تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۷۲۵۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم| زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

۲
۰
فیلم| زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کند
کبنا ؛پسماندها‌ی عفونی بیمارستانی شهر یاسوج که در بخشی از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و همجوار مدرسه پیش دبستانی و دبستانی غیرانتفاعی قرار گرفته است سلامتی دانش‌آموزان را به خطر میاندازد.
به گزارش کبنا، پیش‌تر معاون پایش اداره کل محیط زیست گفته بود: پسماند‌های عفونی بیمارستانی شهر یاسوج در حال حاضر بعد از جمع‌آوری در "اتوکلاو" (وسیله‌ای برای استریل کردن ابزار پزشکی) در مرکزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حرارت داده می‌شود که پس از بی‌خظر شدن به پسماند عادی تبدیل شده و به سایت پسماند شهر یاسوج منتقل می‌شوند.
ایرنا نوشت: مشاهده میدانی نشان می‌دهد، جایگاه پسماند‌های عفونی بیمارستانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دیوار به دیوار مدرسه پیش دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه شهر یاسوج قرار گرفته است که سلامت حدود ۳۰۰ دانش‌آموز این مرکز آموزشی را به خطر میاندازد.
    
جایگاه پسماند‌های عفونی بیمارستانی شهر یاسوج که مطابق با مشاهدات می‌دانی هنوز از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست برای کودکان آسیب‌زا و خطرناک است و لازم است این مکان آموزشی جابه جا شود.
"سیدسعید ربانی" کارشناس مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا گفت: مالکیت مدرسه متعلق به علوم پزشکی استان است و برپایه شکایت‌های دریافتی در مورد همجواری مدرسه و پسماند‌های عفونی بیمارستان مکاتبات و صحبت‌هایی با مسئولان علوم پزشکی انجام دادیم که آن‌ها بی‌خطر بودن را اعلام کردند این در حالی است مطابق با نظر کارشناسان بهداشتی این مکان آلوده برای مدرسه پیش دبستانی خطرزا است.
دانش‌آموزان پیش دبستانی و دبستانی یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که همجواری یک مرکز آموزشی کودکان در کنار پسماند‌های عفونی بیمارستانی توجیه‌پذیر نیست و لازم است متولیان بهداشت، علوم پزشکی، محیط زیست و آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد پاسخگو باشند.
زباله‌های بیمارستانی اگر به درستی مدیریت و بی‌خطر نشود، تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود از طرفی تأمین سلامت شهروندان یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های هر جامعه و مؤلفه‌ای مهم در سطح کشور است که عدم توجه به آن مشکلاتی در حوزه بهداشتی، سیاسی و امنیتی ایجاد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صابری
Iran, Islamic Republic of
رئیس بیمارستان بهشتی باید عزل شود ضعف مدیریتی ایشان کاملا مشهوده
Iran, Islamic Republic of
بهداشت و سلامت در کلیت موضوع مورد بی توجهی و غفلت مسولان و مردم قرار گرفته‌است. شوربختانه تمیزی و بهداشت عمومی و نظافت خیابان ها،معابر،کوچه ها، محله ها خیلی خیلی کمتر شده است و مسئولیت اجتماعی پیرامون محیط زندگی به شدت تنزل یافته است.
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1