تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۷۰۷۶۱
روایت یک معضل در قلب شهر؛

جولان سگ‌های ولگرد در یاسوج / ۳٠٠ سگ را حامیان حیوانات فراری دادند

۱
۰
جولان سگ‌های ولگرد در یاسوج / ۳٠٠ سگ را حامیان حیوانات فراری دادند
کبنا ؛جولان سگ‌های ولگرد در ضعف محسوس شهرداری یاسوج ادامه داشته و این مسأله روز به روز واضح‌تر از گذشته دیده می‌شود.
به گزارش کبنا، طی سال‌های گذشته تصاویری از حضور گسترده سگ‌های ولگرد در سطح معابر و خیابان‌های شهر یاسوج مخابره شده است.
مسأله‌ای که در همان روز‌ها و ماه‌های ابتدایی اگر با درایت متولیان همراه می‌شد، امروز به چالشی برای مدیریت شهری تبدیل نشده بود و شاهد جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و معابر شهری نبودیم.
نکته قابل توجه در این بین، این موضوع است که در صورت بروز حادثه‌ای تلخ، مسؤولیت مستقیم آن بر عهده چه نهادی است؟ .
آیا شهرداری یاسوج که خود ضعف‌های متعددی را بر پیکره فضا و منظر شهری می‌بیند، ناتوان از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خواهد بود؟ .
حامیان حیوانات ۳٠٠ سگ را فراری دادند
در جدیدترین موضع‌گیری‌ها، مشاور شهردار یاسوج از فراری دادن ۳٠٠ سگ جمع‌آوری شده از فنس‌های شهرداری توسط گروه‌های حامیان حیوانات خبر داد.
مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری گفت: گروه‌های حامی حیوانات ۳٠٠ سگ زنده‌گیری شده را دور از چشم نگهبان فنس‌های زنده‌گیری فراری دادند.
یعقوب فتاحی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عملیات زنده‌گیری د یاسوج اجرایی و در سطح شهر هم چندین اکیپ زنده‌گیری فعالیت می‌کردند تا اینکه گروه‌های حامی حیوانات چند جا مانع کار شهرداری شدند و معارضاتی به وجود آوردند.
وی ابراز داشت: در نهایت این گروه‌ها اقدام به باز کردن درب فنس دور از چشم نگهبان‌ها کردند که این کار باعث شد حدود ۳۰۰ قلاده سگی که جمع‌آوری شده بود، ر‌ها شوند و بخش عظیمی از آن‌ها به سطح شهر برگردند.
فتاحی گفت: در سنوات گذشته جلساتی برگزار و قرار بر این شد که شهرداری مکانی در منطقه «دوپشته دشتروم» برای این موضوع اختصاص دهد.
وی اظهار کرد: شهرداری بلافاصله در آن مکان اقدام به فنس کشی بیش از ۲ هزار متر زمین کرد، همین طور قفسه‌های مربوط به نگه داری و عقیم‌سازی، کانکس مدیریت برای پزشک طرف قرارداد، تانکر آب جهت آب‌رسانی و سایر تجهیزات لازم در این مکان تهیه شد.
مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری خاطرنشان کرد: با این حال طی آخرین جلسه‌ای که داشته‌ایم قرار شد در همان سایت دو پشته دشت روم مجدداً فعالیت را شروع کنیم و کار زنده‌گیری و عقیم‌سازی را اجرا کنیم.
جولان سگ‌های ولگرد در یاسوج / ۳٠٠ سگ را حامیان حیوانات فراری دادند
وی افزود: همچنین تقاضای سلاح بی‌هوشی را داده‌ایم و شهرداری یاسوج آن را خریداری کرده است.
فتاحی گفت: اکنون در هراست شهرداری در حال اخذ مجوز‌های این سلاح هستیم تا در هر نقطه‌ای از شهر بتوانیم جمع‌آوری و زنده‌گیری را انجام دهیم.
وی ادامه داد: قرارداد ما با دانشگاه یاسوج و دو مرکز رسیدگی به حیوانات بلاصاحب در حال انعقاد است که کار‌های زنده‌گیری و عقیم‌سازی و دیگر اصول را طبق دستورالعمل انجام دهیم.
شناسایی ۷٠٠ سگ ولگرد
مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری با بیان اینکه تا کنون بیش ۷۰۰ مورد سگ ولگرد را برای شناسایی، جمع‌آوری و عقیم‌سازی در دستور کار داشته‌ایم، تأکید کرد: متأسفانه در سنوات گذشته مصوبه‌ای مبنی بر جمع‌آوری حیوانات ولگرد و رهاسازی آن‌ها در حاشیه شهر‌ها به تصویب رسید که این موضوع به یکی از معضلات اساسی و وجود حیوانات ولگرد در سطح شهر‌های مختلف شده است.
فتاحی عنوان کرد: همچنین اینکه روستا‌های زیادی اطراف شهر یاسوج وجود دارد و این شهر در مسیر گذر عشایر است باعث شده سگ‌های ولگرد زیادی وارد سطح شهر شوند.
وی افزود: زمانی پاکسازی کامل انجام می‌شود که تمام اعضای کارگروه استانی و شهرستانی جمع‌آوری حیوانات ولگرد به صورت ویژه با شهرداری همکاری داشته باشند.
مهر در پایان نوشت: حال باید از مجموعه متولی چرایی شکست پروژه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را جویا شد و پرسید که چه میزان هزینه برای اقدامی که هیچ خروجی تاکنون نداشته، انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش فقط مشکل سگان چهارپا بود.
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1