تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۴۶۹۶۷۸
حرکت کُند مدیریت شهری یاسوج در انتقال صنف تعمیرکاران خودرو؛

13 سال دست تعمیرکاران یاسوج در حنا گذاشته شد (+ فیلم )

۷
۳
13 سال دست تعمیرکاران یاسوج در حنا گذاشته شد (+ فیلم )
کبنا ؛۱۳ سال است که ساماندهی تعمیرکاران و اصناف خدمات خودرویی شهر یاسوج در دستور کار مدیریت شهری مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اما همچنان محقق نشده و این صنف آلاینده و مزاحم نگرانی‌های زیادی برای همسایگان و ساکنان مناطقی از بنسنجان، گلستان‌ها، اکبرآباد و برخی مناطق پیرامونی شهر یاسوج مرکز استان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا، سال 89 بود که اتاق اصناف یاسوج یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در منطقه موردراز در حومه شهر یاسوج از محل آورده‌های اصناف شاغل خریداری کرد تا به مشکل نابسامانی واحد‌های صنفی خدمات خودرویی در این شهر برای همیشه خاتمه داده شود اما پس از ۱۳ سال زمین مذکور مسأله ساز شده و دست متقاضیان در حنا مانده است.
واحد‌های صنفی خدمات خودرویی شهر یاسوج که ۹۰ میلیون ریال در آن سال پرداخت کرده‌اند از بلاتکلیف بودن سرمایشان و اینکه چاره‌ای جز پرداخت اجاره بهای سنگین ندارند گلایه‌مند هستند و از مسوولان می‌خواهند تا به این موضوع مهم رسیدگی شود.

شهروندان ساکن مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از مستقر بودن اصناف خدمات خودرویی، تعویض روغنی، مکانیکی و تعمیرکاران که اکنون در نقاط مختلف یاسوج پراکنده هستند ناراضی‌اند و تأکید می‌کنند این نابسامانی افزون بر اینکه رفاه آنان را با مشکل مواجه کرده سیمای نازیبایی به این شهر گردشگرپذیر داده است.
یکی از تعمیرکاران خودرو مستقر در شهر یاسوج می‌گوید که سیزده سال پیش ۹۰ میلیون ریال در قالب سه قسط ۳۰ میلیون ریالی در فاصله کمتر از چهار ماه برای انتقال به شهرک خودرؤسازان پرداخت کرده‌ام و هنوز هم بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف پرداخت اجاره بهای محل کارگاه می‌کنم.
امید علیزاده با اشاره به اینکه جدیت مسوولان برای ساخت این شهرک کارگاهی به اندازه‌ای بود که حتی گروهی از فعالان خدمات خودرویی شهر یاسوج به علت پرداخت نکردن هزینه زمین جریمه نقدی شدند پرسید: چرا این طرح هنوز اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: پیگیری‌های فراوانی از مسوولان به ویژه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌ایم اما آن طور که مسوولان می‌گویند احداث شهرک کارگاهی خدمات خودرویی شهر یاسوج همچنان لنگ زمین محل اجراست.
یکی از شهروندان ساکن شهر یاسوج می‌گوید که مستقر شدن واحد‌های صنفی خدمات خودرویی باعث اشغال پیاده رو‌ها و اخلال در رفت و آمد شهروندان شده است.
13 سال دست تعمیرکاران یاسوج در حنا گذاشته شد (+ فیلم )
رویا حسن‌زاده افزود: قرار داشتن کارگاه‌های تعمیر خودرو در جنب واحد‌های صنفی عرضه‌کننده مواد غذایی مانند کافی شاب‌ها، رستوران‌ها هم از نقطه نظر بهداشتی و از نگاه بصری ناموزون است و ضرورت دارد در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
یکی از شهروندان ساکن نزدیک کارگاه‌های تعمیرات خودرویی در شهر یاسوج می‌گوید که صدای حاصل از این واحد‌های صنفی منجر به مزاحمت برای خانواده من شده است.
مریم عباسی افزود: صدای حاصل از خدمات تعمیرکاران خودرویی که در همسایگی واحد مسکونی ما قرار دارد خواب و آرامش را ما گرفته است.
   
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید که مانع اصلی احداث شهرک کارگاهی خدمات خودروی یاسوج نزدیکی آن به لوله فشار قوی گاز است.
مهرداد الهی افزود: به تازگی شرکت گاز منطقه پنج استان فارس براساس نامه‌ای مکتوب اعلام کرده براساس قانون حریم شبکه فشار قوی گاز که منطقه مذکور از آن گذشته ۲۵۰ متر است که این مهم ۱۵۰ متر با لوله فشار قوی گاز فاصله دارد.
وی تأکید کرد: متولیان باید در خصوص میزان حریم شبکه گاز فارس اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی شهرک خدمات خودرویی شهر یاسوج به سال 89 برمی گردد و در آن زمان یک قطعه زمین در منطقه مورد راز خریداری شد.
الهی تصریح کرد: از زمان خریداری این زمین تاکنون ۹ استعلام از دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمدد، جهاد کشاورزی و سایر متولیان اخذ شده است.
وی تأکید کرد: تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای خریداری و تسطیح این زمین هزینه شده است.
الهی تأکید کرد: با توجه به اینکه زمین خریداری شده درجه ۲ بوده و نیازمند تسطیح سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی این مهم انجام شده است.
13 سال دست تعمیرکاران یاسوج در حنا گذاشته شد (+ فیلم )
ریحان بهادر، مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: استعلام‌های شرکت گاز چند سال پیش و برای مدت زمان ۶ ماه صادر می‌شود و طولانی شدن اجرای طرح منجر به این اخلال شده است.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت: ساماندهی کارگاه‌های خدمات خودرویی شهر یاسوج به علت ارتباط آن با رفاه عمومی، آسایش گردشگران و کاهش هزینه‌های افرادی که سال‌ها پیش در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیازی ضروری است که انتظار می‌رود متولیان امر در این خصوص چاره‌ای عاجل بیاندیشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
کاش شهرداری و امور صنفی تعمیر کاران را به گاراژها منتقل می کردن تا پیاده رو ها اینطور چهره شهر را نازیبا نمی کرد.
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید ازبلوارسی متری معاد بازدید وفیلم برداری کنید تا ازتراکم وفشردگی تعمیرکاران خودرو وسدمعبر پیاده روها ومزاحمت زیاد برای عابرین وهمسایگان بخصوص ورودی فرعی شاهدهای ۱۵تاده مطلع شده ومسولین چاره ای ببندیشند
معصومه
Iran, Islamic Republic of
کاش ی فکری هم به حال فرعی شش وهفت بنسنجان میکردن رفت وامد کلا مسدود شده باوجود مغازه های متفاوت خودرویی
Iran, Islamic Republic of
واقعا فرعی ۷ بنسنجان افتضاحه یکی نیست این مشکلو حل کنهد
لیلا
Iran, Islamic Republic of
یه فکری به حال جا ومکان این تعمیر کاران کنید فرعی ۷ بنسنجان واقعا افتضاح خیابونش مسکونیه هر که از راه رسیده یه تعمیرگاه میکانیکی باز کرده خواب و آسایش رو از مون گرفته شب۳ ساعت جرثقیل ماشین میاره جلو تعمیرگاه کثیفیه خیابون ازیه طرف سر و صدا و شلوغی از یه طرف تمام ضایعات و آشعالشونو داخل جدول می ریزن خیابونش همیشه ترافیک داره به زور می تونی از خیابون رد شی واقعا دیگه شورشو درآوردنه به محیط زیست .شهرداری .بنیاد مسکن جاهای دیگه مراجعه کردیم هیچ کس جوابگو نیست تا کی ما باید این مشکلات رو تحمل کنیم یعنی یکی نیست به داد این مردم برسه
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار کجایی این مشکلاتو حل کن فرعی ۷ بنسنجان یه خیابون مسکونی بود هر صاحب خونه ای اومده پارکینگ خونشو تعمیرگاه کرده آسایشمونو گرفته تمام آشعال و کثیفیاشونو می ریزن تو خیابون همیشه ترافیک داره هیچ کس جواب گو نیست
جمشید
Iran, Islamic Republic of
مکانیک هایی که کلمه ی انصاف را نمیدانند ونمیتوانن بنویسند خداوند براشون چفت وجور نمیکنه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
فایل های مرتبط
1