تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۶۷۴۵۰
رسانه‌ها گزارش می‌دهند

تسهیلات نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد‌

۱
۰
تسهیلات نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد‌
کبنا ؛گزارشات مردمی از مسدود شدن تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن در حساب‌های متقاضیان بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد حکایت دارد.
به گزارش کبنا، گزارشات مردمی از مسدود شدن تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن در حساب‌های متقاضیان بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد حکایت دارد، موضوعی که مقامات ارشد این استان وعده برخورد با این تخلف بانکی را داده‌اند.
نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌های اساسی دولت بوده که تحقق آن می‌تواند برای صد‌ها هزار خانواده سرپناهی بسازد تا از شر اجاره‌های سرسام‌آور فعلی نجات پیدا کنند ولی این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف از جمله کم‌کاری بانک‌ها به کندی جلو می‌رود و در دو سال گذشته رسانه‌ها گزارشات متعددی از پای کار نبودن سیستم بانکی به ویژه بانک‌مسکن که متولی اصلی این حوزه است، منتشر کردند اما هنوز تحرکی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.
یک شهروندی که از بانک مسکن در طرح نهضت ملی تسهیلات گرفته است، گفت: حقیقتاً نمی‌توانیم این مشکل و بی‌عدالتی را فریاد بزنیم چرا که در مراحل بعدی برای ما مشکل درست می‌شود لذا اسم من را در مصاحبه نیاورید، اما بدانید که وام من را از روز ۲۵ شهریورماه ماه مسدود کردند و گفتند تا روز یکم آزاد نمی‌شود و بهانه آن‌ها این است که در پایان ماه اگر مانده بانک خوب نباشد وام به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد!
وی ادامه داد: اگر مدیر بانک‌مسکن می‌خواهد عملکرد خود را نزد بالادستی‌هایش مثبت نشان دهد آیا ما باید تاوان آن را بدهیم؟
یکی دیگر از این تسهیلات‌گیرندگان گفته که ما از روزی که وام به حسابمان می‌رود سود آن را پرداخت می‌کنیم و سؤال ما این است که با کدام قانون وامی که به حساب ما آمده و پول دولت است برای طرح ملی مسکن باید در یک بانک مسدود شود؟
خبرگزاری تسنیم در ادامه این گزارش نوشت: خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع به صورت نامحسوس به یکی از شعب بانک مسکن رفته و متوجه وجود چنین مشکلی شد اما برای بررسی بیشتر این مشکل به سراغ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد رفت.
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ در همین زمینه با تأیید این مطلب گفت: چندین متقاضی نهضت ملی مسکن که از بانک مسکن وام گرفتند در تماس‌هایی با بنده به مسدود شدن تسهیلات خود در هفته پایانی اعتراض کردند و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: قطعاً رایزنی خواهیم کرد تا مقامات ارشد استان و معاونین استاندار با بانک فشار بیاورند تا شاهد تکرار این رویه نباشیم چرا که ما باید تلاش کنیم که یک روز زودتر این تسهیلات به دست مردم برسد و سرعت ساخت مسکن افزایش پیدا کند.
راستا تأکید کرد: به شدت از این اقدام بانک انتقاد داریم و انتظار ما این است که مدیران بانکی برای روان شدن طرح ملی نهضت ملی مسکن همکاری کنند.
علی محمد روستا_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ نیز با انتقاد از این رویه گفت: به هیچ وجه از عملکرد بانک‌ها در نهضت ملی مسکن راضی نیستیم و این گزارش مسدود کردن تسهیلات مردم در بانک‌مسکن را بررسی و در صورت صحت با آن برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم با چه توجیهی بانک‌ها باید چنین عملکرد ضعیفی در این طرح ملی دولت داشته باشند و جدیدا نیز این گزارش مسدود کردن تسهیلات مردم به بهانه مانده‌گیری و امتیاز و این گونه مسائل، قوز بالای قوز شده و مدیران بانکی ما باید بدانند مردم این استان شایسته خدمات بهتر و متفاوت‌تری نسبت به دیگر استان‌ها هستند.
روستا در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد بانک تخصصی مسکن که باید بار اصلی این طرح را به عهده بگیرد، راضی هستید؟ گفت: خیر راضی نیستم و این نارضایتی از عملکرد بانکی را بار‌ها گفتم و شخص آقای استاندار نیز چنین دیدگاهی دارند.
وی ادامه داد: نظارت بر بانک‌ها و عملکرد آن‌ها با معاون اقتصادی است و این موضوع را با آقای عسکری در میان می‌گذارم تا به شکل تخصصی‌تری بانک‌ها را پای کار بیاوریم و پشت دستورالعمل‌های داخلی خود قایم نشوند و ملزم به رعایت قوانین بالادستی شورای عالی مسکن باشند.
در همین زمینه، احسان عسکری_ معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه تاکنون گزارشی در زمینه مسدود کردن تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن به من داده نشد، اظهار کرد: در صورتی که معاونت عمرانی از ما بخواهد با جدیت به این موضوع ورود می‌کنیم و قول برخورد قاطع و جدی را به مردم و افرادی که حقشان ضایع شده می‌دهیم.
رضاپور_ مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در صحبت‌های مشابهی از بررسی موضوع قفل شدن تسهیلات مردم در بانک‌مسکن و احضار مدیر در صورت صحت داشتن این گزارشات خبر داد.
 نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد با سرعت لاک‌پشتی جلو می‌رود و بانک‌ها به بهانه‌های مختلف عملکرد ضعیفی در اجرای این طرح و تحقق وعده دولت در ساخت مسکن دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ض
Iran, Islamic Republic of
مسکن ملی دهدشت مردم رو خسته وبانکها شاخ شدن
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1