرخ بیکاری روستایی را به خود اختصاص داده است.
در پاییز سال جاری نرخ بیکاری مناطق روستایی در مقایسه با فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است. البته کاهش نرخ بیکاری به معنای بهبود وضعیت بازار کار در مناطق روستایی نیست. بررسی ها نشان می دهد طی این بازه زمانی در کنار کاهش نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و نرخ اشتغال روستانشینان نیز کمتر شده است. بنابراین میتوان گفت شماری از افراد فعال دلسرد شده و از دایره افراد بیکار خارج شده اند.
آنچه گفته شد تصویر کلی از نرخ بیکاری روستانشینان کل کشور است. بررسی ها نشان می دهد نرخ بیکاری در استان هرمزگان بیشتر مقدار را دارد. در مقابل در قم از هر 100 فرد فعال، کمتر از 3 نفر بیکار مانده اند. در این استان نرخ بیکاری طی پاییز سال جاری بیش از 6 واحد درصد کاهش یافته است. بدین ترتیب روستانشینان قمی کمترین نرخ بیکاری مناطق روستایی کل کشور را در پاییز امسال به خود اختصاص داده است.
تصویر بازار کار مناطق روستایی در پاییز 1402
میزان بیکاری، یکی از مهم ترین شاخص هایی است که برای ارزیابی وضعیت بازار کار مورد استفاده قرار می گیرد. بیکار به فردی اطلاق می گردد که 15 ساله یا بیشتر بوده و جویای کار باشد، اما موفق به یافتن شغل نشود. براساس داده های منتشر شده توسط مرکز آمار، در پاییز 1402 در مناطق روستایی بالغ بر 6 میلیون و 100 هزار نفر از افراد در سن کار، جویای شغل بوده اند که از آن­ها به عنوان جمعیت فعال یاد می شود. از مجموع افراد فعال در مناطق روستایی، 351 هزار و 734 نفر بیکار مانده و نوانسته برای خود شغلی دست و پا کنند.
از تقسیم جمعیت بیکار 15 ساله و بیشتر به جمعیت فعال در این رده سنی، نرخ بیکاری حاصل می شود. در پاییز سال جاری نرخ بیکاری مناطق روستایی 5.7 درصد بوده است. این رقم در مقایسه با پاییز سال گذشته 0.1 واحد درصد کمتر شده است.
البته کاهش نرخ بیکاری در پاییز امسال خبر از بهبود وضعیت بازار کار نمی دهد. شواهد آماری نشان می دهد در این بازه زمانی نرخ مشارکت اقتصادی و تعداد افراد شاغل در مناطق روستایی کل کشور کمتر شده است. بنابراین می­توان گفت شماری از افراد فعال از یافتن شغل ناامید و دلسرد شده اند. لذا از دایره افراد بیکار خارج شده و دیگر تعریف بیکاری در مورد آن ها صدق نمی کند. آنچه تاکنون مطرح شده مربوط به کل کشور است. باید توجه داشت که نرخ بیکاری مناطق روستایی در استان های مختلف یکسان نبوده است. در ادامه به بررسی نرخ بیکاری و تغییرات آن در هر استان پرداخته شده است.  

021125

ثبت بیشترین نرخ بیکاری مناطق روستایی در هرمزگان
جدیدترین گزارش مرکز آمار نشان می دهد در پاییز امسال، نرخ بیکاری مناطق روستایی در 15 استان بالاتر از میانگین نرخ بیکاری مناطق روستایی کل کشور بوده است.
در استان هرمزگان از هر 100 فرد شاغل، بالغ بر 10 نفر بیکار مانده اند. بدین ترتیب در پاییز امسال استان هرمزگان بیشترین نرخ بیکاری مناطق روستایی را در مقایسه با سایر استان ها داشته است. این نرخ در بازه زمانی مورد بررسی در استان چهارمحال بختیاری 9.9 درصد بوده و بدین ترتیب نام این استان در جایگاه دوم بالاترین نرخ بیکاری روستانشینان قرار گرفته است. نرخ بیکاری در سه استان البرز، خوزستان و گلستان نیز در سطح 8.9 درصدی قرار گرفته است. بدین ترتیب این سه استان بر سومین پله بالاترین نرخ بیکاری مناطق روستایی کل کشور قرار گرفته اند.
در سوی دیگر این طیف قمی ها کمترین نرخ بیکاری مناطق روستایی را در بازه زمانی بررسی شده، ثبت کرده اند. به بیان دقیق تر نرخ بیکاری در قم طی پاییز امسال 2.5 درصد بوده است. نرخ بیکاری در استان های خراسان رضوی و سمنان نیز کمتر از 3 درصد بوده است.
کاهش نرخ بیکاری روستانشینان در 14 استان
همانطور که در ابتدا اشاره شد، نرخ بیکاری مناطق روستایی در پاییز سال جاری نسبت به فصل مشابه سال گذشته کمتر شده است. آنچه گفته شد تصویر تغییرات نرخ بیکاری در مناطق روستایی کل کشور است. آمارها نشان می دهد در پاییز امسال، نرخ بیکاری در 14 استان کشور کمتر شده است.
به عنوان نمونه در استان قم نرخ بیکاری در پاییز امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 6.2 واحد درصد پایین آمده است. بدین ترتیب این استان بیشترین کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است. در استان مرکزی نیز در پاییز سال جاری نرخ بیکاری 3.4 واحد درصد پایین تر از فصل مشابه سال گذشته بوده است. می توان گفت براساس مشاهدات آماری کاهش نرخ بیکاری در کنار کاهش نرخ مشارکت خبر از عدم بهبود وضعیت بازار کار در این دو استان می دهد. به بیان دیگر می توان گفت در این دو استان تعدادی از بیکاران دلسرد شده و دیگر در دایره افراد بیکار قرار نمی گیرند. در مقابل نرخ بیکاری در البرز 4.2 واحد درصد افزایش یافته است. 

021125

بررسی نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله در انتهای پاییز ۱۴۰۲ در مقایسه با فصل مشابه در ۱۴۰۱؛ سیستان در قله بیکاری جوانان
هرچند نرخ بیکاری جوانان 18 تا 35 ساله در انتهای پاییز سال جاری 14.4 درصد ثبت شده اما توزیع بیکاری در استان‌های مختلف یکسان نبوده و نرخ بیکاری جوانان در 15 استان رو به وخامت نهاده است.
 نرخ بیکاری میان جوانان 18 تا 35 ساله در کل کشور حدود 14.4 درصد در انتهای پاییز سال جاری برآورد شده است. مقایسه نرخ بیکاری جوانان در رده سنی مذکور با پاییز 1401 نشان‌دهنده این است که این نرخ در مقایسه با سال گذشته دچار کاهشی جزئی شده به شکلی که از 14.8 درصد در پاییز سال گذشته به 14.4 درصد در پاییز سال جاری رسیده است. 


این درحالیست که توزیع بیکاری جوانان 18 تا 35 ساله در همه استان‌های کشور یکسان نیست. به عبارت دیگر نرخ بیکاری در برخی شهرها بسیار بالاتر از 14.4 درصد بوده و در برخی شهرها حتی به کمتر از 9 درصد نیز رسیده است. 
در حالت کلی به اشخاصی بیکار گفته می‌شود که تمایل به کار کردن داشته و در جست و جوی کار هستند اما به دلایلی مانند محدودیت‌های بازار کار یا عدم مهارت کافی، قادر به پیدا کردن شغل مناسب برای خود نیستند. البته برخی افراد نیز ممکن است برای مدت موقتی بیکار باشند و این موضوع صرفا به دلیل عوض کردن شغل باشد به همین ترتیب همیشه یک حدی از بیکاری در سیستم کار وجود دارد که به آن بیکاری طبیعی گفته شده و در ادبیات اقتصادی حدود 4 درصد در نظر گرفته می‌شود.
 سیستان و بلوچستان، استانی با بیشترین نسبت جوانان بیکار
 بر اساس داده‌های مرکز آمار، سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری جوانان رده سنی 18 تا 35 سال حتی فراتر از 22 درصد به ثبت رسیده است. همچنین استان‌های هرمزگان، خوزستان و لرستان نیز به ترتیب با 21.5، 21.35 و 21.1 درصد بیکاری در میان جوانان 18 تا 35 ساله خود مواجه بوده‌اند. 

021118

یک پنجم جوانان این استان‌ها بیکار هستند
در ادامه نرخ بیکاری این قشر از جمعیت در انتهای پاییز 1402 در 5 استان ایران از جمله کرمانشاه، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل حدود 20 درصد به ثبت رسیده است. توزیع بیکاری جوانان در استان‌های چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر نیز میان 19 تا 17 درصد بوده است. 
ثبت کمترین نرخ بیکاری جوانان در پایتخت ایران
در مقابل استان‌ تهران کمترین نرخ بیکاری جوانان را میان سایر استان‌ها داشته که معادل 8.7 درصد در انتهای پاییز 1402 بوده است. در جایگاه‌های بعدی نیز استان‌های همدان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و قزوین قرار دارند که نرخ بیکاری جوانان در هرکدام از آن‌ها بین 9 تا 10.3 درصد است. 
همچنین نرخ بیکاری جوانان رده سنی 18 تا 35 ساله 14 استان دیگر نیز مابین 11 تا حدود 15.7 درصد برآورد می‌شود. 

1402111805

بیکاری جوانان در 15 استان وخیم‌تر شده است
درحالیکه نرخ بیکاری جوانان در کل کشور از پاییز سال گذشته تا پاییز امسال با کمی بهبود همراه بوده است، وضع بیکاری همین گروه جمعیتی در برخی استان‌ها رو به وخامت گذاشته است. بر اساس مطالعات، از میان 31 استان کشور، وضع 15 استان در انتهای پاییز سال جاری مقایسه با فصل مشابه در 1401 بدتر شده است. 
از میان این 15 استان، نرخ بیکاری در 5 استان کمتر از 1 درصد افزایش داشته و در باقی استان‌ها بین 1 تا 4.7 درصد بیشتر شده است. آمارها نشان می‌دهد خوزستان و اردیبل به عنوان اصلی‌ترین قربانیان بیکاری جوانان، از پاییز گذشته تا کنون به ترتیب نرخ بیکاری هرکدام از آن‌ها حدود 4.7 و 3.2 درصد بیشتر شده است. 
 بیشترین بهبود در نرخ بیکاری جوانان، در کدام استان‌ها حاصل شده است؟
در مقابل می‌توان مشاهده کرد در 4 استان کردستان، همدان، آذربایجان شرقی و استان مرکزی، بیشترین میزان بهبود در نرخ بیکاری جوانان 18 تا 35 ساله حاصل شده است. این استان‌ها توانسته‌اند نرخ بیکاری جوانان خود را به ترتیب 6.5، 6.3، 5 و 4.6 درصد کاهش دهند. 

بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری از سال ۹۷ تا پایان پاییز ۱۴۰۲ متعلق به کدام استان‌ها بوده است؟ دره و قله بیکاری در 6 سال گذشته متعلق به کدام استان‌ها بوده است؟
 نرخ بیکاری یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی در جوامع محسوب می شود. این نرخ نشان می دهد که در یک دوره زمانی مشخص از مجموع افراد 15 ساله و بیشتری که به دنبال کار بوده اند، ‌چه تعداد بیکار مانده‌اند. از سال 97 تا پایان پاییز امسال این نرخ در کل کشور در محدوده 7.6 تا 14.6 درصدی قرار داشته است.
البته آنچه گفته شد تصویری از نوسانات نرخ بیکاری در کل کشور محسوب می شود. این نوسانات در میان استان های مختلف یکسان نبوده است. بررسی ها حاکی از آن است که بیشترین مقدار نرخ بیکاری در بهار 1397 به نام استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.  به بیان دقیق تر در بهار 97 از هر 100 نفر فرد جویای کار در استان چهارمحال و بختیاری،‌ بالغ بر 22 نفر بیکار مانده اند. این نرخ کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در بهار 97 و در شش سال گذشته محسوب می شود.
در مقابل استان خراسان جنوبی با ثبت نرخ بیکاری 4 درصدی کمترین میزان این نرخ را در بهار 99 و در شش سال گذشته در میان استان‌ها داشته به ثبت رسانده است. بررسی ها حاکی از آن است که این استان در 6 ساله گذشته سه مرتبه کمترین نرخ بیکاری را در میان استان ها داشته است.
استان کرمانشاه 5 بار بیشترین و استان های زنجان و خراسان رضوی 3 بار کمترین نرخ بیکاری را در میان استان های مختلف به خود اختصاص داده اند. بدین ترتیب نام این استان ها به عنوان پرتکرارترین مناطق کشور در ثبت بالاترین و کمترین نرخ بیکاری فصلی طی شش سال گذشته مطرح شده است.
دره و قله بیکاری در 6 سال گذشته
نرخ بیکاری یکی از مهم ترین شاخص‌هایی اقتصادی در هر جامعه ای محسوب می‌شود. کاهش این نرخ و افزایش اشتغال و نرخ مشارکت می‌تواند منجر به بهبود اوضاع درآمدی خانوارها گردد و افزون بر افزایش رفاه آن‌ها،‌ امنیت جامعه را بالا برده و بر خصیصه‌های فرهنگی و اجتماعی اثر بگذارد.
بررسی داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می دهد، از سال 97 تا کنون نرخ بیکاری در بازه 7.6 تا 14.6 نوسان داشته است. به بیان دقیق‌تر در پاییز 1402 از هر 100 فرد جویای کار 15 ساله و بیشتر، بالغ بر 7 نفر موفق به پیدا کردن شغل نشده اند. این رقم کمترین نرخ ثبت شده از بیکاری کل کشور در دوره 6 ساله تحت بررسی بوده است. در زمستان 89 نیز،‌ 14.6 درصد از افراد 15 ساله و بیشتر که به دنبال کار بوده اند، در جست وجوی شغلی ناکام مانده‌اند. این عدد بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده از سال 97 تا کنون بوده است.
آنچه تا کنون مطرح شده مربوط به نرخ بیکاری کل کشور بوده است. این نرخ در استان‌های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته است. هدف از این گزارش بررسی این موضوع است که نرخ بیکاری از سال 97 تا پایان پاییز امسال در کدام استان‌ها بیشترین و در کدامیک کمترین مقدار را داشته است.
 مفاهیم بازار کار در یک نگاه کلی
در مفاهیم بازار کار افراد 15 ساله و بیشتر به عنوان جمعیت در سن کار شناخته می‌شوند. از میان افراد در سن کار گروهی تمایل و توان مشارکت در بازار کار را دارند. بنابراین به منظور پیدا کردن کار، اقدام به جست و جوی شغلی می‌کنند. به این گروه افراد «فعال» گفته می‌شوند.
از مجموع افراد فعال شماری موفق به پیدا کردن شغل نشده و در فرایند جست و جو ناکام می‌مانند. از این افراد با عنوان جمعیت «بیکار» یاد می شود. از تقسیم جمعیت بیکار به کل افراد در سن کار «نرخ بیکاری» حاصل شده است. افزایش نرخ بیکاری بدین معنااست که بازار کار در جذب نیروی عرضه شده به بازار ناتوان بوده است. کاهش این نرخ یکی از اهداف مهم سیاست‌گذاران محسوب می‌شود. در ادامه این موضوع بررسی شده که بالاترین و پایین ترین نرخ بیکاری کشور از سال 97 تا کنون در کدام استان‌ها به ثبت رسیده است.
ثبت بالاترین نرخ بیکاری 6 سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری
مشاهدات حاکی از آن است که از بهار 97 تا کنون، ‌نرخ بیکاری در میان استان های مختلف در بازه 4 تا 22.7 درصد قرار داشته است.
بررسی ها نشان می دهد در بهار سال 97 نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری به 22.7 درصد رسیده است. بدین ترتیب این استان رکوردار بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در میان استان ها از سال 97 تا پایان پاییز امسال بوده است. البته این استان در شش سال اخیر دو بار دیگر بیشترین مقدار نرخ بیکاری را در میان استان‌ها به خود اختصاص داده است.
گزارشات مرکز آمار نشان می‌دهد استان کرمانشاه پرتکرارترین استان در رتبه بندی بیشترین نرخ بیکاری بوده است. به بیان دقیق تر از ابتدای سال 1397 تا پایان پاییز 1402،‌ این استان 5 بار، کمترین نرخ بیکاری را در میان دیگر استان‌ها داشته است. سیستان و بلوچستان، کردستان و هرمزگان نیز در این بازه زمانی 4 بار بیشترین نرخ بیکاری را در مقایسه با دیگر استان‌ها به ثبت رسانده اند. بررسی ها نشان می دهد آذربایجان غربی 2 بار و لرستان نیز یک بار بالاترین نرخ بیکاری را طی شش سال بررسی شده، تجربه کرده اند.
پرتکرارترین استان ها در ثبت کمترین نرخ بیکاری طی 6 سال گذشته
جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد از بهار سال 97 تا پایان پاییز امسال استان خراسان جنوبی با ثبت نرخ بیکاری 4 درصدی در بهار 99 کمترین مقدار این نرخ را به خود اختصاص داده است. نام این استان در پاییز و زمستان 98 نیز در این لیست به چشم می‌خورد.
 بدین ترتیب استان خراسان جنوبی 3 بار در 6 سال گذشته کمترین نرخ بیکاری را در میان استان ها داشته است. افزون بر خراسان جنوبی، ‌سمنان و همدان نیز 3 بار پایین ترین نرخ بیکاری را نسبت به دیگر استان ها به خود اختصاص داده اند.
بررسی‌ها نشان می دهد، زنجان و خراسان رضوی هریک 4 بار و مازندران 2 بار عنوان کمترین نرخ بیکاری را در مقایسه با دیگر استان ها از ابتدای بهار 97 تا پایان پاییز امسال داشته اند. مرکزی، ‌ایلام،‌ قزوین، تهران، آذربایجان غربی و خراسان شمالی دیگر استان هایی هستند که در شش ساله گذشته یک مرتبه کمترین نرخ بیکاری را نسبت به دیگر استان‌ها داشته اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
این عدد سازی دولت رئیسی است حداقل ۸۰درصد جوانان و بزرگسالان استان بیکار هستند
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1