تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۷۸۲۱
در دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؛

ملاقات با طعم خنده و گریه

۴
۱
ملاقات با طعم خنده و گریه
کبنا ؛دیدار‌های مردمی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد همواره خاص است و این هم به دلیل همان روحیه مردمی، ‌امیدبخش، متعادل و مصمم وی است که همواره پای درد دل قشر‌های مختلف مردمی از روستا‌ها تا دورترین نقطه از استان می‌نشیند و برای گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها سرآپاگوش می‌شود.
به گزارش کبنا، می‌توان از دل همین دیدار‌های مردمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نکات درس‌آموز زیادی را یافت؛ پیش از دستورات خاص و پیگیری‌هایش برای رفع مشکل اشخاص، نحوه برخورد و تواضع و استقبال او. از ارباب رجوع و مردم بیشتر زبانزد است.
احمدزاده با نهایت ادب، متانت، تواضع و با مسئولیت‌پذیری به استقبال مراجعه‌کننده می‌رود، او را صمیمانه به آغوش می‌گیرد و به هنگام بیان درد‌های آنان او نیز منقلب می‌شود و تا جایی که چنانچه برخی آن‌ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اذعان داشتند که شیفته برخورد و ارتباط صمیمی با استاندار شدند.
وی در عین حال که با صمیمیت به دیدار و ملاقات مردم می‌رود اما در عین حال معتقد است که نباید با برخی رفتار‌های نمایشی فقط به تکریم ظاهری ارباب رجوع و مردم بسنده کرد.
احمدزاده نشان داد که باید قاطعانه، شجاعانه و با درایت، تعهد و مدیریت جهادی به حل مشکلات و خواسته‌های مردم پاسخ مثبت داد.
استاندار کهگیلیویه و بویراحمد معتقد است که هیچ بن بستی در حل مشکلات و حتی چالشی پس از ۲۲ سال بلاتکلیفی وجود ندارد.
برخی از افرادی که امروز با نماینده عالی دولت مردمی در کهگیلویه و بویراحمد ملاقات داشتند کسانی بودند که همه راه‌ها را رفته، مکاتبات مختلف اداری حتی از بالاترین مقامات کشوری و قضایی و نهاد‌های نظارتی و اجرایی را انجام داده و شاید به گفته خود به پایان خط رسیده‌اند و تنها روزنه‌امید آن‌ها اکنون تدابیر و پیگیری‌های استاندار شده است
از سرمایه‌گذار اهل تمنک شهرستان بویراحمد و دارای یک مزرعه پرورش ماهی که بیش از ۲ دهه است طرحش به دلیل برخی کمبود‌ها و مشکلات ناخواسته و نبود سرمایه در گردش و یا سهل انگاری و کم توجهی‌های خود به کما رفته و تعطیل و یا راکد شده تا آن شخصی که از سر یک اعتماد بی‌جا مال باخته و یا آن جانباز بالای ۶۰ درصدی که حقش تضییع شده بود و البته آن جوان یا بازنشسته‌ای که اذعان داشت پنج فرزند پسر و دختر فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در خانه دارد، مصداق بارزی از درخواست‌های متعدد و متنوع همراه با توقعات بالای مردمی در دیدار صمیمی امروز احمدزاده با مردم بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد البته در این دیداری که حدود چهار ساعت به طول انجامید نیز گاه با تماس‌ها و تأکید‌های خود با مدیران مختلف اجرایی و خدماتی و همچنین بانک‌های عامل و یا نهاد‌های نظارتی که گره مشکلات مراجعه‌کنندگان پیش ان‌ها بود در همین نشست امروز قول مساعد برای رفع مشکلات و تحقق خواسته‌های آنان گرفت.
نکته جالب‌تر در این دیدار‌ها حضور سه معاون سیاسی و امنیتی، اقتصادی و عمرانی وی بود که هر درخواستی از مراجعه‌کنندگان را در سریعترین زمان ممکن دستور بررسی و پیگیری صادر می‌کرد و هر معاون را نیز به فراخور مطالبات مردمی موظف به پیگیری تا حصول نتیجه نهایی می‌کرد.
من دستور می‌دهم؛ نیازی به مجوز ندارد
در این دیدار عمومی و ملاقات مردمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، یکی از مراجعه‌کنندگان و سرمایه‌گذار بالای ۶۰ درصد جانبازی به هنگام طرح درخواست خود و بیان مشکلش بغض گلویش را گرفته بود و اشک در چشمانش حلقه میزد و در حالی که به همراه یکی از چهار فرزند بیکارش روبروی استاندار نشسته بود از نماینده عالی دولت خواست که مشکلش را که نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش برای رونق مجدد طرحش است را حل کند.
این سرمایه‌گذار اذعان کرد که این مشکل حدود ۲۲ سال است که هنوز حل نشده و همه راه‌های قانونی و پیگیری‌های لازم را هم انجام داده است.
استاندار کهگیلویه وبوایرحمد در همین حین دستور فوری برای رفع این چالش را به معاون اقتصادی خود داد و خواستار پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش به این سرمایه‌گذار شد.
معاون اقتصادی استاندار از سرمایه‌گذار برای ثبت درخواستش در سامانه و فرآیند طولانی صدور مجوز‌های لازم را کرد که در این هنگام با واکنش استاندار مواجه شد که من دستور می‌دهم و مشکل این سرمایه‌گذار باید در کمترین زمان ممکن حل شود.
این سرمایه‌گذار هم با قدردانی از روش و نوع برخورد و استقبال استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که اگر مشکلم هم حل نشود اما نوع برخورد استاندار تا ابد در ذهنم می‌ماند و همواره باید به چنین مسئولانی با این منش و تواضع و دولت مردمی افتخار کرد.
البته در این دیدار عمومی و به طور معمول هر مراجعه‌کننده‌ای که آمد جواب مثبت برای پیگیری درخواستش را از استاندار گرفت و به فراخور نوع درخواست‌ها و مطالبات نیز دستورات و پیگیری‌های لازم در سطح استانی و ملی صادر شد.
استاندار کهیگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف و رویکرد‌های دولت در زمینه دیدار‌های عمومی با مردم را ایجاد و تقویت حس همدردی و احساس مسئولیت بیشتر از سوی مسئولان و متولیان امر در بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم ذکر کرد.
وی گفت: عمده درخواست‌های مردمی در دیدار‌های عمومی در زمینه رفع مشکلات و موانع مربوط به طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اشتغال و همچنین برخی دغدغه‌های عمومی نسبت به برخی طرح‌های کلان در سطح استان بوده است.
حدود ۲۰ نفر از اقشار مختلف مردم امروز در دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد درخواست‌ها و مشکلات متنوعی را در بخش‌های گوناگون مطرح کردند که دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات آن‌ها به فراخور موضوعات احمدزاده به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر شد.
احمدزاده یادآور شد: عمده درخواست‌های مردمی در دیدار‌های عمومی در زمینه رفع مشکلات و موانع مربوط به طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اشتغال و همچنین برخی دغدغه‌های عمومی نسبت به برخی طرح‌های کلان در سطح استان بوده است.
حدود ۲۰ نفر از اقشار مختلف مردم امروز در دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد درخواست‌ها و مشکلات متنوعی را در بخش‌های گوناگون مطرح که دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات آن‌ها به فراخور موضوعات مطرح شده توسط استاندار به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای حل برخی مشکلات و مطالبات مراجعه‌کنندگان به ویژه در حوزه صنایع و طرح‌های اقتصادی که دچار گره‌های کور صدورمجوز‌های زیست محیطی و یا منابع طبیعی و کشاورزی و یا شهرداری‌ها را داشت نیز خواستار نشست‌ها و کارگروه‌های ویژه برای بررسی جزئیات و نگاه کارشناسانه شد.
گودال‌های عمیق و توسعه نیافتگی در استان کهگیلویه وبویراحمد به حدی است که با وجود خدمات ارزشمند و شایان توجه در طول دولت‌های مختلف، به دلیل عمق مشکلات، این خدمات چندان برای مردم این سامان ملموس و محسوس نیست و شاید گاه همین خلاء‌ها موجبات نارضایتی و نگرانی مردم را نیز سبب شود که باید بتوان این مهم را به گونه‌ای ساماندهی و مدیریت کرد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این دیدار، گفت: ۲۵۲ هزار نامه و ۳۷ هزار مورد درخواست ارتباطات مردمی در دست بررسی و اقدام است.
سیدعلی احمدزاده گفت: براساس برنامه زمانبندی شده قطعاً به تمام این نامه‌ها و درخواست‌های مردمی جواب داده می‌شود.
در این برنامه ملاقات عمومی که به مدت سه ساعت به طول انجامید، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و علی محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری حضور داشتند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به تلاش برای تکمیل همه طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در استان تأکید کرد و اظهار داشت: پروژه‌های در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا و اثرگذاری برای خدمت‌رسانی به مردم در اولویت تکمیل شدن باشد.
احمدزاده بر توجه به پروژه‌های مسیر لنده – تراب، پل وحدت و جاده‌های روستایی این منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: پروژه‌های مناطق محروم مورد توجه جدی است.
استاندار به حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران، توسعه طرح‌های تولیدی و اقتصادی، فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه قعال تأکید کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دور دو سفر برای استان مصوب شده که به محض اختصاص به استان مشکلات حوزه اقتصادی رفع خواهد شد.
احمدزاده در خصوص رفع مشکل آب معدنی پیوار متقاضی تسهیلات برای توسعه و ایجاد خط تولید جدید تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران، تولید‌کنندگان و کارآفرینان برنامه اولویت دار بخش اقتصادی استان است.
استاندار کهگیلویه بر توجه ویژه سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و حمایت دستگاه‌های اجرایی در این خصوص گفت: جامعه ایثارگر متقاضی تسهیلات، مورد توجه جدی باشند.
استاندار بر توجه به مسکن مردم به خصوص محرومین و ایثارگران و یا تأمین زمین و واگذاری آن تأکید کرد و گفت: مشکل جانبازان در رابطه با درخواست زمین برای مسکن پیگیری شود.
احمدزاده به رعایت حریم‌ها برای احداث جایگاه‌های سوخت تأکید کرد و گفت در این خصوص از قبل تمام استاندارد‌های لازم رعایت شود تا سرمایه‌گذار در برابر عمل انجام شده با مشکل مواجه نشود.
استاندار به درخواست جانباز دوران دفاع مقدس در رابطه با توسعه طرح پرورش ماهی و ایجاد اشتغال و تولید بیشتر گفت: برای پایداری و توسعه همه طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا حمایت می‌کنیم و این طرح نیز مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.
وی به آزاد‌سازی طرح گاوداری در تملک بانک تأکید کرد و گفت با خارج شدن این طرح از تملک بانک، پرداخت تسهیلات لازم برای فعالیت مجدد ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درصدهاي آبکی.
جانباز ۶۰ درصد طبیعتا باید ازکارافتاده باشه و خونه نشین باشه نه اینکه دنبال طرح ماهی باشه.
دوما وقتی سرمایه اولیه نداری چه کاریه بخوای طرح بزرگ بزنی که توش بمونی و بخوای التماس استاندار کنی
سوما آقای استاندار شما که میگی من میگم نیاز به مجوز نداره.یعنی شما از قانون بالاتری؟اگر طرح تو منابع ملی بود یا منبع آب روستا رو آلوده کنه یا محیط زیست مجوز نده یا وثیقه کافی نداشت فردا قسطاش عقب افتاد تو میای قسطاشو پرداخت میکنی؟
چهارما همین رفتارهای پوپولیستی خارج قانون روزگار این مملکتو سیاه کرده.
احمد طهماسبی
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرفات کاملا درسته
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر خوب خوبان،دکتر احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
فقط بلده کریه کند
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1