تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۹۸۳۷
کبنا گزارش می‌دهد؛

نامه‌های فسادآور که در ادارات کهگیلویه و بویراحمد می‌چرخد / آموزش و پرورش را از استثمار سیاسیون رها کنید / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌اید؟ / شما اول و ما آخر این زنجیره هستیم

۳۷
۱
نامه‌های فسادآور که در ادارات کهگیلویه و بویراحمد می‌چرخد / آموزش و پرورش را از استثمار سیاسیون رها کنید / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌اید؟ / شما اول و ما آخر این زنجیره هستیم
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً در برخی مواقع حقوق مردم در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تضییع می‌شود و این جلسه توجیهی برگزار شده برای اینکه تضییع حقوق مردم اتفاق نیفتد.
سید علی احمدزاده شامگاه چهارشنبه (8 آذرماه 1402) در نشست هم‌اندیشی مدیران بازرسی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شماره یک ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گا‌هاً حق دولت نیز تضییع شده، پرونده‌هایی مربوط به زمین‌های چند میلیاردی وجود داشته که مشاور حقوقی نتوانسته از حق دولت دفاع کند و این موجب شده که حق دولت تضییع شود.
وی گفت: وظیفه ذاتی شما دفاع از حق مردم است، شما باید پناهگاه مردم باشید و مردم بتوانند مشکلات و معضلات را به راحتی با شما در میان بگذارند.
پس از این بازرسان و مدیران حقوقی به بیان معضلات و مشکلات این حوزه پرداختند، در این بین بازرس اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از معضلات فساد‌آور، نامه‌های دستی است که در میان ادارات رد و بدل می‌شود، متأسفانه گا‌هاً نامه‌هایی به ثبت احوال آورده می‌شود که جعلی هستند، نمونه آن هفته گذشته اتفاق افتاد، نامه‌ای از سوی شهرداری دوگنبدان به ثبت احوال ارجاع داده شد که مشخص شد جعلی است، نامه ها باید سیستمی بین ادارات مکاتبه شود تا از سوی اشخاصی مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
نامه‌های فسادآور که در ادارات کهگیلویه و بویراحمد می‌چرخد / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌اید؟ / شما اول این زنجیره و ما آخر زنجیره هستیم.
وی اظهار کرد: تعدادی دلال در سطح شهر یاسوج وجود دارند که برای تبدیل اسناد به سند تک برگ هزینه‌هایی در حدود ۵ میلیون تومان از مردم اخذ می‌کنند، در حالی که در اداره ثبت احوال و اسناد کهگیلویه و بویراحمد این تبدیل سند با ۱۰۰ هزار تومان انجام می‌گیرد. این فساد‌آور است و انتظار داریم تلاش شود تا این چند دلال و کارچاق کن نتوانند چنین تخلفی را انجام دهند.
همچنین بازرس بانک ملی اظهاراتی در خصوص وظایف و رسالت بازرسان بیان می کرد که استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حین صحبت وی، گفت: بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌ای؟
پس از این احمدزاده به همه بازرسان توصیه کرد: شما باید جلوی تخلف را بگیرید، گاهی بازرس تخلفی می‌بیند ولی چون از مدیر یا مدیرکل حساب می‌برد، چشم پوشی می‌کند، من استاندار از کجا باید بفهمم که تخلف شده است، شما اول این زنجیره هستید و ما آخر زنجیره هستیم.
وی افزود: نیروی رزمنده میدانی شما هستید، نترسید و برای خدا و رعایت حقوق مردم، از تخلفات چشم پوشی نکنید. در بانک خیلی تخلفات داریم، شما باید جلوی این موارد را بگیرید، به چه کسی این تخلفات را واگذار می‌کنید. نباید از مدیر اداره حساب ببرید، باید به مردم خدمت کنید.
همچنین بازرس آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش
را از استثمار سیاسیون رها کنید.
وی افزود: طی مدت اخیر 112 شکایت در دیوان عدالت اداری بر علیه آموزش و پرورش نوشته شده که عمدتا به دلیل مصاحبه آزمون های استخدامی بوده است.
بازرس اداره آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید ملاک آزمون ها را نمره کتبی قرار دهند تا عدالت پرقرار شود و اعتراضات هم کاهش پیدا کند، متأسفانه در آزمون اخیر امتیاز مصاحبه بیشتر از قبل شده که این موجبات تخلف را بیشتر می کند.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در بین صحبت های این بازرس به او گفت که اگر این همه ایراد و تخلف در آموزش و پرورش وجود دارد چرا برخورد نکرده اید؟
بازرس اداره آموزش و پرورش استان اینگونه گفت گه طی یک ماه اخیر 30 مدیر مدرسه را به هیئت تخلفات آموزش و پرورش ارجاع داده ام.
وی اظهار کرد: ابلاغ بنده بخاطر مسائل سیاسی لغو شد، ولی من به رویه خودم ادامه می دهم، می توانم گزارش عملکردم را بصورت خصوصی به شما ارائه کنم.
همچنین صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیلی از بازرسان از قوانین مربوط به حوزه کاری خود و ماده 13 قانون ارتقاء سلامت اداری بی خبر هستند، متأسفانه خیلی از مردم بازرس ادارات را نمی شناسند، و بدترین اتاق اداره به بازرس ها داده می شود یا جزو افرادی هستند که مغضوب مدیر اداره اند.
وی گفت: پرونده های پرسروصدایی داشته ایم که سازمان بازرسی به آن ورود کرده و بعد فهمیدیم که هم رئیس اداره از آن با خبر بوده و هم بازرس آن اداره، ولی هیچ برخوردی صورت نگرفته، این قابل قبول نیست.
صالحی اظهار کرد: همه مدیران بلااستثناء به سازمان بازرسی دعوت می شوند و در خصوص مسائل قانونی موارد لازم به آنها اعلام می شود، به همین دلیل در دو سال اخیر کمترین میزان پرونده قضایی در این حوزه داشتیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار خیلی ها جلوی فساد را گرفتن و حذف شدن، کجای کاری
تازه خود شما و معاونین شما از عوامل فشار هستید، مدیران و معاونین ادارات و بخصوص بانک ها برای بقای خودشون به هر کاری دستدمی زنند و هیچ کارشناسی نمیتونه جلوی فسادشون را بگیره، حداکثرش اینه طرف را حذف می کنند.
Iran, Islamic Republic of
رفتی سر منبر حرف از مبارزه با فساد میزنی؟
بیا پایین بردار آخه که میتونه جلوی فساد را بگیره
خود شما چطوری از اون کارمندی که بخاطر مبارزه با فساد توسط افرادی قربانی و با توسط مدیرانش قیچی میشه حمایت می کنید، اصلا متوجه نمیشید اگرم متوجه بشید جز اینکه از مدیران حمایت می کنید و زخم کارمند را بیشتر می کنید، ول کنید شعار دادن را، با همین فرمون برید جلو و به قول لری نوک و دل مردم نزنید
یاسوج
United States
بیشتر نامه ها سفارشی مدیران و نماینده مرکز هست
استاندار خودت چقدر مقاومت کردی
هاشمی چطوری معاون سیاسی فرماندار بویراحند را حمایت کرد ؟ پ
Iran, Islamic Republic of
(( ... بین خودت و خدا چقدر جلوی تخلفات را گرفته‌اید؟))
جناب استاندار ؛
خدا وکیلی مدیون هستین اگه به این موضوع رسیدگی نکنید!!
توی شبکه بهداشت گچساران، یکی از مسئولین واحدها فقط بخاطر مقابله با فساد ، بدترین برخوردها رو باهاشون انجام دادن !
از ردیف سازمانی اش ، عزل شده ، اتوماسیون اداری اش قطع شده ، سیستم کارمند او قطع شده ، حضور و غیابش در سیستم تردد شبکه حذف شده ، حتی تلفن اتاقش هم قطع شده ، به تخلفات اداری معرفی شده ، به دادسرا معرفی شده و...
آری ، جناب استاندار ، اینها فقط گوشه ای عوارض مقابله با فساد است !!! خدایی اگه پیگیری نکنید، روز قیامت مدیون هستین !! بسم الله
کبنای عزیز ، لطفا منتشر کنید شاید از این طریق بخشی از ظلم وارده به ایشان کاهش پیدا کند !
صادق
Iran, Islamic Republic of
حقش بود !!
چون گزارش تخلف و سهل انگاری دختر عموی مدیر شبکه/رو در خصوص خودکشی منجر به فوت ( نوجوان ۱۶ساله ) ، به حراست فرستاد و به مدیر شبکه نیز کتبا گفت ؛(( عملکرد دختر عمومیت بسیار ضعیف هست )) و با ادامه خدمتش توی مرکز بهداشت مخالفت کرد ، مدیر هم مجبور شد دختر عمویش رو به بیمارستان بی بی حکیمه منتقل کنه!!!
از طرفی طی نامه ای ، انتصاب ( پسر خاله همسر مدیر شبکه) بعنوان مسئول واحد توسعه رو غیر قانونی اعلام کرد !!!
و چندین مورد دیگه ...‌‌
انتظار دارید وقتی کسی جلوی قدرت و فساد رو بخواد بگیره ؛ جایگاه بهتری بهش بدن ؟؟؟؟؟!!!!!!
حتما باید عزل بشه ؛ سقوط کنه و .... !!!
حکایت بریدن سر اون خروسی شد که مردم رو بیدار میکرد .....!!!!
باید داستان مرحوم پروفسور کاتوزیان رو در این خصوص بخونید ......
تا آقای دکتر پیرایش باشه که دیگه کسی رو بیدار نکنه......!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همین بلا را رئیس سابق آموزش و پرورش عشایر بر سر ارزیاب و حراست و امور اداری آن اداره آورد ولی بجای رسیدگی به تخلفات آن مدیر، از دست مبارک استاندار ابلاغ گرفت
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار وآقای بازرس استان سلام
اگر واقعا دنبال صداقت ورضای خدا هستید واقدام صادقانه هستید بفرمایید دانشگاه علمی کاربردی استان !
چرا معاون سازمان بازرسی چرا بستگانش را در آنجا بکارگرفته ؟!
ای گوی این هم میدان!!
این جلسات برای صداقت ورضای خدا وخلق خدا باشد نه جلسه صرف!!!
Iran, Islamic Republic of
کمایی یعنی استانداری دست سیاسیون نیست؟
دست بردارید از این عوام‌فریبی!!؛
Iran, Islamic Republic of
تازمانیکه عزتخواه بی تدبیر وناتوان در اداره امور مدیرکل هست اوضاع از این بهتر نخواهدشد
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار مدیرکل آموزش وپرورش باید متخصص علمی ودارای تجربه آموزشی باشد .قدرت وشجاعت درتصمیم گیری داشته باشد .توان برقراری تعادل منطقه ای داشته و تحت نفوذ سیاسیون نباشد اما متاسفانه عزتخواه قدرت تصمیم گیری در اجرای آنها ندارد وبیش از اندازه مطیع محض سیاسیون است
Iran, Islamic Republic of
جای تعجبه ، یعنی استاندار از اوضاع فلاکت زده آموزش وپرورش صد در صد سیاست زده بی اطلاع است
معلم
Iran, Islamic Republic of
هم استاندار میدونه در اداره کل آموزش و پرورش استان چه خبر است
هم مردم مبدونن که کاری از استاندار جهت اصلاح و درمان آموزش و پرورش استان بر نمیاد
هم معلمین می‌دونن بازرسی در آموزش و پرورش استان جایگاهی ندارد و دانشی این کاره نیست

و هم...... ادامه نمیدم ، هیچی تو این حرفا نیست، قرار نیست کاری انجام بشه....
رضا
Iran, Islamic Republic of
دلش خوشه پرونده جمع می کنه
حقوق
Russian Federation
تا یه ادم مثل احمدزاده در این استانه و نیروهای به قربان گو در راس ادارات هستند رنگ خوشی را نخواهد دید این استان
احمد
Iran, Islamic Republic of
اجناب استاندار، بازرس آموزش و‌پرورش خودش سیاسی آمده و گرنه لیاقت مدیر مدرسه را هم نداره آموزش و پرورش را دانشی نابود کرد ، چرا در مقابل در آموزش و پرورش سکوت کرده اید ، عزت خواه خودش دانشی را آورد حالا می‌گوید سیاسی
فرهنگی
United States
جناب استاندار شما که قطعا از تخلفات آشکار و مبرهن در آموزش و پرورش استان و شهرستان بویراحمد مطلع شده اید، چرا برخورد نکردید؟! لابد زورتان به نماینده نمی رسد که البته همین طور است.پس لطفا بازرسی را هم تعطیل کنید، چون قرار نیست با مدیر نانوان و متخلف برخورد شود.
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
به جرات میتونم قسم بخورم که تمام تخلفاتی که در این استان صورت میگیرد هم آقای استاندار محترم و هم بازرسان و فرمانداران کامل در جریان هستن، از استخدامی های فله ی و انتصابات گرفته تا تسهیلاتی که کارمندان بانک ها به اقوام خویش پرداخت میکنن و حق بقیه مردم به صورت علنی پایمال و ضایع می شود. پس حرف زدن رسانه های عزیز و من حقیر هیچ دردی از این استان حل نخواهد کرد.
بهزیستی سیسخت
Iran, Islamic Republic of
ازبازرسی وحراست این سازمان بپرسیدکه دوتاکارمندی که بدترین توهین هارابه ریاست وکارمندان دیگه وارزشهای انقلاب کردمدچرادارندآزادانه میان ومیرن سرکارونمیذاریدپای نهادهای امنیتی واطلاعاتی بیادوسط؟تسامح وتساهل تاکی؟بازرس میاداینجاوبالب خندان ازکسی که آتش بیارمعرکه است ازجلسه میزنه بیرون...این یعنی چی؟🤔
بینوا
Iran, Islamic Republic of
صحبت از فساد میکنید آدم خنده اش میگیره ،هر جا بحث پول و مال باشد فساد آنجاست اما در ادارات جایگاه منبع فساد هست آیا مدیران ادارات بر اساس شایستگی و به دور از جبهه سیاسی در راس قرار گرفته اند؟آیا تا به حال بازرس محترم از کارمندان اداره در مورد وضعیت علمی و آگاهی مدیر به قوانین و مقررات و حق و حقوق شهروندی سوال پرسیده؟آیا مدیر دستگاه را برای پست مدیریت تست کرده اید؟آیا نماینده محترم میداند مدیرش از لحاظ علمی چیزی بارش هست یا نه؟آیا غصب کردن جایگاه مدیریتی توسط مدیری که هیچ آگاهی از وظایف و مسئولیتهای اداره تحت سرپرستی خود ندارد گناهی نابخشودنی نیست؟و هزاران آیا های دیگر
این است سرنوشت این ادارات و ارباب رجوع هایی که بلا تکلیفند
و اما از الان که نزدیک انتخابات هست اکثر مدیران و معاونین همه داوطلبان نماینده گی را دارند و دو هفته مانده به رای گیری و تقریبا مشخص شدن برنده میگن ما با فلانی بودیم و هستیم ! به نظر عامه مردم چه دولت عوض شود چه مجلس باید تمامی مدیران و معاونین جای خود را به نیروی جدید بدن مگر مدیر و معاونی که لیاقت نشستن دوباره را دارند آنهم با تحقیق و تفحص از اکثر کارمندان آن اداره سوای جبهه سیاسی و صرفا بر اساس لیاقت و شایستگی و توان اجرایی بالا
تا فساد نه کامل ریشه کن بلکه به حداقل برسد بالاهص لستان کهگیلویه و بویراحمد که اگر چنین نشود اپسیلونی رشد نخواهد کرد
ناشناس
United States
این صحبت آقای دانشی یعنی س/عامل تخلفات بوده چرا که وی اقدام به لغو ابلاغ جناب دانشی نمودند
باشت
Iran, Islamic Republic of
تا استاندار احمد زاده در راس امور هست که افضل براش تصمیم میگیره افضلی که توی صدا و سیما کارشناس هم نبود و ضعیفترین فرد توی صدا وسیما بود این استان روز به روز بیشتر بسمت نابودی کشیده می شود
شهروند
United States
اقای استاندار شما خودتون نماینده و به‌وسیله همین نمایندگان استاندار شدین بعد اول از دفتر خودتون و حوزه خودتون شروع کنید بعد سراغ بقیه برید فقط این حرفا برای رد گم کنی و مبارزه با فساد میزنید دیگر حنای شما رنگی ندارد
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
اصلا هیچ معلمی در هیچ جایی ازین استان انگیزه کار نداره.
عزتخواه و سبحانی برای روشنفکر و جمالی و مفیدی هم برای موحد تلاش میکنن.
اداره بی صحاب چروم هم/ نمایندگی سرفاریاب هم اداره را ول کرده اند و در کوه و کتل و دین موخد پیت ایکنن. ارباب رجوعلشو هم ول من اداره منتظر ایویسن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار و آقای صالحی، خود شما بهتر از هر کسی از فساد و رانت ها استان و بویراحمد خبر دارید و می دونید چه تخلفات زیادی انجام داده و انجام میدن اما کو برخورد؟ وقتی اصلاح طلبانی .. در آموزش و پرورش حضور دارند و کار سیاسی می کنند امیدی به بهبود نداریم.
این گوی و این میدان. نیاز به جلسه و تبیین هم نداره بسم الله عزل کنید تا باور کنبم. از عزت خواه و معاونینش شروع کنید تا برسید به شهرستان بویراحمد انقلابی و حهادی عمل و عزل کنید
Iran, Islamic Republic of
خدا گواه است ظلمی که به معلمین درآموزش و پرورش می شود توهین و بی حرمتی که به معلمین در آموزش و پرورش می شود در هیچ برهه ای از زمان صورت نگرفته متاسفانه قانون و ضوابط به طور کلی نادیده گرفته شده امروز امنیت ، آرامش و سلامت روحی و جسمی مردم مورد خدشه و تهدید قرار گرفته به نظر من هیچ کدام از مسئولین فعلی در برابر عملکرد خودشان مسئول نیستند و خدایی شهرستان بویراحمد برای زندگی نا امن شده چرا ؟ به علت رعایت نکردن قانون به علت بی عدالتی بعلت تبعیض زیاد به علت زیر پا گذاشتن ضوابط و بی قانونی/ همه تلاش کنند به داد مردم برسند
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر احمدزاده
استاندار محترم خدوم و ولایی و جهادی
شما که به بازرس آموزش و پرورش گفتید اگر این همه ایراد و تخلف در آموزش و پرورش هست چرا برخورد نکردید؟
اولا وای بر شما که بعنوان نماینده دولت نمی دانید در آموزش و پرورش چه می گذرد و اگر می دانید و برخورد نمی کنید هزاران بار وای بر شما.
ثانیا همانطور که بازرس آموزش و پرورش گفتند ابلاغشان یکبار لغو شده/
ثالثا اگر چه سال گذشته ابلاغ هم بازرس و هم حراست آموزش و پرورش عشایر بخاطر مبارزه با فساد، توسط مدیر وقت آن اداره لغو شد ولی حضرتعالی بجای پیگیری تخلفات آن مدیر ، ایشان را ارتقا دادید...
اگر برخورد نمی کنید لااقل شعار ندهید و باعث نارضایتی مردم نشوید.
Iran, Islamic Republic of
دوره گنده پیش
Netherlands
بی حاشیه ترین دوره ی آموزش و پرورش همین دوره است
انتصابات قوم و قبیله ای
Romania
با سلام و عرض ادب
جناب استاندار محترم جوری صحبت میکنن که انگار هیچ خبری نشده و هیچ فسادی انجام نگرفته.
آموزش و پرورش
دانشگاه فنی و حرفه ای
دانشگاه علمی و کاربردی
دانشگاه علوم پزشکی و ...
از نحوه انتصابات بی اطلاع نیستید
چرا اقدامی نمی کنید ؟
اتفاقا این سوال را باید از استاندار محترم پرسید
آموزش و پرورش که از دست رفت
لطفا بقیه رو نجات بدهید

البته جای تشکر از بازرسی کل استان هست که به مسائل ورود می کنند اما آقایون پشتشون به جاهای دیگر گرمه.
مظلوم
United Kingdom
استاندار کجا بود و افضل خان .مملکت و این دولت مردم‌ و فقیران را نابود کردن .افضل .مشکل دار میخواد به داد مردم برسه؟؟ استاندار چیزی بلد نی
سعید
United States
وقتی استاندار پسر خواهر خودش به نام فخراحمد را بعنوان مدیرکل حراست استانداری و پسر عمویش به نام افضل حسینی را بعنوان مدیر کل حوزه استاندار منصوب و بکارگیری می نماید چه انتظاری دارید ایشان خودش مسبب و عامل قوم گرایی و طایفه گرایی در بدنه دولت است
United States
بروید لیست انتصابات طایفه استاندار سادات عنا را ببینید ....
جانباز
United Kingdom
عامل اصلی مشکلات و خرابکاری ها کار خود استاندار است .روز قیامت ازت شکایت خواهیم کرد
اقای آحمدزاده یا خبر نداری! یا اطلاعات درست بهت نمیدن!! یا خودت رو زدی به اون راه
کته
Iran, Islamic Republic of
فعلا این روزا افضل دلش خوشه /امیدوارم خدای مظلومان وبی کسان به این ماجرا پایان دهد ودست ظالمان را بر سر مردم مظلوم کوتاه گرداند
United States
تا بخار شده که سازمان بازرسی فیش حقوقی کارمندان اداره آموزش و پرورش مناطق و همچنین معلمان آموزش رو بررسی کنم که ببین تو هر شهرستان چند نفر داره حق مدیریت و معاونت مدارس میگیرند شاید به اندازه مدارس استان تهران و استان فارس معلمان و کارمندان مدارس دارند حق مدیریت و معاونت میگیرند ..
آیا این اختلاس هست یا نیست ؟
یا فقط دزدی از بانک اسمش اختلاس هست ...
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش یاسوج خانوادگی شده خاله و خورزویی شده از رئیس اداره تا کارشناسان همه یک جریان و قرابت خانوادگی و فامیلی دارند مسلم است هر تخلفی و کاری که خلاف قانون باشد انجام می‌دهند و درنتیجه بی عدالتی و تبعیض همه جا را فرا گرفته مردم همه ناراضی اند مثل این که آموزش و پرورش از شهرستان تا اداره کل ارث پدری است چرا آیا این نمونه بارز انحصارطلبی نیست آیا این کارها زشت و ناپسند نیست یاسوج گرفتار نژاد پرستی شده
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1